Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Mooi visje! Ik vind zowel het visbestand als de koralen er iedere keer weer goed en gezond uit zien bij Diebo. Ik ben er zelf ook nog maar pas 3 keer geweest, maar ik heb de zeewaterafdeling tot nu toe steeds als zeer prettig ervaren, zowel qua kijkplezier als wat het personeel betreft.

Van de week bij Stunning Corals een bestelling geplaatst en vandaag kwam deze binnen:

Bekijk bijlage 357648

Hoewel ik altijd tegen het gebruik van schoonmaakmagneten ben geweest ontkom ik er m.i. toch niet meer aan. Het is elke keer een gedoe om met je arm in de bak te gaan en het levert ook regelmatig een natte mouw op.. ;)

Nu had ik goede berichten gelezen over de Flipper Cleaner, dus heb 'm maar besteld!

Heb er net mijn ruiten mee schoongemaakt en ik moet zeggen hij bevalt prima deze magneet! Ook het mesje doet exact waar ie voor bedoeld is!

Bas,

Hoe lang doe je met 1 zo'n mesje?

Ik heb een mag float flip en zo'n scraper met lange steel van tetra, maar dit mesje is met 2 a 3 weken bot.

Zat ook al te denken aan zo'n 1. Kreeg via facebook die scraper te zien.

Je bak wordt steeds mooier.

Bevalt de dsr-methode al?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hey bas , je bak ziet er "clean uit".
Het lijkt een hele mooie fase in te gaan.
Ff je fosfaat onder de knie en het wordt Het begin van een heel mooie rifje daar in nijkerk.
Verstuurd van mijn GT-I9295

Glenn, dank je! Met behulp van DSR hoop ik ooit ook zo'n mooi volgegroeide en gekleurde bak als jou te hebben staan!

Mooi visje! Ik vind zowel het visbestand als de koralen er iedere keer weer goed en gezond uit zien bij Diebo. Ik ben er zelf ook nog maar pas 3 keer geweest, maar ik heb de zeewaterafdeling tot nu toe steeds als zeer prettig ervaren, zowel qua kijkplezier als wat het personeel betreft.

Ik moet zeggen dat ik blij verrast was van hoe alles erbij stond! Dus ook ik zal daar vast wel vaker een kijkje gaan nemen. Ti's tenslotte ook maar een paar minuten vanaf mijn werklocatie in Lunetten! Heb nu zowel Jeroen als Jan gesproken en ook dat als prettig ervaren! topjes

Bas,

Hoe lang doe je met 1 zo'n mesje?

Ik heb een mag float flip en zo'n scraper met lange steel van tetra, maar dit mesje is met 2 a 3 weken bot.

Zat ook al te denken aan zo'n 1. Kreeg via facebook die scraper te zien.

Je bak wordt steeds mooier.

Bevalt de dsr-methode al?

Sinds de aanschaf heb ik het mesje niet vervangen. Ik plaats overigens het mes net boven water als ik de magneet niet gebruik. Geen idee hoe lang hij mee gaat!

Kan trouwens nog geen mesjes vervangen, want deze staan nog in backorder bij Ioannis.

De DSR methode bevalt mij prima! Begin er steeds bedrevener in te raken. Ook voelt het inmiddels allemaal wat meer vertrouwd! Nu alleen nog het fosfaat stabiel en volledig onder de duim te houden dan ben ik tevreden!

Vandaag de ramen maar eens schoongemaakt, het rif schoongeblazen met een stromingspomp, de watten in de sump vervangen en weer even een stromingspomp voorzien van watten.

Powerfilter:

ImageUploadedByTapatalk1382465975.401197.jpg

Ook de schuimercup maar weer geleegd. De opbrengst van een krappe week:

ImageUploadedByTapatalk1382466027.384043.jpg

De bak knapt er altijd weer lekker van op! topjes

Kijk aan lekker bezig geweest!
Top weer!

Een beste bak koffie voor in de morgen. En al gewend aan de geur?:)

Groet,

Michael

dat is flinke beker. dat haal ik niet eens. jij voert zeker stevig?

Vandaag de ramen maar eens schoongemaakt, het rif schoongeblazen met een stromingspomp, de watten in de sump vervangen en weer even een stromingspomp voorzien van watten.

Powerfilter:

Bekijk bijlage 360107

Ook de schuimercup maar weer geleegd. De opbrengst van een krappe week:

Bekijk bijlage 360108

De bak knapt er altijd weer lekker van op! topjes

Kijk aan lekker bezig geweest!
Top weer!

Een beste bak koffie voor in de morgen. En al gewend aan de geur?:)

Groet,

Michael

De geur went nooit, Michael! ;)

dat is flinke beker. dat haal ik niet eens. jij voert zeker stevig?

