U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Herpen Online zei:Wilde deze reis met brachies proberen maar krijg nu allemaal bruine plakken tegen de zijwand van mijn brachionuskweek??
Is dit goed of slecht?
gaat nog steeds goed met de kleintjes geen uitval meer gehad![]()
GlennF zei:eens in de week de fles met de doek van binnen afnemen is voldoende, de bezinksel kan je met pipet of hevel verwijderen. brachio heeft in principe geen licht nodig. waarmee voer je je brachio ? met fyto heb je daar minder last mee.
als het een bruine alg is oet je oppassan dan kan de cultuur anytime instorten. dus schoonmaken van wanden is dan wel gewenst. zelf heb ik 3 culturen van 11 liter in viskommen. is makelijker in ondehoud dan 1 grote cultuur van 25 liter of meer. je rouleert het ouderhoud en krijg danook routine erin.
zelf doe ik dagelijks 50 procent brachio aftappen en vuldat weer aan met 10% pure fyto en 3% vers water. de aftap water gooi je gewoon terug. let wel op dat d kleur gelijk blijf en niet bruiner wordt. in dat geval doe je ietsje meer ver water. (optimale rendement haal je bij gelig kleur)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.