Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mistery Ocean

Marjan Aissa en Harold, bedankt, ik ben nu over de helft zullen we maar zeggen. En we moeten toch weer werken vandaag, maar Eurodisney heeft het al goedgemaakt.

Hoi Hans,

achteraf van harte gefeliciteerd voor jullie verjaardag:)

ik wijs jullie en paar fotos van jullie Pilar.

groetjes
Susanne & Wolle

Bijlagen

• Ceramik 035.jpg
    Ceramik 035.jpg
    144,5 KB · Weergaven: 15
  • Ceramik 041.jpg
    Ceramik 041.jpg
    126 KB · Weergaven: 15
  • Ceramik 070.jpg
    Ceramik 070.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 12
Hi Wolle Susanne,

Ziet er zeer goed uit !! Kan niet wachten tot je het komt installeren.
Bedankt voor de foto's !

Hans en Anja

Hoi Luc,

Ziet er zeker goed uit, de nieuwe bak komt 5 juni, Wolle komt 7 juni het keramiek plaatsen waarna er nog gespoeld zal worden met een ionen patroon, daarna zal de nieuwe bak mee gaan draaien op een externe sump met mijn levend steen om alles goed te laten enten, ik vermoed dat dat dit enkele maanden zal zijn voordat ik alles terug ga plaatsen.
Ik wil ook leren van de fouten die ik in het verleden gemaakt heb door te snel iets te willen. Maar goed met Manuel aan mijn zijde zal het allemaal wel goed komen.

Groetjes,

Hans

Zo het is dan zover, hij wordt afgebroken, de techniek ruimte is al leeg want daar komt de grote kunststof bak te staan voor het steen en het water. Dit gaat straks meedraaien op de nieuwe bak zodat het goed kan enten.

Nog een paar foto's van voordat het overgezet gaat worden en morgen afbreken. wordt vervolgd !!

Bijlagen

• Anemoon.jpg
    Anemoon.jpg
    119,4 KB · Weergaven: 1
  • Button.jpg
    Button.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 2
  • Flower.jpg
    Flower.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 1
  • Hamer.jpg
    Hamer.jpg
    367,6 KB · Weergaven: 1
  • Hyst.jpg
    Hyst.jpg
    100,6 KB · Weergaven: 1
En de laatste.

Bijlagen

• Spons 1.jpg
    Spons 1.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 4
  • Monti.jpg
    Monti.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 3
Hoi Hans,op de foto's te zien draaid je bak als nooit tevoren...heeft dus gewoon tijd nodig zie je wel ;) !!
Jammer dat ik deze dagen geen tijd heb om je te helpen...met het opbouwen zal ik un kijkje komen nemen he juichen!!
Suc6 met leegruimen morgen :) !!

update van de afbraak werkzaamheden, vandaag begonnen met alles leeg te maken, ging allemaal vrij vlot. De levende have heb ik er ongedeerd uit kunnen vissen maar ik mis 1 Harlekijngarnaal :confused: dit had ik al een beetje verwacht want ik had hem al een paar weken niet gezien.
Verder ben ik geschrokken van het aantal krabben wat er in zat, ik heb er wel 12 geteld nu begrijp ik ook waarom mijn Buttons opgegeten werden !

Wat heb ik tot nu allemaal gedaan;

• Tijdelijk sump geplaatst voor het levend steen
  • Water en steen in de sump en tijdelijk aquarium gedaan
  • Vissen uitgevangen
  • Alle PVC, zoals rifspoeling en overloop verwijderd
  • Krabben naar de zee-hemel gestuurd
  • Techniek afgekoppeld en gedeeltelijk overgezet

Veder ga ik vandaag de oude bak met sump geheel leeghalen, en alle pompen in azijn zetten.

Bijgevoegd wat foto´s

Bijlagen

• Tijdelijke sump 2.jpg
    Tijdelijke sump 2.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 8
  • Tijdelijke sump 1.jpg
    Tijdelijke sump 1.jpg
    330,3 KB · Weergaven: 24
  • Tijdelijk onderkomen 2.jpg
    Tijdelijk onderkomen 2.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 9
  • Leeg.jpg
    Leeg.jpg
    108,7 KB · Weergaven: 3
  • Afbraak 1.jpg
    Afbraak 1.jpg
    124 KB · Weergaven: 5
Nou dit blijft er dan over van een bak van 250 x 60 x 60 na wat noeste arbeid. Hij is dan nu echt niet meer te gebruiken. Alleen in de recycling wordt het misschien weer een bak.

Hans

Bijlagen

• Afbraak 1.jpg
    Afbraak 1.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 15
  • Afbraak 4.jpg
    Afbraak 4.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 6
  • Afbraak 5.jpg
    Afbraak 5.jpg
    367,8 KB · Weergaven: 5
  • Dit blijft over.jpg
    Dit blijft over.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 6
Sjezus Hans,heb je dat met un hamer kapotgeslagen :rolleyes: zit het glas toch tot in het plafont zekers :confused: !!
Hoop dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen :) !!

Sjezus Hans,heb je dat met un hamer kapotgeslagen :rolleyes: zit het glas toch tot in het plafont zekers :confused: !!

Ging allemaal wel goed, wel een puinhoop maar ja dat hoort er allemaal bij. :rolleyes: Met een beetje beleid kapot slaan dan valt het allemaal wel mee maar ik zou het niet doen als je nog met kleine kids zit want dan is er wel een serieus probleem. Aïssa is ook nog even langs geweest en die dacht dat de bak gebarsten was geinig. Nu nog opruimen want dit past niet in de glasbak.

Hans

Holie moosie :eek: dat is niet niks Hans, was er helemaal geen serieuze koper geïnteresseerd in dit aquarium?

Wel wat mensen geïnteresseerd maar daar bleef het bij, 1 serieuze gegadigde maar er zaten toch teveel krasjes op de onderkant. Ik denk dat deze maat niet erg courant is. Maar hij moest eruit want over 2 weken komt de nieuwe en dit was het enige lange weekend wat er nog was om alles voor te bereiden.

Hans

Manuel,

Ik heb hem nog willen tegen houden
Ik zat zelf op mijn knieën te excuus, maar er was weet het niet houden meer aan.

:eek: nog nooit zo een ontlading van aggressie gezien.domina

Aïssa,

Nu mag jij de nieuwe brengen, zonder scherven ;).

Hans

Ben benieuwt wat er nu voor in de plek komt.
Als ik het goed begrijpt dan komt hij op dezelfde plek.Wat zijn de maten eigenlijk?

grz

Ben benieuwt wat er nu voor in de plek komt.
Als ik het goed begrijpt dan komt hij op dezelfde plek.Wat zijn de maten eigenlijk?

grz

Er komt in de hoek een nieuwe bak vandaar dat deze weg moest want hij stond daarvoor in de weg, zie deze link met de PDF tekeningen van de nieuwe bak.

Hans

Back
Bovenaan