U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ik zou eerder naar een HW Wiegandt of iets kijken.Momenteel draait het systeem rustig door en kan ik mij oriënteren op de koraal en visbezetting. Ik wil wat gevoeligere vissen houden dus een uv lamp installeren.
Nu zoek ik een deltec uv 20watt maar vraag mij gaande weg af of deze wel voldoende vermogen heeft om stip te beperken.. kan ik niet beter naar een helix 36watt kijken?
Iemand een idee?
De UV-lampen van Deltec zijn kwalitatief erg goed en de lampen zijn makkelijk te vervangen. 20 Watt is een goede keus, maar als je een grotere wil, kies dan de variant van 39 Watt.Momenteel draait het systeem rustig door en kan ik mij oriënteren op de koraal en visbezetting. Ik wil wat gevoeligere vissen houden dus een uv lamp installeren.
Nu zoek ik een deltec uv 20watt maar vraag mij gaande weg af of deze wel voldoende vermogen heeft om stip te beperken.. kan ik niet beter naar een helix 36watt kijken?
Iemand een idee?
Je bak is nog heel erg vers, het eerste jaar zou ik er beslist niets in doen dat gevoelig is. C. mitratus is een prachtige keuze. Bijna helemaal reefsafe, mooi, sterk (voor een vlindervis) en eet nog glasanemonen ookHey Tanne,
Dank voor je uitgebreide reactie.
Ik heb de 20W van deltec gekozen, de 39W past niet in mijn meubel helaas.
Ik ben mij aan het oriënteren op een vlindervis adhv je boek ben er alleen nog niet helemaal over uit. De C. Mitratus staat nu boven aan mijn lijstje, vandaar de uv lamp.
Je bak is nog heel erg vers, het eerste jaar zou ik er beslist niets in doen dat gevoelig is. C. mitratus is een prachtige keuze. Bijna helemaal reefsafe, mooi, sterk (voor een vlindervis) en eet nog glasanemonen ook![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.