bvansteyn
Senior Forumlid
Wel alles goed verder met de bak?Dat was balen ja. Ik had ook last van de stroomstoring. Was leuk begin van de 2de kerstdag
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Wel alles goed verder met de bak?Dat was balen ja. Ik had ook last van de stroomstoring. Was leuk begin van de 2de kerstdag
Ja is goed gegaan gelukkig.Wel alles goed verder met de bak?
Ja, gelukkig geen gevolgen gehad.Schrikken zo zonder stroom. Is je bakkie het goed doorgekomen?
Is zeker een leuke winkel en zeer leuke mensen!Haha ik hou wel van die mensen in de winkel van Renswoude(wordt tijd dat ik ook weer eens een bezoekje breng, dat is echt al zó lang geleden en dat terwijl het zo'n fijne en goede winkel is).
Fijn dat alles goed gaat en het aquarium: wat een plaatje! Ziet er echt top uit hoor en dan al die vrije zwemruimte!
Die duivel, wow, die is helemaal echt supertof!!
is verwijderd. Heerlijk zo’n wit zandstrand!

Heel mooie om te zien dat de Goniopora zo'n herstel kan tonen.Zo nu en dan loop je wel eens tegen wat stekjes aan hier op het forum. Paar van de laatste aanwinsten:
Bekijk bijlage 572574
Bekijk bijlage 572575
Bekijk bijlage 572576Bekijk bijlage 572577
Vandaag weer een klein beetje gerommeld in de bak; wat vuil afgezogen en van het powerfilter het filtervlies vervangen.
Ook even wat waterwaarden gemeten;
Fosfaat 0,09
No3 0,5 - 1
KH 9,8 (hoger dan ik normaal aan hou, dus ff in de gaten houden)
Ca 450
Verder gisteren geconstateerd dat mijn zoutwaarde wat te laag werd, dus maar even wat puur zout in de sump erbij gegooid (750 gram), dus inmiddels stijgt het zoutgehalte weer een beetje.
Wel hier en daar nog wat algjes op het rif, maar goed als we de boel stabiel houden dan komt dat ook wel weer goed.
Wat ik al lang wist en ook al vaker voorbij heb zien komen is het feit dat Goniopora's sterke koralen zijn. Door verslechterde wateromstandigheden was mijn Gonio helemaal verdwenen. Heb m gewoon laten staan en zie hier de voortgang:
17 september
Bekijk bijlage 572578
27 september
Bekijk bijlage 572579
25 oktober - Je ziet de kleur al weer terugkomen. Inmiddels is hij weer volledig op kleur. Nog wel korte poliepen, maar dat is een kwestie van tijd verwacht ik.
Bekijk bijlage 572580
Zal nog even een recente foto maken van de week en plaatsen. Bijzonder sterk zijn ze zeker!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.