Nee, ik voer eigenlijk om de dag. Maar had laatst een niet goed werkende afschuimer, dus denk dat ie nu met een inhaalslag bezig is! topjes

Zo weer ff een kleine update! De bak draait prima en doe er op dit moment alleen het hoognodige aan..lees; testen en toevoegingen :p . Heb het idee dat de bak zich verder begint de stabiliseren!
Moet toch eens tijd gaan maken om de bekleding van de bak af te maken, want vrouwlief begint er over te klagen dat de bak zo niet bij het interieur past.. :rolleyes:

Meetrondje van gisteren:

SG - 35 (op 7/11 - 35)
KH - 8,9 (op 7/11 - 8,9)
CA - 480 (op 7/11 - 490)
MG - 1350 (op 7/11 - 1350)
NO3 - 2 (op 7/11 - 1,5)
PO4 - 0,08 (op 7/11 - 0,03) / stijging tov 7 november door verhoging voederregime ivm wat stip vossekop
K - 430 (op 7/11 - 430)
B - 4,5 (op 7/11 - 4,5)
I - 0,01 (op 7/11 - 0,01) / 10 ml I oplossing toegevoegd
SR - 3 (op 7/11 - 3) / 100 ml SR oplossing toegevoegd

Todo: dagelijkse KH dosering iets ophogen want het verbruik neem toe.

netjes! ..... een school voorbeeld van nette waarden!
dit moet je toch terug gaan zien in de bak
dat vraag om foto's......
boor niet meer toevoegen , dit zal weinig gebruikt gaan worden.
idem voor kalium tenzij je ineens de sps massaal ziet groeien en de kleuren ineens intenser worden.
je heb eindelijk fosfaat onder controlle .............?
strontium is net als fosfaat traag van begrip..... die loop achter de klas aan zowel omlaag als omhoog. dus oppassen dat je niet doorschiet in het sturen. in zulke gevallen na is het verbruik nog niet vast te stellen dus moet je meten na elk maximale dosering (of uiterlijk na 2x max. dosering)
bij strontium is dat dus 10ppm en fosfaat 0,08ppm

Zo weer ff een kleine update! De bak draait prima en doe er op dit moment alleen het hoognodige aan..lees; testen en toevoegingen :p . Heb het idee dat de bak zich verder begint de stabiliseren!
Moet toch eens tijd gaan maken om de bekleding van de bak af te maken, want vrouwlief begint er over te klagen dat de bak zo niet bij het interieur past.. :rolleyes:

Meetrondje van gisteren:

SG - 35 (op 7/11 - 35)
KH - 8,9 (op 7/11 - 8,9)
CA - 480 (op 7/11 - 490)
MG - 1350 (op 7/11 - 1350)
NO3 - 2 (op 7/11 - 1,5)
PO4 - 0,08 (op 7/11 - 0,03) / stijging tov 7 november door verhoging voederregime ivm wat stip vossekop
K - 430 (op 7/11 - 430)
B - 4,5 (op 7/11 - 4,5)
I - 0,01 (op 7/11 - 0,01) / 10 ml I oplossing toegevoegd
SR - 3 (op 7/11 - 3) / 100 ml SR oplossing toegevoegd

Todo: dagelijkse KH dosering iets ophogen want het verbruik neem toe.

Ziet er allemaal wel indrukwekkend uit Bas! Erg mooi, en je vossekop is ook schitterend zeg.

Mooie winkel he, ik kom er graag en blijf er altijd weer veeeeel te lang hangen volgens de vrouw :D

De DSR bevalt dus heel goed begrijp ik, toch ook maar eens gaan verdiepen in de materie, de bak van Glenn vond ik er jaren geleden al top bij staan toen ik er was dus dat het allemaal kan is zeker bewezen.
En als ik de bakken zie op het forum die zo werken is daar zeker een duidelijke conclusie uit te trekken :)

Ziet er allemaal wel indrukwekkend uit Bas! Erg mooi, en je vossekop is ook schitterend zeg.

Mooie winkel he, ik kom er graag en blijf er altijd weer veeeeel te lang hangen volgens de vrouw :D

De DSR bevalt dus heel goed begrijp ik, toch ook maar eens gaan verdiepen in de materie, de bak van Glenn vond ik er jaren geleden al top bij staan toen ik er was dus dat het allemaal kan is zeker bewezen.
En als ik de bakken zie op het forum die zo werken is daar zeker een duidelijke conclusie uit te trekken :)

Dank je! De vossekop is erg mooi idd. Prachtige aanwinst!

DSR bevalt mij prima en gezien de bak van Glenn werkt het ook echt. Ik ben nog lang niet zover! Maar goed, ik heb een lange adem dus blijf volhouden! ;)

Minder berichtje: afgelopen weekend heb ik mijn strigosus uit de bak moeten vissen...had dit prachtige visje net aan 3 maanden rondzwemmen. In het begin nergens problemen mee en eten als een gek, maar de laatste tijd werd het beestje alleen maar magerder en ik kon er niet tegenop voeren. Misschien had ie toch wat onder de leden? Balen in ieder geval! :mad:

Toch maar rondkijken voor een nieuw exemplaar, want het is een prachtvis!

