U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ik denk dat de foto niet helemaal het complete plaatje geeft. Output van doseerpomp zit rechts, op deze foto wat beter te zien:Je hebt de mooiste en de laagste slangetjes bij doseerpomp die ik ooit heb gezienMaar worden ze nooit verstopt of zal je dan ze in zijn geheel vervangen? Hier moet ik ze soms afkoppelen en van binnen weer schoon maken vooral die van KH

Klopt, voor extra biomassa, ik heb verschillende lovende verhalen gehoord over deze bio spheres van Maxpect en dacht misschien kan ik ooit een starter helpen in de omgeving met wat ingedraaide biomassa.Aardig volle sump ja
Wat zijn die balletjes in je eerste vak? Een soort bio ballen?

Verander je niet telkens veel in korte tijd, nopox, wierenfilter 5 dagen na overdoseren? Je weet toch op het laatste niet meer wat je goed of fout doet,?Wierenfilter op de kop getikt tweedehands, is uitproberen hoe dit werkt. Moet je de chaeto vastmaken met een elastiekje of gewoon zo los op de ‘toren’ leggen?Bekijk bijlage 621372
Het past allemaal maar net in de sump:
Bekijk bijlage 621373
Ik zie het iets anders, ik heb nopox gebruikt volgens aanbevolen hoeveelheid maar mijn nutrienten gingen daarmee te snel omlaag (dat noem ik geen overdoseren). Daar ben ik mee gestopt en gestart met wieren, nutriënten waren weer snel rond de 20 nitraat en 0.08 fosfaat. Nu de wieren aanslaan zie ik langzaam mijn waardes dalen.. dus ik vind dit zeker niet “telkens of veel veranderen”.Verander je niet telkens veel in korte tijd, nopox, wierenfilter 5 dagen na overdoseren? Je weet toch op het laatste niet meer wat je goed of fout doet,?
Hoi Lara,Je hebt de mooiste en de laagste slangetjes bij doseerpomp die ik ooit heb gezienMaar worden ze nooit verstopt of zal je dan ze in zijn geheel vervangen? Hier moet ik ze soms afkoppelen en van binnen weer schoon maken vooral die van KH

De uitslag van de test ziet er prima uit. Zou echt niet te veel gaan veranderen/aanpassen in de bak.1 jaar & 1 maand
Weer is een ICP labtest gedaan, resultaten zijn best okay. Ik vergelijk dan ook altijd met mij huidige testsetjes, paar bevindingen:
- Nitraat en Fosfaat van Hanna zijn spot on, dus dat is top!
- KH en Zoutmeter (beide Hanna) wijken echt teveel af, ik heb recentelijk batterijen vervangen en daarnaast kalibreer ik de zoutmeter elke maand! Iemand zelfde ervaringen, zou de ICP kunnen afwijken?
- Verhoogde Copper en Zinc, nog niet echt een idee waar dit van zou kunnen komen. Verdenk toch mijn zout (Tropic Marin), hoor de laatste tijd vaker ervaringen met zware metalen en dit zout .. maar goed dat blijft koffiedik kijken. Ik ga in ieder geval is wisselen van zout en kijken wat het effect is.
Recentste meeting is zelfde moment als de ICP:
Bekijk bijlage 624091
ICP (of zie bijgevoegde PDF)
Ja deze:Je hanna zoutmeter is dit zo een pen dat je gewoon in het water steekt?

Eens, maar de afwijking zo groot is op z’n minst vreemd .. maar idd niet te gek gaan doen.De uitslag van de test ziet er prima uit. Zou echt niet te veel gaan veranderen/aanpassen in de bak.
Laat je niet gek maken door al die cijfertjes.
Wat gebruik jij nu? Gewoon weer de conventionele refractometer?Heb er zo 2 gehad en elke keer na 6 maand was er geen correcte meting meer mee te doen.
Zelfs kalibreren en direkt meten en verkeerde uitslagen krijgen.
Maar idd de uitslagen zien er goed uit dus niet te veel van wakker liggen.
ik denk dat hij deze bedoelt inderdaad. ik heb hetzelfde probleem. Ik tel ongeveer 0,7 op bij de meting met de Hanna, dan klopt het met de ICP, ik ga ervan uit dat de ICP wel klopt. Sowieso blijf ik dan op beide metingen onder of op de 35.Je hanna zoutmeter is dit zo een pen dat je gewoon in het water steekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.