Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Na anderhalf uur vast gestaan in de spits van vrijdag, mocht ik de bak van Bas bewonderen. Het is echt een mooi en inspirerende bak.

Bedankt voor de stenen!
Ik zal gauw wat foto's maken van hoe het geworden is.

Na anderhalf uur vast gestaan in de spits van vrijdag, mocht ik de bak van Bas bewonderen. Het is echt een mooi en inspirerende bak.

Bedankt voor de stenen!
Ik zal gauw wat foto's maken van hoe het geworden is.

Hoi Patrick, je moest er wat voor over hebben idd...hopelijk ging de terugreis soepeler! ;)

Graag gedaan en dan voor je mooie woorden!

De lobo heeft honger:

fa4c405aef5a41a76f751c9cd3d3ddde.jpg

4601a07b0a7d0567fbc311cd6fe77581.jpg

Gaaf gezicht! topjes

Ook de favia laat al voorzichtig zijn poliepen zien:

a2d38f635d2a3ef9553e28729597665d.jpg

ff8aa36e90ba52e1098a60bbe248ae6f.jpg

Mooi om te zien Bas en die Favia is ook erg mooi van kleur vind ik.

Dank je, Marjan! En dan te bedenken dat die Favia nog niet eens goed op kleur is. Deze komt uit de 'laatste kans' bak vandaan omdat hij niet goed op kleur is en al heel lang in de winkel heeft gestaan onder 'mindere' LED verlichting. Ik ben benieuwd wat er van gaat worden. Qua kleur vind ik 'm nu al mooi..dus kan alleen nog maar mooier worden!

Mijn zondag ritueel is het testen van de waterwaarden:

Meting 7 juni 2015.jpg

Ook weer even een stronkje verse broccoli opgehangen. Ze zijn er gek op:

[video=youtube;G4rjDzm6BWQ]https://www.youtube.com/watch?v=G4rjDzm6BWQ[/video]

Dat is idd een hele mooie.
Zou mooi zijn als de witte 'stam' nog wat lichter wordt. En dan met die donkere puntjes erop.

Kan overigens iemand dit verklaren:

a9940153658011fd23369cca37bd3b12.jpg

Mijn caulastrea heeft verschillende poliepen, maar vormt ook aan twee zijden van die grote uitstulpsels.
Wat kan hier de oorzaak zijn? Zou het een soort van deelproces zijn of is er iets anders aan de hand?
Het koraal doet het verder uitstekend!

Nee, ik bedoel niet de kokerwormen, maar de grote hangende poliepen van de caulustrea op de foto. ;)
Oh ja haha. Dat ziet er idd wat vreemd uit. Nee sorry kan je daar niet mee verder helpen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Heeft die van mij ook regelmatig Bas, ik zie het altijd als een deelproces. Bij mij "scheuren" ze na verloop van tijd en dan zie ik ze (na een tijd aan een draadje gehangen te hebben) op de bodem liggen. En dan heb je een ienimienie stekje :D

Heeft die van mij ook regelmatig Bas, ik zie het altijd als een deelproces. Bij mij "scheuren" ze na verloop van tijd en dan zie ik ze (na een tijd aan een draadje gehangen te hebben) op de bodem liggen. En dan heb je een ienimienie stekje :D

Dank voor je reactie, Rody. Dan houd ik het ook maar op het delen van het koraal. Heb idd met regelmaat kleine stekjes van het koraal. Negen van de tien keer verdwijnen die ergens onder het rif. Misschien toch maar eens proberen om ze op te kweken.. :o

Leuke foto's weer Bas en goed bezig geweest:) Hystrix blijft een mooi koraal en verdient zeker ruimte om verder te groeien! Wat Caulastrea kan doen! Heb nog nooit zoiets gezien:eek: Ik zie best veel ganzvoetjes als ik de naam correct schrijf... die kleine sterren en ze zitten ook tussen de buttons... nog geen schade van ze gezien?

Hey Bas, je bent alweer een mooie collectie koralen aan het opbouwen. Ik blijf je volgen, alhoewel ik niet zo vaak meer op het forum ben.

Back
Bovenaan