Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Hey Bas! Mooi strigosus heb je!:)

Ook uit Putten gehaald zie ik! Even een vraagje.

Wat voor jij de strigosus. Bij mij accepteert die momenteel geen enkel voer, zowel diepvries als droogvoer, nori niet.
Wel struint die de ganse dag de stenen af en graast die flink volgens mij

Hey Bas! Mooi strigosus heb je!:)

Ook uit Putten gehaald zie ik! Even een vraagje.

Wat voor jij de strigosus. Bij mij accepteert die momenteel geen enkel voer, zowel diepvries als droogvoer, nori niet.
Wel struint die de ganse dag de stenen af en graast die flink volgens mij

Dank je, man! Idd een Putten's exemplaar..:rolleyes:

Mijn strigosus struint idd de hele dag de stenen af, maar pakt inmiddels ook wat droogvoer mee. Daarnaast hebben van de week broccoli gegeten en dus heb ik een paar stronkjes bewaard en deze doe ik in de voerclip. Zo gauw ik de voerclip maar aanraak hangen alle vissen hongerig -net als of ze nooit iets krijgen- voor de ruit. Inmiddels weet ook de strigosus de clip te vinden en eet lekker mee van de broccoli!
Ik zal vanavond eens kijken of ie ook diepvries pakt, want dat is me nog niet opgevallen.

Oke, ik heb m bij nog geen vlokvoer zien eten. Heb de Marine versie van New Era en de groene van Ocean Nutrition. Hij eet wel diepvries hier heb ik gisteravond gezien. Maar droogvoer pakt ie niks. Heb er nu een stukje banaan in gelegd, kijken of dat werkt.

👍 mijn duncan vertoont weer teken van leven! Yeah!

duqyjusu.jpg

a5asavag.jpg

Heey bas mooi dat de duncan het weer goed gaat doen.
Je vossekop blijft mooi ziet er goed uit.

Groetjes wesley

Mooie bak, Bas! Ook een prachtig plekje naast je werkplek! Vind je ombouw met de witte c-bond platen ook erg geslaagd, mooi strak uiterlijk!

De stekjes die ik destijds van je heb overgenomen (duivelsklauw, stylo en zeeveer) doen het super en groeien als kool in mijn kleine bakje! Het begint steeds meer te kriebelen om toch iets groter te gaan...:rolleyes:

Heey bas mooi dat de duncan het weer goed gaat doen.
Je vossekop blijft mooi ziet er goed uit.

Groetjes wesley

Thnx, Wes!

:rolleyes:Schitterend zo naast je werkplekje gL_ir jaap

Je zou bijna niet meer aan werken toekomen..mis alleen op mijn kamer op mijn werk ook zo'n bak naast m'n bureau! :rolleyes:;)

Mooie bak, Bas! Ook een prachtig plekje naast je werkplek! Vind je ombouw met de witte c-bond platen ook erg geslaagd, mooi strak uiterlijk!

De stekjes die ik destijds van je heb overgenomen (duivelsklauw, stylo en zeeveer) doen het super en groeien als kool in mijn kleine bakje! Het begint steeds meer te kriebelen om toch iets groter te gaan...:rolleyes:

Dank! Vooral toegeven aan die kriebels zou ik zeggen! :cool:
Mocht je een keer stekjes hebben van de stylo dan houd ik mij aanbevolen..bij mij heeft ie het helaas niet gered na het stekken toen ik overging naar de grotere bak.. :(

Bas, hoe is t met jou Strigosus? De mijne vertoont vreemde plekken op zn huid. Eet niet en schommelt wat door de bak. Is die van jou wel nog gezond.

Sent from my HUAWEI G510-0100 using Tapatalk

Bas, hoe is t met jou Strigosus? De mijne vertoont vreemde plekken op zn huid. Eet niet en schommelt wat door de bak. Is die van jou wel nog gezond.

Sent from my HUAWEI G510-0100 using Tapatalk

Mijn strigosus zwemt nog lekker actief rond! Hopelijk blijft het zo!

Jouw exemplaar klinkt goed ziek! Mogelijkheid om 'm apart te zetten? Heb je 'm überhaupt nog op eten kunnen betrappen?

Je bak staat er weer mooi bij Bas!
Zelf zit ik ook nog ff te stoeien met de DSR.
Voorlopig nog ff geen koraaltjes.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mijn strigosus zwemt nog lekker actief rond! Hopelijk blijft het zo!

Jouw exemplaar klinkt goed ziek! Mogelijkheid om 'm apart te zetten? Heb je 'm überhaupt nog op eten kunnen betrappen?

Het lijkt momenteel beter te gaan. Zn huid ziet er iets beter uit, en heb k zaterdag inderdaad op eten betrapt van zowel artemia als nori. Ook graast ie lkr de stenen af vandaag. Zou echt jammer zijn als ie wegvalt, vind t n prachtbeest!

Het lijkt momenteel beter te gaan. Zn huid ziet er iets beter uit, en heb k zaterdag inderdaad op eten betrapt van zowel artemia als nori. Ook graast ie lkr de stenen af vandaag. Zou echt jammer zijn als ie wegvalt, vind t n prachtbeest!

