Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey continuous - WTB 180.5

Je hanna zoutmeter is dit zo een pen dat je gewoon in het water steekt?
Ja deze:
1699180126149.jpeg
De uitslag van de test ziet er prima uit. Zou echt niet te veel gaan veranderen/aanpassen in de bak.
Laat je niet gek maken door al die cijfertjes.
Eens, maar de afwijking zo groot is op z’n minst vreemd .. maar idd niet te gek gaan doen.

Heb er zo 2 gehad en elke keer na 6 maand was er geen correcte meting meer mee te doen.
Zelfs kalibreren en direkt meten en verkeerde uitslagen krijgen.

Maar idd de uitslagen zien er goed uit dus niet te veel van wakker liggen.

Ik gebruik de milwakee nu wel nog het vorige model de groene.

430533-43437e5b2617ab2919e82573c786d178.jpg

Werkt super en kan je gewoon kalibreren met osmose water.

Je hanna zoutmeter is dit zo een pen dat je gewoon in het water steekt?
ik denk dat hij deze bedoelt inderdaad. ik heb hetzelfde probleem. Ik tel ongeveer 0,7 op bij de meting met de Hanna, dan klopt het met de ICP, ik ga ervan uit dat de ICP wel klopt. Sowieso blijf ik dan op beide metingen onder of op de 35.
Klopt de 0,7 daling van de vorige tot de recentste Hanna meting wel? Behoorlijk verschil!

ik denk dat hij deze bedoelt inderdaad. ik heb hetzelfde probleem. Ik tel ongeveer 0,7 op bij de meting met de Hanna, dan klopt het met de ICP, ik ga ervan uit dat de ICP wel klopt. Sowieso blijf ik dan op beide metingen onder of op de 35.
Klopt de 0,7 daling van de vorige tot de recentste Hanna meting wel? Behoorlijk verschil!
Ja had hem net gekalibreerd .. maar kan dat dit misschien niet goed is gegaan. Blijft vreemd.
Ik gebruik de milwakee nu wel nog het vorige model de groene.

Bekijk bijlage 624141

Werkt super en kan je gewoon kalibreren met osmose water.
Dit is de nieuwe denk ik dan:

Dit is volgens mij geen bryopsis. Deze soort alg is langer en heeft duidelijk de vorm van veertjes.
Ik zou nu slakken en egels gaan inzetten.

Mijn aquarium staat bijna 4 jaren. Ik koop regelmatig slakken bij. Vooral slakken die in en op de bodem leven heb ik er veel van rondkruipen.
Ik schat dat ik wel 35 slakken in de bak heb zitten. Zijn eerlijk gezegd interessante beestjes.
DSC_0341~2.JPG
Van deze soort kruipen 2 exemplaren rond. Wonen al bijna 4 jaren in de bak. Ze zijn flink aan de maat
DSC_0338~3.JPG
Ook interessante beestjes. Zij bewegen erg snel door de bak.

Mijn aquarium staat bijna 4 jaren. Ik koop regelmatig slakken bij. Vooral slakken die in en op de bodem leven heb ik er veel van rondkruipen.
Ik schat dat ik wel 35 slakken in de bak heb zitten. Zijn eerlijk gezegd interessante beestjes.
Bekijk bijlage 624467
Van deze soort kruipen 2 exemplaren rond. Wonen al bijna 4 jaren in de bak. Ze zijn flink aan de maat
Bekijk bijlage 624468
Ook interessante beestjes. Zij bewegen erg snel door de bak.
Ja die tweede soort had ik volgens mij in mijn vorige bak, maar zie ik ze de laatste tijd weinig beschikbaar. Ik ga is even kijken bij de Diebo en anders toch maar is een slakken bestelling doen ..

Ja dat is een veeg teken.
Die Trochus slakken horen zichzelf ook makkelijk overeind te kunnen helpen.

16 maanden

De bak is nu 16 maanden oud, helaas ben ik mijn pincetvis verloren na een klein jaar, erg zonde! Vissen hebben/hadden last van een soort parasiet oid, want hun huid had beschadigingen, soort vlekken. Verder even gekeken onder de microscoop, maar niks geks te vinden:
IMG_4897.jpegIMG_4903.jpeg

Gelukkig herstellen de vissen nu goed, en de bak draait als een zonnetje. Ik denk dat mijn zoutwaarde misschien aan de hoge kant was, rond de 1.027 / 36 ppt. Dat nu langzaam aan het verlagen..
Foto’s zeggen in de geval meer dan woorden:
IMG_5003.jpegIMG_5004.jpegIMG_5008.jpegIMG_5007.jpegIMG_5010.jpeg

Je bak begint zich goed te ontwikkelen.
Jammer dat je pincetvis is overleden.

Back
Bovenaan