Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nieuwe bak van dave

dave_e

Senior Forumlid
Ik heb besloten om iets groter te gaan en heb mn oude bak verkocht. De maten van mn nieuwe bak zijn 70x55x55 cm dus net geen 200 liter. Alle apparatuur zit weg gewerkt in een valse achterwand. De schuimer is een tunze nanodoc en er zit 3x55 watt t5 compact boven. In de toekomst wil ik hier nog een 55 wat bij plaatsen. Het is een zelfbouw met voor mij huis precies de goede kleur ombouw ;)
Alle lagere dieren en mn vissen zijn mee verhuist. Met het geld van de verkoop van mn oude bak heb ik bij steve en sterken nieuwe stekken gekocht. En bij verloop een koppel Nemateleotris decora Het begint er al aardig op te lijken en nu alles maar lekker laten groeien :D

Bijlagen

• S7300374.JPG
    S7300374.JPG
    773,6 KB · Weergaven: 68
  • S7300377.JPG
    S7300377.JPG
    721,1 KB · Weergaven: 16
  • S7300379.JPG
    S7300379.JPG
    749,4 KB · Weergaven: 13
succes met de nieuwe opstart. fijn om een nieuwe start te volgen.:goed:

Ben niet zo heel goed in het plakken van koraal. Ik denk dat ik maar over stap op een andere manier. Ik gebruik nu aquascape en heb dat goed door elkaar gemengd maar na 3 dagen is het nog steeds zacht. Kan om de zoveel tijd weer een stekje vast zetten omdat mn heremietkrab ze omgooit. Hebben jullie nog tips welke ik het beste kan gebruiken en wat jullie ervaringen ermee zijn ...

Heb mn oude weg gegooid .... Ik wil in de loop van volgende week naar verloop toe gaan om zand te halen. Ik wil bij de volgende keer verversen nog de bodem een keer afzuigen. Het komt er wel in. Dat maakt het naar mijn idee helemaal af.
funkyshit zei:
Mooie dieren Dave!!
Maar geen bodembedekking?

Grtz.

Ook heb ik blauwe buttons met een geel hartje gekocht :D

Bijlagen

• S7300380.JPG
    S7300380.JPG
    678,7 KB · Weergaven: 14
  • S7300382.JPG
    S7300382.JPG
    674,9 KB · Weergaven: 9
dave_e zei:
Ben niet zo heel goed in het plakken van koraal. Ik denk dat ik maar over stap op een andere manier. Ik gebruik nu aquascape en heb dat goed door elkaar gemengd maar na 3 dagen is het nog steeds zacht. Kan om de zoveel tijd weer een stekje vast zetten omdat mn heremietkrab ze omgooit. Hebben jullie nog tips welke ik het beste kan gebruiken en wat jullie ervaringen ermee zijn ...
Hoi Dave,

Speed glue van Korallenzucht schijnt wel goed te zijn, kijk hier eens:

http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=46368&highlight=speed+glue

Dave, ziet er goed uit! Vergeet niet die lelijke glasanemonen te verwijderen dan kunnen ook die buttons open staan;)

Suc6

is niet zeker dat je ze hier mee weg krijg

misschien beter een tomentosus viske kopen (vijlfis)

dave_e zei:
Kom net van mn ouders en heb de joes juice van mn pa geleend. Dat komt wel goed. :D

Lees in de database dat ie wel eens wil snoepen van de poliepen. Ook is hij vrij schuw en word er aangeraden om hem in minstens 800 liter te houden. Ik heb bij elkaar denk ik 10 glas anemonen .... Probeer t wel met joes juice. :p
maikel. zei:
is niet zeker dat je ze hier mee weg krijg

misschien beter een tomentosus viske kopen (vijlfis)

Lijkt mij geen strak plan die vijlvis! Dit is de reden dat mijn tros blauwe buttons moest verhuizen naar de stekkenbak!

Dat dacht ik dus ook al :D Ik heb ze plat gespoten en ze komen niet terug. Ik kan wel voor een natuurlijke manier kiezen maar als ie niks meer kan eten moet ik hem weer weg doen en dat vind ik een beetje zonde ...

Laatst bewerkt:
Was vandaag bij verloop om water te halen. Maar kwam deze gorgoon tegen en ik vond hem te mooi om te laten staan ...:D

Bijlagen

• S7300409.JPG
    S7300409.JPG
    632,5 KB · Weergaven: 8
  • S7300406.JPG
    S7300406.JPG
    657,1 KB · Weergaven: 10
Gaat goed hoor ! Ik heb een paar weken terug een zee egel gekocht. Deze doet zn werk goed ! De gorgoon die ik heb daarvan weet ik niet of die het gaat overleven. Ik had wat last van alg en met het plukken er van kwam er iedere keer wat in mn gorgoon terecht. Die algen gingen zich vervolgens er aan vast hechten en zijn heeel moeilijk om weg te krijgen :mad: . Ook heb ik een paar weken geleden nieuwe lampen gekocht (zelfde als in de rsm) en ik merk toch wel verschil aan mn koralen. De kleurtjes komen langzaam aan weer terug. :D En dat was het wel zo'n beetje .....

Ik ben sinds kort een ander merk toevoegingen gaan gebruiken. Ik gebruikte eerst de all in one van salifert maar daar merkte ik weinig van. Was een tijdje terug bij bakx en heb easy life a en b mee genomen. Wat een verschil :eek: ! Sommige van de stekken die ik had gekocht waren na een paar weken verkleurt. Maar nu komen de kleurtjes weer terug ! Wist niet dat het verschil zo groot kon zijn.

Wist ik ook niet:D. Fijn in iedergeval. Hoe gaat het met de roze/rode gorgoon? Moet die gorgoon niet ook plankton te eten krijgen?

Back
Bovenaan