Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Mooie fel groene buttons gescoord. Die bruin met geel hart heb ik ook maar kleuren bij mij helemaal bruin, waarom weet ik niet, mogelijk erg hoog nitraat of te weinig licht (staan 50cm onder de waterspiegel). Ben benieuwd hoe ze bij jou op kleur blijven.

blastomusa staat ook nog bij mij op de verlanglijst:)

De buttons doen het goed tot op heden, alhoewel ik vandaag een ganzevoetje betrapte en verwijderd heb. Vandaar dat de buttons nog en beetje in staan..

55691db0af734e1054f8694f6168c6d3.jpg

Verder gisteren bij forumlid Nicolijd langs geweest die een mooie scarus in de verkoop had. Nico heeft zelf een prachtbak staan, dus daar ook nog even van mogen genieten! Zie hier: http://zeewaterforum.info/forums/sh...k-ga-een-dagboek-bijhouden&highlight=nicolijd

De papegaai is een mooi exemplaar van 12 cm en zo mak als lammetje. Kon m met de hand uit de emmer vangen en direct na het loslaten zwom ie rond alsof ie er al jaren had rondgezwommen. Ook bij het voeren was hij als eerste ter plekke!

Prachtvis!

[video=youtube;TUOQa3Y8_bY]https://www.youtube.com/watch?v=TUOQa3Y8_bY[/video]

@Nico: bedankt!

Laatst bewerkt:

Nog een kort filmpje:

[video=youtube;wAf_ixgmE7U]https://www.youtube.com/watch?v=wAf_ixgmE7U[/video]

Meting waterwaarden van gisteren:

KH = 7,7 (vorige week gebufferd naar 9)
CA = 430 (vorige week gebufferd naar 450)
MG = 1350
NO3 = 1
PO4 = 0,05

Heb naar aanleiding van de meting met doseerstation bijgeregeld, want het verbruik neemt alleen maar toe.. topjes

Ik wende even mijn blik af en toen... filmpje was al weer afgelopen. Jee wat kort [emoji12]!
Zonder gekheid: een erg mooie aanwinst. Wat een prachtige kleurschakering heeft zo'n vis zeg.

Zei toch dat ie kort was...haha..
Zal eens kijken of ik een langer filmpje speciaal voor jou kan maken.. ;)

Deze smaakt gegarandeerd beter en metuitzicht op de paarden [emoji6]

Mijn bakkie foto vergt te veel ruimte om te uploaden.....

Laatst bewerkt:

Deze smaakt gegarandeerd beter en metuitzicht op de paarden [emoji6]

Mijn bakkie foto vergt te veel ruimte om te uploaden.....

Nou ben ik benieuwd naar je uitzicht, Yvonne! :rolleyes:;)

Mooi visjes bas , zorg dat je hem aan het eten houd.... ongemerkt worden ze soms mager als je niet oplet wat ze werkelijk tot zich nemen bij het voeren.

greetings, GlennF

Thnx voor de tip! Voorlopig eet hij prima en pluk oa mijn locline streakers helemaal schoon! Ook de broccoli en eigenlijk al het vlokvoer of diepvries eet hij. Maar ik zal hem in de gaten houden!

CAM04669.jpg in het zonnetje op de paardenkamp in Soest met een heerlijk bakkie koffie.
Het heeft even op zich laten wachten,.... mijn mobiel had niet voldoende geheugen over om de foto te uploaden, zowel via Tapatalk als de website zelf niet,.... kwam daar pas achteraf achter :rolleyes:

Mooie papagaaivis Bas. Daar ben ik samen met mijn broer Bas mee groot geworden. Dan weliswaar in de zee van Bonaire!
Had ik een vrij tussenuur op school, liepen we even richting de pier en dan zag je ze bij scholen met elkaar in de branding aan de riffen knagen. Samen met de bruine soortgenoten. Veel plezier ervan!
Had ik maar zo'n groot formaat bak, en niet van die aantrekkelijke koralen voor hem,.....

In de natuur slapen ze in een bel, tegen "de vijand" in de nachtelijke uurtjes. Doen ze dat ook in gevangenschap dat je weet?
Papagaaivis.jpg

Groet YvonnevdB

Bekijk bijlage 403815 in het zonnetje op de paardenkamp in Soest met een heerlijk bakkie koffie.
Het heeft even op zich laten wachten,.... mijn mobiel had niet voldoende geheugen over om de foto te uploaden, zowel via Tapatalk als de website zelf niet,.... kwam daar pas achteraf achter :rolleyes:

Lekker hoor! Was dat vandaag?