Gaat het nog altijd goed met hem? Mijn exemplaar doet het prima! Zwemt en eet goed!

Vandaag weer alle waterparameters gemeten:

KH - 9,4
CA - 450
MG - 1350
PO4 - 0,03
NO3 - 1,0
I - 0,01
B - 4,5
K - 410

topjes

Op twee plekken op een plateau van mijn rif heb ik wat last van rode pluisalg. Het zit er al een tijdje en vermeerderd zich langzaam. Heb gisteren voor het eerst een 5% oplossing van natronloog gebruikt op de plek en zeker 70% is al weg inmiddels. Van het weekend de behandeling nog maar eens herhalen op de overgebleven plekken. Wat een hoop ideeën en tips kan je toch verkrijgen via het forum!! Top!
Wel vraag ik me af of het kleine beetje natronloog wat vlokt en door de bak zweeft op het moment van doseren geen kwaad kan bij de vissen...ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden natuurlijk maar helemaal voorkomen kan ik het niet..
:confused:

Gaat het nog altijd goed met hem? Mijn exemplaar doet het prima! Zwemt en eet goed!

Vandaag weer alle waterparameters gemeten:

KH - 9,4
CA - 450
MG - 1350
PO4 - 0,03
NO3 - 1,0
I - 0,01
B - 4,5
K - 410

topjes

Op twee plekken op een plateau van mijn rif heb ik wat last van rode pluisalg. Het zit er al een tijdje en vermeerderd zich langzaam. Heb gisteren voor het eerst een 5% oplossing van natronloog gebruikt op de plek en zeker 70% is al weg inmiddels. Van het weekend de behandeling nog maar eens herhalen op de overgebleven plekken. Wat een hoop ideeën en tips kan je toch verkrijgen via het forum!! Top!
Wel vraag ik me af of het kleine beetje natronloog wat vlokt en door de bak zweeft op het moment van doseren geen kwaad kan bij de vissen...ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden natuurlijk maar helemaal voorkomen kan ik het niet..
:confused:

Ha Bas,
Ja het gaat top nu. Heb tijdelijk de ijzerdosering gehalveerd (dit kon ook makkelijk omdat mn Po4 perfect op waarde bleef) en sindsdien is ie weer helemaal opgekrabbeld. Hij vreet nog meer als voorheen, ik denk dat het ook deels te maken heeft gehad met het territoriumgedrag van de Flavescens. De strigosus en de Flavescens hebben na 22.00 nog wel is de neiging om de macho uit te hangen, rond hun slaapplaats. Ook overdag rondom de voerclip met algenbladen gaan ze nog wel eens staartstaartje spelen;)

T is wel echt een prachtbeest he! Hij eet hier al bijna uit de hand, echt geweldig. Het enige nadeel, hij scheit voor 3 dokters tegelijk;)

Chips..hier stond een update over mijn bakkie...helaas door de database problemen zijn die berichten verdwenen, alsmede de nuttige reacties op het flap issue van oa Frank en Eelcoh. Het ging over het gebruik van coralsnow plus ? en de dosering ervan tegen flap.

Kort kwam mijn update er op neer dat ik een tijdje niet zo blij was met de bak. De lichte flap nam steeds ergere vormen aan en de 30 ampullen biodigest en de doseringen bio bac boden geen oplossing zo leek het. Heb toen zelfs overwogen om naar de chemische middellen te grijpen in de vorm van chemiclean. Heb zelfs contact gehad met Ed over de dosering en de werkwijze...
Maar doordat ik besloten heb het toch nog even aan te kijken en zelfs de inzet van een phalena lijkt de flap zienderogen af te nemen. Het visje doet vanaf het eerste moment ontzettend zijn best om mij te helpen bij de bestrijding van het flap. Ik doseer inmiddels elke dag bio bac en om de dag wordt dit nog aangevuld met een ampul biodigest. Hopelijk krijg ik het hiermee volledig onder controle, want de lol in de bak was ff aardig onder het nulpunt gedaald.. :(

Tot zover mijn update van voor het terugzetten van de backup.. :o;)

Gisteren even een constructie verzonnen om -zonder ze helemaal los te halen- de stromingspompen eens goed schoon te kunnen maken. Gelukkig is de bekabeling van de pompen dusdanig lang dat ik de pomp over de rand van de bak heen kan halen en zo in een emmer water met azijn kan plaatsen. Vervolgens een tijd laten draaien in azijnwater en voila! Hopelijk is hiermee ook het stromingspatroon weer verbeterd en helpt het de bestrijding van de flap.

Wat jammer van de problemen met flap..
Die zandhappers helpen een hoop bij het schoon houden van je bodem.
Gebruik je nog powerfilters?
Dat zou ik zeker inzetten met de zandhappers in de bak , die woelen de bodem om en het vuil vang je af met de watten. Anders lijkt het de hele dag op een zandstorm in de sahara.
greetings, GlennF

Back
Bovenaan