Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Hi Jeroen,

De lichtkap is aan de bovenkant open en daarnaast heb ik de verlichting van snelkoppelingen voorzien. Eenvoudig te verwijderen dus! In principe alleen nodig als ik heel groot onderhoud moet doen..

Groet, Bas

Oke super je hebt er over na gedacht!

Gr Jeroen

Oke super je hebt er over na gedacht!

Gr Jeroen

Dat proberen we in ieder geval wel, Jeroen! ;)

Vanochtend het frame een tweede laag verf gegeven. Morgen nog een laagje en dan kan ie als ie droog is op de bak worden geplaatst. topjes

Vandaag kon ik het toch niet laten...heb een mooi favia sp meegenomen!

ImageUploadedByTapatalk1380299753.662027.jpg

ImageUploadedByTapatalk1380299765.561036.jpg

Volgens mij vinden de visjes de broccoli lekker:

ImageUploadedByTapatalk1380570860.572219.jpg

Daarom gelijk maar een vers stronkje opgehangen:

ImageUploadedByTapatalk1380570925.331239.jpg

Die hadden honger bas haha ziet er goed uit die favia is ook erg mooi zeg.
Gaat alles naar wens voor de rest.
Wat is jou ondervinding met de t5 naast de led.

Groetjes wesley

Die hadden honger bas haha ziet er goed uit die favia is ook erg mooi zeg.
Gaat alles naar wens voor de rest.
Wat is jou ondervinding met de t5 naast de led.

Groetjes wesley

Dank! Ja, eigenlijk gaat alles wel naar wens. Wel maak ik me een beetje zorgen over het fosfaat gehalte. Dit loopt langzaam een beetje op. Niet veel, maar toch. Heb daarom afgelopen week de hoeveelheid biopellets opgehoogd met de laatste 100 ml uit de zak. Uiteraard werkt dat niet meteen, dus moet even afwachten of ik daarmee het fosfaatgehalte op peil krijg en kan houden.

Ik ben erg tevreden over de t5 in combi met de led. Weinig schaduwwerking meer en het dimeffect van de t5 is erg mooi! Dus je hebt een goede keuze gemaakt! ;) topjes

Van de week bij Stunning Corals een bestelling geplaatst en vandaag kwam deze binnen:

ImageUploadedByTapatalk1380902639.922075.jpg

Hoewel ik altijd tegen het gebruik van schoonmaakmagneten ben geweest ontkom ik er m.i. toch niet meer aan. Het is elke keer een gedoe om met je arm in de bak te gaan en het levert ook regelmatig een natte mouw op.. ;)

Nu had ik goede berichten gelezen over de Flipper Cleaner, dus heb 'm maar besteld!

Heb er net mijn ruiten mee schoongemaakt en ik moet zeggen hij bevalt prima deze magneet! Ook het mesje doet exact waar ie voor bedoeld is!

Mooie magneet zou hij ook op een gebogen voorraam werken?

Bas wat een super aan koop! Ik heb zelf wel eens getwijfeld over de werking ook al had ik filmpjes op YouTube gezien :biggrin::biggrin: maar ze geven aan dat deze niet krast toch?

Gr. Jeroen

Bas wat een super aan koop! Ik heb zelf wel eens getwijfeld over de werking ook al had ik filmpjes op YouTube gezien :biggrin::biggrin: maar ze geven aan dat deze niet krast toch?

Gr. Jeroen

Ik heb op basis van de filmpjes idd besloten om juist deze magneet aan te schaffen. Als je met de poetskant werkt moet je zorgen dat er geen zandkorrels tussen zit, want anders heb je sowieso kans op krassen. Maar dat heb je met elke magneet ook met de bekende magfloat. Als je 'm omdraait en het mesje gebruikt dan kan er in principe geen steentjes tussen belanden omdat er dan ruimte zit tussen de ruit en het deel met het mes.

Heb vandaag drie ruiten die inmiddels vol met algspikkels en kalkalgen zaten schoongemaakt en dat werkte perfect zonder krassen. Zelfs de onderste rand tegen het zand aan heb ik zonder problemen kunnen doen! De bak oogt weer kraakhelder! Dus kortom ik ben tevreden!

Henkie is klaar voor de nacht! Heeft zelfs een zacht (?) kussen gevonden om zijn hoofd op te laten rusten:

ImageUploadedByTapatalk1380921501.736416.jpg

ImageUploadedByTapatalk1380921515.200699.jpg

:rolleyes: ;)

De flipper werkt prima, met het omdraaien van de zachte kant naar het mesje gaat het bij mij wel eens mis. verschillende krassen gekregen doordat de zijkant met het omdraaien wat enige handigheid vereist tegen de ruit aansloeg precies met de scherpe punt van het mesje. Wellicht handiger om naar boven te schuiven en met je vrije hand het blokje om te draaien.

Mooie bak trouwens, groeten Ruud

De flipper werkt prima, met het omdraaien van de zachte kant naar het mesje gaat het bij mij wel eens mis. verschillende krassen gekregen doordat de zijkant met het omdraaien wat enige handigheid vereist tegen de ruit aansloeg precies met de scherpe punt van het mesje. Wellicht handiger om naar boven te schuiven en met je vrije hand het blokje om te draaien.

Mooie bak trouwens, groeten Ruud

Ok, thnx! Handig on rekening mee te houden. Had mezelf al voorgenomen om met de hand het blokje om te keren. Heb namelijk nog niet de handigheid te pakken zoals ze het in de video's laten zien.. ;)

Vandaag het frame van de lichtkap eindelijk bovenop het aquarium geplaatst.

De Maxspects staan nu netjes in het verlengde van de bak. Geeft direct een ander lichtbeeld. Moet nog wel een steun maken voor de twee t5's, dus daar maar even tijdelijk een oplossing voor gemaakt.

Ff een kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=91zUJM943LU

Helaas komt met de iPhone de mooie belichting niet goed over. Maar goed, gaat om het idee.. Haha

Ziet er goed uit bas mooi man.
Erg benieuwd als de ombouw af is dadelijk.

Inderdaad lastig he mooie plaatjes schiete als het schemert.

Maar je bak gaat goed alles groeid ook al lekker zo te zien.

Groetjes wesley

Ziet er goed uit zo met die kap. Lastig inderdaad om goed in beeld te krijgen. Toch vind ik dat filmpjes beter over komen dan een foto op de een of andere manier.

Back
Bovenaan