Heey bas prachtige vis zeg en de rest staat er weer top bij man.

Groetjes wesley

Mooie papagaaivis Bas. Daar ben ik samen met mijn broer Bas mee groot geworden. Dan weliswaar in de zee van Bonaire!
Had ik een vrij tussenuur op school, liepen we even richting de pier en dan zag je ze bij scholen met elkaar in de branding aan de riffen knagen. Samen met de bruine soortgenoten. Veel plezier ervan!
Had ik maar zo'n groot formaat bak, en niet van die aantrekkelijke koralen voor hem,.....

In de natuur slapen ze in een bel, tegen "de vijand" in de nachtelijke uurtjes. Doen ze dat ook in gevangenschap dat je weet?
Bekijk bijlage 403818

Groet YvonnevdB

Sorry, Yvonne! Helemaal je berichtje gemist! In de natuur is het natuurlijk veel mooier om zo'n papegaai te zien zwemmen! Heb zelf ook mogen snorkelen tussen de papegaaien en idd zwemmen ze dan in groepen. Overigens zie je dan weinig koraal in de omgeving waar deze kudde dan overheen zwemt.. :o

Deze papegaai is een Scarus quoyi en staat bekend als reefsafe. Dus voor mijn koraaltjes ben ik niet bang! Dit exemplaar is zo mak als een lammetje en zwemt op zijn gemak door de bak. 's Avonds kruipt hij onder een overhang van mijn pilaar en slaapt daar totdat het weer licht wordt. Ben erg blij met deze vis!

Heey bas prachtige vis zeg en de rest staat er weer top bij man.

Groetjes wesley

Dank je, Wesley! Het is inderdaad een prachtige vis! Het gaat gelukkig weer goed met de bak en er zit duidelijk weer een lijn omhoog in! Ben er blij mee...want zag het wel een tijdje somber in! :o

Even een korte video update van mijn bakje:

[video=youtube;rxQ1oU0nS0I]https://www.youtube.com/watch?v=rxQ1oU0nS0I[/video]

De koraaltjes krijgen het meer en meer naar hun zin. Heb nog een brandweerrode monti staan die bijna al zijn 'vlees' was kwijtgeraakt door alle perikelen met de bak. Maar inmiddels is ie herstellende en het is nu de sport om 'm weer helemaal in de oude staat te krijgen!

Binnenkort maar eens nieuw zand halen en toevoegen. Vind op zich 0-3mm CaribSea Arag-Alive koraalzand wel mooi qua korrel, maar ik vraag me af hoe zinvol/verstandig het is om in een draaiende bak levend zand toe te voegen. Zou de bak daar juist geen klap van krijgen? Alternatief is natuurlijk om gewoon dood zand van dezelfde korrelgrootte te gebruiken, want dat wordt tenslotte ook gewoon levend. In ieder geval ga ik nu voor een kleine en fijne korrel, zodat het effect van een wit zandstrand wat zichtbaarder is. Een ding is zeker; moet wel gaan spelen met de stromingspompen qua hoeveelheid stroming en richting, want anders stuift het zand alle kanten op.. :rolleyes:

Goed filmpje Bas!

Mbt het zand... 3-5mm geeft toch ook een mooi effect? Ik heb het en zelfs dat stuift al makkelijk weg.

Je weet misschien nog dat ik geen groot liefhebber ben van reefbones. Maar ik snap wel wat je wil bereiken met je bak. Twee opmerkingen: ( opbouwend bedoeld !!)

1. Ik vind dat je heel veel lege/loze ruimte hebt met zo'n lage opbouw

2. Ik zou als ik jou was de achterwand wat hoger opbouwen met steen zodat de streamers wat meer wegvallen en dan kun je nog steeds voorin het lagere effect bereiken als je begrijpt wat ik bedoel.

Nogmaals: niet om te zeiken, maar even een ander inzicht.

Heey bas mooi filmpje man.
Ik heb nu een mix van 0-3/3-5 carib sea en gaat denk helemaal over op de 0-3 live fiji.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan