Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey continuous - WTB 180.5

Ziet er goed uit. Zeker die Montipora platen zo in elkaar is gaaf. 👍

20 maanden

De bak draait nu een goede 20 maanden en wat een plezier heb ik aan de bak. Ik merk dat ik een goede balans heb in tijd erin stoppen en soms ook de bak met rust laten en andere leuke dingen doen. De drie kids vinden de bak fantastisch en ook de vrouw is er aan gewend ;). Met een budget van ongeveer 200 euro per maand red ik het (meestal!) om af en toe een mooi koraaltje te kopen, wat dingen toe te voegen aan mijn equipment en verbruikszaken zoals zout, voer en ATI essentials te kopen. De meeste koralen groeien als kool, dus als iemand het leuk vind om een montipora stekje gratis op te halen voel je vrij (ik heb de kleuren rood, groen en paars). SPS staat echt te shinen, maar ook de LPS gaan prima mee.
Afgelopen maanden vooral wat steen toegevoegd om wat meer diepte in de bak te creëren. Ik merk dat dit eigenlijk best goed werkt, dus een soort basis scape als opstart en dan gewoon door de tijd heen af en toe een steentje erbij plaatsen.

Goed verhaal .. , maar foto's zeggen meer, dus bij deze!

Foto voorkant
Bekijk bijlage 635540
Foto zijkant
Bekijk bijlage 635541
Detailfoto's koralen
Bekijk bijlage 635543Bekijk bijlage 635538Bekijk bijlage 635539
Bekijk bijlage 635537

Bekijk bijlage 635542
Bekijk bijlage 635544
Je bak ontwikkelt zich prima. Het is dus goed te begrijpen, dat je veel plezier hebt aan je aquarium.

Mooie foto's van gezonde koralen (y) Die Monti platen verschillende kleuren in elkaar en nog in spiraalvorm is super mooi en best uniek vind ik het persoonlijk:love:

Einde dagboek
Zoals jullie mogelijk al hebben gezien, stond mijn bak te koop, en deze is afgelopen week opgehaald. Ik heb echt genoten van de bak de afgelopen 2,5 jaar, maar helaas afscheid moeten nemen. Mijn vrouw is gestopt met werken, zodat ze lekker thuis kan zijn met de kids. Dat heeft wat financiële consequenties, waaronder het verkopen van mijn bak/hobby. Met onze financiële situatie was het niet handig of verstandig om deze bak te houden, maar desalniettemin was het echt een succes, deze bak en aanpak. Met geduld, langzame aanpassingen en genieten van het proces in plaats van het resultaat, was het de investering dubbel en dwars waard.

Nu kijk ik uit naar wat er verder op mijn pad komt. Bedankt iedereen voor het meelezen / meedenken! Reefse!!

Back
Bovenaan