Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nemo kweek met enkel naupli's

ieder zijn methode en daar leren we van. ik ga zeker ooit de andere methoden proberen. nu heb ik ff succes mijn mijn huidige methode. dus ga daar niet aan morrelen. is zeer arbeid intensief maar werk wel. heB zo ook verschillende methoden op de kweek toegepast en gemerk dat de ene beter werk dan de andere, en zo kies je dan de beste en perfectioneer je de boel. maar ik denk dat voor een ieder toch een bepaalde methode beter werkt. bij de kweek zijn er zoveel factoren die meespelen, ook de tijd die je ervoor uittrekt en de tijdstip die je kan voeren (door tijd gebrek en werk)

Vandaag grote kweekschoonmaak gedaan zowel artemia als brachionus bakken geleegd en gereinigd ook het kweekbakje vd nemo's gereinigd deze natuurlijk niet geleegd.

Tot mijn schrik kom ik nu niet meer verder dan 5 Zie nergens geen dode visjes liggen of drijven.Het enigste dat ik me kan bedenken dat er een paar in de bescherming van de verwarmingsstaaf heben gezeten die ik vandaag uit het bakje heb gehaald en gereinigd.

Hoe hebben jullie de verwarming hangen met of zonder bescherming zit me net te bedenken dat het net zo goed zonder kan ze zwemmen toch door de bescherming heen.

Gr Frank

Ik kijk ook met 'argus'-ogen naar mijn verwarmingselement met 'beschermer'.
Speciaal voor het kweekbakje had ik een 10 watt Newatino besteld met ingebouwde vaste thermostaat. Heel klein kunststof verwarming zonder lampje ... Helaas kreeg ik een verkeerde geleverd (zonder thermostaat).

Wacht nog op de goede...

Het lijkt erop dat mijn Brachionuskweek in elkaar is gestort hij stinkt niet of zo maar gister alles gereinigd en vanmorgen was de bodem weer ontzettend vies.

Gistermidddag een klein beetje gevoerd water word wel helder en zo zie ook bar weinig zwemmen.

Hoop dat ik dinsdag mijn zeef binnen krijg.

het enen moment tel ik 6 nemotjes dan weer 5 ze kunnen zich goed schuilhouden in de pvc buisjes die ik erin heb liggen zat gister een doorzichtige slijmachtige "gel" iemand een idee wat dat kan zijn?

Gr Frank

heb je een reserve kweek draaien? Zo ja, dan zou ik alles weggooien en opnieuw beginnen. Heb je wel stroming in je cultuur kweek?

Trouwens ik weet niet waar je dat zeefje besteld hebt, maar als dat bij het adres is wat ik je heb gegeven dan reken er maar niet op dat het zeefje dinsdag binnen is, duurt normaal gesproken wel een dag of 3 a 4.

Als laatste zou ik het verwarmingselement niet beschermen en zoveel mogelijk los van de wanden plaatsen.

Hey Rogi,

Nee geen reservekweek.Wel Stroming grove luchtbel.
Artemia opkweek staat erlangs dat gaat wel goed.
Het nestje dat deze week moet uitkomen dat krijgt dus ook enkel naupli's

het water is weer glashelder van de brachionuskweek wel drap op de bodem.

Zal de beschermer eraf halen.Over de nemotjes ze zijn allemaal wat hangerig maar dat hoort bij het verkleuren toch?

Zeefje komt dan sowieso te laat word maandag verstuurd heb het besteld bij de link die jij me gaf.

Mvg Frank

Mmmm weet ook niet wat ik moet denken heb er nu nog 5 over mooi oranje met een wit bandje maar 2 zijn er een beetje liggerig en de andere 3 zwemmen continue tegen een kitrand..

Hoop dat ik ze groot krijg vandaag wel al het water ververst dat wil zeggen elke keer een emmer water eruit door het artemia zeefje laten lopen oude artemia weg en via de moederbak werd tegelijkertijd het bakje weer gevuld.

Gr Frank

Herpen Online zei:
Het lijkt erop dat mijn Brachionuskweek in elkaar is gestort hij stinkt niet of zo maar gister alles gereinigd en vanmorgen was de bodem weer ontzettend vies.

Gistermidddag een klein beetje gevoerd water word wel helder en zo zie ook bar weinig zwemmen.

Hoop dat ik dinsdag mijn zeef binnen krijg.

...

Gr Frank

Als het water helder wordt na het voeren zou ik toch denken dat iets het voer op eet.
Al een beetje water in een potje gedaan en tegen het licht gehouden?

Nee nog niet zal het zo wel eens proberen.

Schrok net nog wel ff:o

Zaterdag had ik de bakken van brach. en artemia opkweek schoongemaakt nu had ik de bakken omgekeerd terug gezet dus eerst stond brach links nu rechts.

Kom net boven waar de kweek staan kijk links denk verrrek die brachies zijn hard gegroeid.....je raad het al zit ik in mijn artemia opkweek te kijken:o

gaat trouwens goed artemia's opkweken met sparkle!!

Update 21.08 Brachies aanwezig in glazen potje jonge wat zijn die beestjes klein:eek:

Gr Frank

Laatst bewerkt:
Mooi... :goed:

En leuk dat artemia opkweken er ook mee lukt...maar die brachionus worden er niet groter van he :p ;)

een paar fototjes waar de bandjes al goed op te zien zijn 14dagen oud nog 5 in leven.

Het valt niet mee om een echt mooie foto te maken.

Gr Frank

Bijlagen

• 100_2132.JPG
    100_2132.JPG
    270,6 KB · Weergaven: 37
  • 100_2139.JPG
    100_2139.JPG
    386,3 KB · Weergaven: 29
  • 100_2140.JPG
    100_2140.JPG
    378,1 KB · Weergaven: 36
De moederbak is weer donker lampje erop Vang emmertje er weer in en laat maar komen die larfjes!

Anders morgen of overmorgen vandaag is de 8ste dag dus eigenlijk tijd om uit te zwemmen.

De vorige x kwamen ze pas bij de 10de dag dus we wachten rustig af.

Ik ben er in ieder geval klaar voor!!

Gr Frank

Heb vandaag mijn zeefje binnen gekregen gelukkig.

heb hem net meteen kunnen gebruiken heb zojuist weer een nestje uitgevangen.

Geen idee hoeveel het er zijn heb een mix van brachionus en naupli's gevoerd.

Ze zitten dus in het kleine bakje van 9L dat 24/u pd met de moederbak meedraait.

Gr Frank

Hoi frank

Leest dit met veel bewondering. Mooi man!!!
Als je over een half jaartje er een paar over hebt hou ik me aanbevolen.
Ga begin mei eindelijk beginnen.
Verder veel suc6 met het opkweken van die nemo's!

Grtjs Robert

Ik baal als een stekker had net een ideetje om de oude artemia uit te vangen Met een heel klein pompje in het 60L Bakje schiet de slang los......................

Dus heel ff een flinke stroming in het bakje

Resultaat 1 nemotje op slag dood :( mijn snelste groeier nog wel baal als een stekker wil hier eigenlijk een paar woorden neer type over mezelf :mad: maar kan dat beter niet doen.Nu dus nog 4stuks in het 60Lbakje.

Nu wat beter nieuws gister dus een nestje uitgevangen denk een +- 40st die zoals ik nu kan zien nog allemaal in leven zijn.

Blijkt dat er de helft van de eitjes nog op de steen zitten dus vanavond maar weer uitvangen!!

Gr Frank

robertenwendy zei:
Hoi frank

Leest dit met veel bewondering. Mooi man!!!
Als je over een half jaartje er een paar over hebt hou ik me aanbevolen.
Ga begin mei eindelijk beginnen.
Verder veel suc6 met het opkweken van die nemo's!

Grtjs Robert
Hey Robert,

Dat is prima jonge, Kom een keer een bakkie doen zou ik zeggen!!

Gr Frank

Das goed.

Nu ff druk bezig ivm de waterschade van vrijdag 13 februari. Meer dan 5000 schade dus balen. Was net klaar met de verbouwing.
Ik laat nog wel iets horen.

Robert

Back
Bovenaan