Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Zier er goed uit zo met wat stenen er in! Heb je al een idee voor je opbouw?

Gr. Jeroen

Zier er goed uit zo met wat stenen er in! Heb je al een idee voor je opbouw?

Gr. Jeroen

Ha Jeroen,

De opbouw moet in ieder geval luchtig worden. Ga proberen om zelf wat pilaren met overhangen en/of bruggen proberen te fabriceren. Het moet natuurlijk wel van alle kanten goed smoelen...;)

Wordt nog een uitdaging... :rolleyes:

Ha Jeroen,

De opbouw moet in ieder geval luchtig worden. Ga proberen om zelf wat pilaren met overhangen en/of bruggen proberen te fabriceren. Het moet natuurlijk wel van alle kanten goed smoelen...;)

Wordt nog een uitdaging... :rolleyes:

Gaaf als je dat voor elkaar krijgt misschien handig met pvc te werken als constructie en misschien cement (buiten het aquarium) en ja 3 zicht kanten betekend ook alles mooi en goed in elkaar moet zitten maar dat gaat vast wel lukken!!!!

Gr. Jeroen

Mooie bak, mooi formaat ook.
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Maar vooral benieuwd naar je c-bond ombouw.
Ik zat daar ook al aan te denken..

Ziet er goed uit Bas! Gaat ongetwijfeld een topper worden! Ben erg benieuwd welke resultaten de DSR-methode je gaat opleveren!

Mocht je gaan stekken dan hoor ik het graag van je! Heb nog altijd plek voor een paar mooie kleine stekjes :-) Je duivelsklauw doet het echt super!

SUcces & groeten!

Gaaf als je dat voor elkaar krijgt misschien handig met pvc te werken als constructie en misschien cement (buiten het aquarium) en ja 3 zicht kanten betekend ook alles mooi en goed in elkaar moet zitten maar dat gaat vast wel lukken!!!!

Gr. Jeroen

Ik heb via Frank een hele tijd geleden al snelcement aangeschaft. En ik heb een acrylaat staf gekocht waar ik stukken van kan zagen en kan gebruiken om stenen met elkaar te verbinden. We gaan in ieder geval ons best doen! Als het goed is gaat vrouwlief op stap met ons zoontje, zodat ik ongestoord kan werken aan het rif. Da's wel prettig, want als hij in de buurt is (hoe leuk het ook is..;)) werkt het niet.. haha

Mooie bak, mooi formaat ook.
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Maar vooral benieuwd naar je c-bond ombouw.
Ik zat daar ook al aan te denken..

Thnx! Ik zal de voortgang van de ombouw hier bijhouden.. topjes

Ziet er goed uit Bas! Gaat ongetwijfeld een topper worden! Ben erg benieuwd welke resultaten de DSR-methode je gaat opleveren!

Mocht je gaan stekken dan hoor ik het graag van je! Heb nog altijd plek voor een paar mooie kleine stekjes :-) Je duivelsklauw doet het echt super!

SUcces & groeten!

Ha Wart,

Dank je, man! Ik ben ook benieuwd of de DSR methode voor mij werkt...moet mezelf dan wel aanwennen om vaker en met regelmaat te meten!
Ik laat het je weten als ik stekken heb en waarvan. Ga vanavond beginnen met het loshalen van koraal uit mijn bak en het ontmantelen van het rif!

En toen was het rechter deel van het rif in Max ontmanteld...triest gezicht zo! Koraaltjes staan/liggen treurig op de bodem. De leders en gorgonen kunnen gestekt worden en staan inmiddels al op het forum.

Wat een vuil komt er van de stenen af en heeft zich verzameld onder het rif....
Weet wel dat dat een groot aandachtspunt gaat zijn voor mijn nieuwe opbouw! Geen wonder dat het fosfaatgehalte in mijn bak slecht omlaag te krijgen was.

Inmiddels is de verlichting uit en hoef ik even niet naar die trieste aanblik te kijken. Morgenavond het tweede deel van het rif ontmantelen en waterverversen. Dat is dan wel nodig.

Een aantal van mijn huidige Sps koraaltjes hebben het op dit moment zwaar. Voornamelijk veroorzaakt door enerzijds het feit dat ze in de verdrukking hebben gestaan, maar ook door verminderde aandacht aan mijn kant. Niet goed, maar helaas wel realiteit dat ik door oa de opbouw van de nieuwe bak, werk en drukte in de privesfeer te weinig tijd heb gehad voor deze bak.
Ze moeten dan ook zsm over in de nieuwe bak. Hopelijk krijg ik ze er doorheen!

Geen foto's vandaag, misschien morgen als de aanblik minder triest is... ;)

Maar toch een fijn gevoel alles in je nieuwe bakkie neer te zetten straks:cool: mooie plekkie geven en alles nieuw!!;)

erg benieuwd allemaal!!!

gr
sander

Kijk dat gaat de goede kant op.
Is er nog niets gebouwd wat wij mogen zien Ijn erg nieuwsgierig hier.

Groetjes wesley

Maar toch een fijn gevoel alles in je nieuwe bakkie neer te zetten straks:cool: mooie plekkie geven en alles nieuw!!;)

erg benieuwd allemaal!!!

gr
sander

Ey San!

Het is idd leuk om straks alles in de nieuwe bak te zetten, maar het ontmantelen van de RSM is toch minder leuk! Maar goed..straks heeft alles lekker de ruimte! topjes

Heey bas spannend we zien de fotos wel verschijnen? Ga je gewoon bouwen if heb je wel wat op papier gezet.

Groetjes wesley

Heey bas spannend we zien de fotos wel verschijnen? Ga je gewoon bouwen if heb je wel wat op papier gezet.

Groetjes wesley

Uiteraard worden er foto's gemaakt en geplaatst! Ik ga voornamelijk bouwen en mijn creativiteit erop loslaten.. ;)

Heb wel een idee in mijn hoofd dus ben benieuwd of ik dat ook kan realiseren met het beschikbare steen..

We zullen zien!

;)hahaha dat is altijd een leuk klusje en het gaat er mooi strak uizien , ben zeer benieuwd suc6 gr jaap

Zooo das een lege bak ineens!

Je gebruikt je kolonie kokerwormen ook weer?

Ben benieuwd als de geplande opbouw lukt, wij hebben hier toen ook lopen martelen ermee, na 4 uur hadden we het eindelijk stevig!

Heb je je maxspect koppelstuk al?

Back
Bovenaan