Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Uiteraard worden er foto's gemaakt en geplaatst! Ik ga voornamelijk bouwen en mijn creativiteit erop loslaten.. ;)

Heb wel een idee in mijn hoofd dus ben benieuwd of ik dat ook kan realiseren met het beschikbare steen..

We zullen zien!

Heel benieuwd wat je er van gaat maken, succes :) ! Snelcement dat je gebruikt heb je daar wat meer info over?

Zooo das een lege bak ineens!

Je gebruikt je kolonie kokerwormen ook weer?

Ben benieuwd als de geplande opbouw lukt, wij hebben hier toen ook lopen martelen ermee, na 4 uur hadden we het eindelijk stevig!

Heb je je maxspect koppelstuk al?

Helaas is een deel van de kolonie gesneuveld door het leeghalen van de bak. De laatste tijd werd het aantal kokerwormen al wel minder, vermoedelijk doordat de bak wat armer werd qua voedingsstoffen. Ik verwacht dat er dus niet heel veel kokerwormen terugkomen in de nieuwe bak..helaas!

Nope het koppelstuk is nog niet binnen..ga weer eens ff bellen/mailen.. ;)

Heel benieuwd wat je er van gaat maken, succes :) ! Snelcement dat je gebruikt heb je daar wat meer info over?

Ik denk dat hij die van korallenzucht gebruikt? Die paarse potten

Nee, ik heb via Frank (hier op het forum) snelcement aangeschaft..is gelijk aan riffkleber, maar een stuk goedkoper en safe in gebruik.

Helaas is een deel van de kolonie gesneuveld door het leeghalen van de bak. De laatste tijd werd het aantal kokerwormen al wel minder, vermoedelijk doordat de bak wat armer werd qua voedingsstoffen. Ik verwacht dat er dus niet heel veel kokerwormen terugkomen in de nieuwe bak..helaas!

Nou, dat kan best eens meevallen. Bij mij groeien ze ook de pan (weer) uit. Je krijgt toch weer een startje te verwerken. Veel plezier/succes met de opbouw!

Het is onvoorstelbaar hoeveel vuil er achter de stenen vandaan komt wanneer je de boel afbreekt,ga je nu voor een meer open rif met een bereikbare bodem?Ben benieuwd wat je er van gaat maken Bas.....

Groeten Pieter

Het is onvoorstelbaar hoeveel vuil er achter de stenen vandaan komt wanneer je de boel afbreekt,ga je nu voor een meer open rif met een bereikbare bodem?Ben benieuwd wat je er van gaat maken Bas.....

Groeten Pieter

Ik schrok wel een beetje van de hoeveelheid troep! Ondanks het feit dat er een Tunze achter het rif langs blies...

Het is idd de bedoeling dat het een meer open rif wordt. Idealiter met een zo klein mogelijke footprint of in ieder geval dusdanig dat er geen vuil onder kan komen en kan blijven liggen.

Nou, dat kan best eens meevallen. Bij mij groeien ze ook de pan (weer) uit. Je krijgt toch weer een startje te verwerken. Veel plezier/succes met de opbouw!

Ey Frank! Thnx! Heb aan de ene kant wel zin om het rif op te bouwen, maar aan de andere kant zie ik er ook wel een beetje tegen op. Maar goed, we gaan het gewoon proberen! Wie weet verras ok mezelf nog.. :rolleyes: ;)

Gistermiddag bleek het koppelstukje voor mijn Maxspects binnen te zijn gekomen bij Ocean and Lake.

Vanmiddag dus ff opgehaald. Waar ik al bang voor was bleek al snel bij het monteren ervan:

ImageUploadedByTapatalk1375460428.991134.jpg

ImageUploadedByTapatalk1375460442.374184.jpg

ImageUploadedByTapatalk1375460452.591434.jpg

Het hangt net als bij Michael behoorlijk door. Dit kan niet de bedoeling zijn, dus dit (dure) koppelstuk gaat terug. Ik ga zelf wel wat fabriceren of van draadeind of een andere constructie bedenken.

Dat ziet er inderdaad niet uit.. gek dat ze daar geen fatsoenlijke oplossing voor hebben bedacht .. :-S

Gistermiddag bleek het koppelstukje voor mijn Maxspects binnen te zijn gekomen bij Ocean and Lake.

Vanmiddag dus ff opgehaald. Waar ik al bang voor was bleek al snel bij het monteren ervan:

Bekijk bijlage 348730

Bekijk bijlage 348731

Bekijk bijlage 348732

Het hangt net als bij Michael behoorlijk door. Dit kan niet de bedoeling zijn, dus dit (dure) koppelstuk gaat terug. Ik ga zelf wel wat fabriceren of van draadeind of een andere constructie bedenken.

Belachelijk ja! Lees hier op internet dat sommige mensen de staven buigen (tegen de doorhangrichting in), maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Heey bas dat is gewoon bagger zeg dat koppelstuk.
Zal lkker wat van aluminium of titanium zoeke wat er precies in past.

Groetjes wesley

Ps nog 1 nachie slape dan ga je bouwe erg benieuwd.

Bij mij hangt hij ook door maar dat is ongeveer een cm, bij jou is het wel erg extreem of je heb je de 160watt maxpects waardoor het doorhangen nog extremer wordt

Belachelijk ja! Lees hier op internet dat sommige mensen de staven buigen (tegen de doorhangrichting in), maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Buigen? Neuh...dat gaan we niet doen..ik verzin wel een andere oplossing. Misschien dat het zelfs met een stuk stevig draadeind opgelost kan worden of dat ik het anders aanpak door een aanpassing aan het frame voor de lichtkap. Kortom ben al weer aan het nadenken geslagen... ;)

Bij mij hangt hij ook door maar dat is ongeveer een cm, bij jou is het wel erg extreem of je heb je de 160watt maxpects waardoor het doorhangen nog extremer wordt

Ha Mark,

Idd bij mij is het meer dan 1 cm! Ik heb trouwens de 120watt versie, dus het koppelen over deze lengte zou gewoon moeten kunnen.

Heey bas dat is gewoon bagger zeg dat koppelstuk.
Zal lkker wat van aluminium of titanium zoeke wat er precies in past.

Groetjes wesley

Ps nog 1 nachie slape dan ga je bouwe erg benieuwd.

Idd Wes, we gaan op zoek naar een andere constructie! topjes

Jaja...morgen creatief zijn met steen en cement! :rolleyes:

Ey Bas dat is kl*te van je koppelstuk misschien een idee om naar de plaatselijke rvs boer te gaan en hem een plaatje met pennen er aan kan laten maken zodat allebei je lampen als 1 lamp gaan functioneren.....?

Succes morgen met je opbouw ben erg benieuwd!

Gr. Jeroen

Ey Bas dat is kl*te van je koppelstuk misschien een idee om naar de plaatselijke rvs boer te gaan en hem een plaatje met pennen er aan kan laten maken zodat allebei je lampen als 1 lamp gaan functioneren.....?

Succes morgen met je opbouw ben erg benieuwd!

Gr. Jeroen

Ook een goede optie, Jeroen! Neem ik mee in mijn afwegingen!

Thnx, man!

Ook een goede optie, Jeroen! Neem ik mee in mijn afwegingen!

Thnx, man!

Ja het is maar een ideetje vaak kunnen dat soort mannen wel wat moois voor je maken :biggrin:
Ze hebben vaak ook een cnc machine dat is een mooi apparaat die kan echt alles wat je bedenkt maken!

Gr. Jeroen

Back
Bovenaan