Stoffel
Senior Forumlid
Dat wekt de schijn dat ik een hele ervaren man ben![]()
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dat wekt de schijn dat ik een hele ervaren man ben![]()
Je bent van harte welkom Jack .... maar zoals je op de foto al kan zien ..... zou ik niet te lang wachtenKom ooit nog is een stekje bij je halen , zal ik dan een doos sigaren meenemen?![]()
Prut.Als het zo gezellig gaat worden, kom ik ook graag langs![]()
Hoi Michel,Opmerkelijk Nico.
Bij mij gaat ook alles door de Rollermat. De afschuimer heeft beduidend weinig werk.
Toch staan die twee kritische parameters gewoon op ‘0’.
Hoeveel stroming heb je ín je bak?
Hoi Michel,Opmerkelijk Nico.
Bij mij gaat ook alles door de Rollermat. De afschuimer heeft beduidend weinig werk.
Toch staan die twee kritische parameters gewoon op ‘0’.
Hoeveel stroming heb je ín je bak?
Juist omdat onze bakken, in technisch opzicht, redelijk op elkaar lijken lees en denk ik graag met je meeHoi Michel,
onze setup is zo goed als gelijk. Niet dat je dan perfect kunt vergelijken, ander visbestand, voerregime,... Maar hoeveel % draait jouw double cone 200?
Ik heb gisteren 1 tunze stream 3 van verticale opstelling naar horizontale opstelling gebracht met een van die roosters ervoor, die extra lengte creeert in de stroming. Man, dat geeft wel een pak meer stroming aan de andere kant van de bak, de pomp draait nu nog max 60%.
Ik circuleer ergens rond de 3000-3500 L door de clarisea.Juist omdat onze bakken, in technisch opzicht, redelijk op elkaar lijken lees en denk ik graag met je mee.
Circulatie met 100% door de Rollermat is max. 2000 liter.
Aansluitend de afschuimer RE DC 200 rd3, draait op 60% en is erg droog ingesteld (1x/maand aftappen, 1x/6maanden uitborstelen stijgbuis en pomp).
Marc, deze staat nu gewoon bijna op de bodem vooraan van de bak. De coralcares doen hun werk. Ik heb van deze nog een gezonde kolonie die halfweg staat vol onder de PCC. Ik vind het een van mijn mooiere stukken. Als die op de bodem helemaal hersteld is, gaat ie wss op termijn plaats moeten maken voor een ander koraaltje.ah .... die is eindelijk vertrokken ..... onder t5 doet deze niet zo heel veel helaas .....
Klopt, enkel iets minder groei. Filter heb ik niet. De foto's zijn wat blauwer dan de werkelijkheid. Ik draai bijna wit, dat vind ikzelf mooier.luxe probleem teveel fosfaat en nitraat hahahaha was 10 jaar geleden wel anders!
Als de bak lekker draait! groei en kleur zitten er goed in niet te druk maken, bak ziet er super uit!
Heb jij ook een filter voor de camera als je foto`s maakt?
De algreactor draait omgekeerd met het lichtschema, van 21u tot 9u.mooie bak
meschien kun je wel de algen filter snachts draaien zodat je minder ph schommeling hebt snachts met de refugium en stabieleren bak over algen gemeen ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.