Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Geloof je direct,zou ik ook zijn

Mmmmm. Hier ook al de osmolator, Ecomax en een wp25 defect gehad. Gelukkig wel allemaal binnen de garantie.

@pierreco, helaas was de nyos pomp buitrn garantie heb ik begrepen.

En absoluut weer top service van deze mensen :D

Niet alleen handig dat Ocean and Lake om de hoek zit maar nog beter dat ze er altijd klaar staan om te helpen!
Geeft Nyos nog garantie?

Mmmmm. Hier ook al de osmolator, Ecomax en een wp25 defect gehad. Gelukkig wel allemaal binnen de garantie.

@pierreco, helaas was de nyos pomp buitrn garantie heb ik begrepen.

En absoluut weer top service van deze mensen :D

Helaas idd niet meer in de garantie....

Ben idd blij dat Tim en Noortje zo behulpzaam zijn! Zeker toen ik in Italie zat en mijn opvoerpomp kapot ging..dan knijp je 'm toch wel ff.. :rolleyes:

hmm, ik denk dat ik toch ook maar eens voor wat reserve-onderdelen ga kijken
dit soort verhalen krijg je het wel wat benauwt van
hopen voor je dat het nu weer de positieve kant op gaat
groetjes, peter

hmm, ik denk dat ik toch ook maar eens voor wat reserve-onderdelen ga kijken
dit soort verhalen krijg je het wel wat benauwt van
hopen voor je dat het nu weer de positieve kant op gaat
groetjes, peter

Wat reserve materiaal kan nooit kwaad om in huis te hebben.. ;)

Ik hoop idd dat ik nu weer een stijgende lijn ga zien in de bak en met de gebruikte apparatuur..:cool:

Vandaag lekker geklust in de tuin aan het huisje voor mijn zoontje. Halverwege de middag even gestopt en naar Vleuten gereden voor een aantal montistekken. Heb nu in ieder geval een groen, rode, paarse en grijze monti erbij. Hopelijk gaan ze het goed doen en komen ze mooi op kleur.

Afschuimer met de nieuwe pomp draait weer als vanouds en produceert op dit moment zeer donker gekleurde 'koffie'.. ;)

Mooi dat alles weer goed draait bas.
Die montis gaan zeker wel mooi groeien tot dikke kolonies bij je.

Groetjes wesley

En,.... nu wat foto's??? Ben best nieuwsgierig naar hoe je bak er bij staat (techniek! en totaalplaatje) na het lezen van alles hieronder.

Bedankt voor je compliment trouwens. Groet YvonnevdB
;)

En,.... nu wat foto's??? Ben best nieuwsgierig naar hoe je bak er bij staat (techniek! en totaalplaatje) na het lezen van alles hieronder.

Bedankt voor je compliment trouwens. Groet YvonnevdB
;)

Zal vanavond wat snelle foto's maken zodat je een indruk krijgt. Je mag uiteraard ook een keertje langskomen als je in de buurt bent.. ;)
Nijkerk - Amersfoort is nog wel te doen natuurlijk qua afstand.. :cool:

Zoals beloofd wat snelle iPhone foto's van mijn bakje:

3a925c31c369bfd15dd01a1b1a0ca370.jpg

ec5a4e6e142750f417a6fb2d33954267.jpg

429f5a05fd0871f0cc09951deaec30f8.jpg

25ce26ffc1a3c4906b8d932234ee8f29.jpg

e51aeba5123761cca108e1806edae75a.jpg

.....

234bdf78234e37b4f9dc0107a85f7702.jpg

Techniek
6841faa75caaa6f8e25aa0099d078c5a.jpg

4f13f028f469b53b575c806e7b1266fa.jpg

Techniek is vrij simpel, want in de sump heb ik enkel de Nyos afschuimer en een wervelbed met biopellets.

Ben op dit moment langzaam aan de zandbodem eruit aan het hevelen en er komt een nieuwe bodem in binnenkort.

Vandaag nog even de waterwaardes gemeten en de groei zit duidelijk in de koraaltjes, want het verbruik neem toe.

Kh 8
Ca 430
PO4 0,06
NO3 0,75
MG 1350

De KH en Ca waarden maar weer even aanvullen en volgende week bepalen of ik iets meer moet gaan doseren per dag.

Ja een doorkijk heeft toch ook echt wel wat. Mooi stukje Blastomussa trouwens (weet ik meteen wat ik nog wil toevoegen in mijn aquarium :biggrin:).

Maareh 'techniek is vrij simpel'... niet voor iedereen he haha, jemig wat een schrik voor mij al die dingen en snoeren etc. haha ;)

Mooie nieuwe stukken bas en die blasto man schitterend staan ze erbij.

Groetjes wesley

Ja een doorkijk heeft toch ook echt wel wat. Mooi stukje Blastomussa trouwens (weet ik meteen wat ik nog wil toevoegen in mijn aquarium :biggrin:).

Maareh 'techniek is vrij simpel'... niet voor iedereen he haha, jemig wat een schrik voor mij al die dingen en snoeren etc. haha ;)

Is idd een erg mooie Blasto! Doet het ook prima hier!

Overigens had ik moet melden dat er niet gelet moest worden op de bekabeling.. :o
Het was allemaal netjes weggewerkt, maar door de ellende met de apparatuur de afgelopen periode heb ik alles los moeten trekken en het ook maar zo laten hangen. Zal binnenkort de warboel weer even wat netter wegwerken..

Mooie nieuwe stukken bas en die blasto man schitterend staan ze erbij.

Groetjes wesley

Dank je, Wes!

Vandaag bij Ocean and Lake langsgegaan voor wat levend voer.

Uiteraard weer wat blijven plakken;

Fiji buttons:

0a6f485c3805401edd02f1d9fc4ab34c.jpg

827928cae83123e03155117f357b5652.jpg

Staan nog niet helemaal uit, dus zal later nog wel een foto maken van ze. Ze hebben in ieder geval een prachtige kleur!

En omdat ie zo mooi is:

ce31e11690330976097f9f32398d9e2b.jpg

Ook gelijk maar even de ruitjes gepoetst. Staat de bak er gelijk weer prima bij! topjes

Ff snel een kort filmpje gemaakt nu het zonnetje zo mooi op de bak stond;

[video=youtube;HwrAcCHcLW8]https://www.youtube.com/watch?v=HwrAcCHcLW8&list=UUa87VuUR4SsUSaMiBD5nGiw[/video]

Zal morgen eens de spiegelreflex weer eens tevoorschijn halen..is al weer te lang geleden.. :cool:;)

Nu we toch bezig zijn ook nog eentje vanaf de andere kant ;)

[video=youtube;mR4cSoSq0OQ]https://www.youtube.com/watch?v=mR4cSoSq0OQ&list=UUa87VuUR4SsUSaMiBD5nGiw[/video]

Back
Bovenaan