Nijkerk's rif (RSM250)

Mooie waardes heb je Bas!
Ik ben zaterdag begonnen met de DSR methode.

Zonde van je strigosus! Op naar een nieuwe! Die kan niet ontbreken in je Bak.

Bij mij is 2 weken geleden me koekop dood gegaan. Oorzaak weet ik nog nog niet.

Groet, Michael

Dank je! De vossekop is erg mooi idd. Prachtige aanwinst!

DSR bevalt mij prima en gezien de bak van Glenn werkt het ook echt. Ik ben nog lang niet zover! Maar goed, ik heb een lange adem dus blijf volhouden! ;)

Minder berichtje: afgelopen weekend heb ik mijn strigosus uit de bak moeten vissen...had dit prachtige visje net aan 3 maanden rondzwemmen. In het begin nergens problemen mee en eten als een gek, maar de laatste tijd werd het beestje alleen maar magerder en ik kon er niet tegenop voeren. Misschien had ie toch wat onder de leden? Balen in ieder geval! :mad:

Toch maar rondkijken voor een nieuw exemplaar, want het is een prachtvis!

Was ff stil hier bas , balen van de vis.
die ctenocheatus eten niet alleen groen voer. Ze waarderen mysis en droogvoer ook enorm en je ziet ze dik worden daarmee. Stop je met mysis dan worden ze weer mager.

greetings, GlennF

Mooie waardes heb je Bas!
Ik ben zaterdag begonnen met de DSR methode.

Zonde van je strigosus! Op naar een nieuwe! Die kan niet ontbreken in je Bak.

Bij mij is 2 weken geleden me koekop dood gegaan. Oorzaak weet ik nog nog niet.

Groet, Michael

veel nori bladen (gewoon in clipje door de hele dag), maar niet uitsluitend. Ze hebben ook koolhydraten en eiwitten nodig. Dus ook mysis.
Vooral dutch mysis is van hoge kwaliteit

greetings, GlennF

Was ff stil hier bas , balen van de vis.
die ctenocheatus eten niet alleen groen voer. Ze waarderen mysis en droogvoer ook enorm en je ziet ze dik worden daarmee. Stop je met mysis dan worden ze weer mager.

greetings, GlennF

Ben idd ff wat minder op het forum...druk met andere bezigheden.. ;)

Hij kreeg bij mij juist heel afwisselend...van groenvoer (nori, broccoli) tot vlokvoer, pellets, korrels, levende artemia's, dutch mysis, et cetera. Kan me dan ook haast niet voorstellen dat het aan mijn voerpatroon zou liggen...

Ben idd ff wat minder op het forum...druk met andere bezigheden.. ;)

Hij kreeg bij mij juist heel afwisselend...van groenvoer (nori, broccoli) tot vlokvoer, pellets, korrels, levende artemia's, dutch mysis, et cetera. Kan me dan ook haast niet voorstellen dat het aan mijn voerpatroon zou liggen...

Dan had ie wat onder de leden.
Hoeveel ijzer doseer jij dagelijks? Dit moet je op den duur afbouwen. Naar spore element niveaus. Ik doe nu tussen 0.01en 0.04ppm per dag.
Hou in de gaten als er een relatie is tussen veel/minder ijzer doseren en het vermageren van je vissen. Dan kan je op tijd ingrijpen. Ik zie bij mij op dit niveau geen relatie.

greetings, GlennF

Dan had ie wat onder de leden.
Hoeveel ijzer doseer jij dagelijks? Dit moet je op den duur afbouwen. Naar spore element niveaus. Ik doe nu tussen 0.01en 0.04ppm per dag.
Hou in de gaten als er een relatie is tussen veel/minder ijzer doseren en het vermageren van je vissen. Dan kan je op tijd ingrijpen. Ik zie bij mij op dit niveau geen relatie.

greetings, GlennF

Euhm..ik doseer geen ijzer op het moment. Verrassend dat er een link is met het doseeren van ijzer en het vermageren van vissen!

Euhm..ik doseer geen ijzer op het moment. Verrassend dat er een link is met het doseeren van ijzer en het vermageren van vissen!

ik zeg niet dat er een direct verband is, maar sluit niet uit dat langdurig "te hoge concentraties" doseren van invloed kunnen zijn.
Je kan nooit te voorzichtig zijn, door open minded te zijn kan je soms veel meer ontdekken.

Ik weet dat als je 1,5 ppm in een keer doseert je wel mag verwachten dat er wat vissen gaan hemelen. Die fout heeft iemand gemaakt in de tijd dat er nog geen DSR calculator was (rekenfout van degene).

greetings, GlennF

Back
Bovenaan