Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nemateleotris koppelen

JL92

ZeewaterForum lid
Goedemorgen,

Ik vind de Nemateleotris soorten erg interessant en zou deze het liefst als koppel in de bak houden. Mijn sterke voorkeur gaat uit naar een koppel Helfrichi maar ik sta ook open voor andere suggesties wanneer dit succesvoller is.

De Helfrichi's zitten meestal niet op voorraad bij de vissenwinkel dus dan word het al snel bestellen. Een koppel krijg je niet besteld en volgends mij word dit ook alleen een koppel genoemd omdat ze elkaar niet vermoorden/dulden.

Wie heeft hier ervaring met het bepalen van geslacht en aan de hand daarvan een koppel gevormd? Is het ook zo dat elke man/vrouw een succesverhaal is? Van wat ik heb gelezen op fishbase is dat het, wanneer volwassen, monogame vissen zijn. Tot het volwassen worden lijken mannen en vrouwen elkaar te dulden. Op R2R is een artikel te vinden over het bepalen van geslacht, lijkt simpel maar ben dus op zoek naar ervaringen.

Dan komt er ook nog her en der de oddball omhoog dat een combinatie van een N. Magnifica en N. Decora welke perfect zou werken.

Nee is ook een antwoord, één is niet echt een optie. Ik ben bang dat die zich schuw gaat gedragen en er weinig overblijft van het leuke gedrag met een drukkere visbezetting.

Hoor graag jullie meningen.

Ik heb een combinatie van Magnifica en Decora gehad. Meer dan 1,5 jaar en de vorige eigenaar ook 1 jaar. Weet niet of combineren of een koppel veel meerwaarde heeft. Ze zwommen niet vaak bij elkaar maar maakten ook zeker geen ruzie. De Decora is verdwenen maar de Magnifica doet het nog goed. Hij is zeker niet schuw in zijn eentje maar ik heb ook geen echt aggressieve vissen zitten.

Video met Magnifica op voorgrond

Thanks!

Geen verdere ervaringen?

Back
Bovenaan