Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Ziet er strak uit bas! Is het Plexi glas?

Gr. Jeroen

Ha Jeroen,

Nee, het is geen plexi. Het plantmateriaal is C-bond. C-bond bestaat uit een polyethyleen kern met 2 toplagen aluminium. Wordt veel gebruikt voor reclameborden. Je kan het in diverse kleuren krijgen en ook in hoogglans. Ik heb gekozen voor mat wit. Vallen in ieder geval vingers veel minder op... Haha

Alle platen zijn bevestigd door middel van magneetsnappers, waardoor het eenvoudig te verwijderen is.

Het eindresultaat:

a3u5ydym.jpg

3epytu6a.jpg

ny3u9a3a.jpg

a6e8yve4.jpg

Ben er erg tevreden over!

;)

Mooi! Mag ik vragen welke magneetsnappers je hebt gebruikt? Ik ben op zoek naar zoiets voor een vergelijkbare constructie, maar zie door de magneten het bos niet meer:rolleyes:

Ziet er super uit bas erg mooi zeg.

Groetjes wesley

Ziet er puik uit!
Mooie bak man

@Ruud, Wesley, Glenn en Oebie: bedankt voor de complimenten!

Jullie hebben nog een foto tegoed van mijn laatste aanwinst:

mehygy8u.jpg

Mooie blastomussa wellsi!

mehygy8u.jpg

Super mooi stukkie bas erg mooi.

Groetjes wesley

mehygy8u.jpg

Mooie aanwinst bas !

Nog veel van dat soort moois in 2014 toegewenst

greetings, GlennF

super mooi BAS mooie doorkijk zo topp...blasto is in het jaar 2014 voor ons tankie.:cool:..super aanwinst!!

veel geluk en gezondheid in 2014!!!

gr
sander

Super mooi stukkie bas erg mooi.

Groetjes wesley

Dank u! ;)

Mooie aanwinst bas !

Nog veel van dat soort moois in 2014 toegewenst

greetings, GlennF

Thnx, Glenn! We gaan ons best doen om er een topjaar van te maken!

super mooi BAS mooie doorkijk zo topp...blasto is in het jaar 2014 voor ons tankie.:cool:..super aanwinst!!

veel geluk en gezondheid in 2014!!!

gr
sander

Ey Sander, jij ook de allerbeste wensen voor 2014! Idd eens superaanwinst!

:cool:Heelmooi Man dit zijn de mooie stukjes gr jaap

Dank je, Jaap! Ben er ook erg blij mee..

Bekend stukje... :biggrin:

Groet,

Marcel

Joh..hoezo? :rolleyes:
;)

Jij nog wat moois meegenomen uit Putten die dag?

De beste wensen voor het nieuwe jaar.

je ombouw ziet er mooi strak uit, mogen een hoop aquarium bouwers een voorbeeld aan nemen.

Mooie blastomusa staat ook nog op mijn verlanglijst.

Vooruit een kleine update ;)
Heb al een tijdje zorgen over hoe mijn bak draait. Ik pas DSR toe en heb daar eigenlijk geen klagen over. Waterwaarden blijven eigenlijk prima, maar toch doen mijn koralen - voornamelijk de stekjes steenkoraal- het slecht. Mijn groene en rode monti groeien eigenlijk prima, maar de rest kwakkelt of bleekt. Geen idee wat er niet goed zit. Dus kortom heb uiteindelijk besloten om toch maar water te wisselen. Dat is ideaal bij de DSR methode..je kan namelijk heel eenvoudig een wissel uitvoeren en daarna weer de methode oppakken. De bak heeft bijna een half jaar zonder wissels gedraaid, maar ik kreeg het idee dat er toch wat aan de hand was/is. Heb inmiddels al drie keer zo'n 100 liter gewisseld en het gaat nu wat beter met de bak en de koralen..althans dat is mijn gevoel. Wel wat last van flap hier en daar, maar goed dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik de balans in mijn bak wat verstoor door de wissels.

Komende periode maar goed monitoren wat de bak gaat doen! Merk dat ik de afgelopen periode daarom ook wat minder zin had om uitgebreid op het forum te zitten. Daarnaast was het errug druk op het werk...
Kortom tijd om mijn leven te beteren.. ;)

Vandaag in ieder geval bij Ocean & Lake nog een mooie strigosus meegenomen! Blijf dat toch een hele mooie dokter vinden en dus kon ik 'm (of haar?) niet laten zitten...
Werd gelijk geaccepteerd door de gele dokter en zwemt op z'n gemak rond en heeft ook al voorzichtig met de pot meegegeten. topjes

Back
Bovenaan