Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Waren weer een productieve paar dagen.
Overloop erop, framepje voor de verlichting opgehangen, plankdragersysteem opgehangen en de sumps zijn van de nodige onderlinge PVC leidingen voorzien.

IMG_2701.jpeg
IMG_2702.jpeg

Ziet er allemaal zeer goed en uitgedacht uit.
Wel even een vraag mss opmerking.
Met wat heb je de schotten gemaakt in de paletbox en zijn deze met silicone of gelijmt mss?
Heb hier ook een filter gebouwd met een palet box en plexi plaat.
Maar met vullen buigde de plaat en als resultaat kwam de silicone los.

Ziet er allemaal zeer goed en uitgedacht uit.
Wel even een vraag mss opmerking.
Met wat heb je de schotten gemaakt in de paletbox en zijn deze met silicone of gelijmt mss?
Heb hier ook een filter gebouwd met een palet box en plexi plaat.
Maar met vullen buigde de plaat en als resultaat kwam de silicone los.
Zie post 1321.

Geen enkele siliconenkit hecht aan polypropyleen of polyethyleen.
Siliconenkit die aan plexiglas hecht is een speciale kit die je hier goed voor moet uitzoeken.
Kortom, altijd checken of je lijm geschikt is voor het materiaal dat je wilt lijmen.

Ik heb mede hierom ook gekozen om de tussenschotten te maken van PVC en niet van plexiglas.

Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld gaat dit een fraaie bak worden. Maar begrijp ik het goed dat je de bak alleen kunt bekijken in de 'aquariumkamer', of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ongetwijfeld gaat dit een fraaie bak worden. Maar begrijp ik het goed dat je de bak alleen kunt bekijken in de 'aquariumkamer', of heb ik iets over het hoofd gezien?
Dat begrijp je goed.

En nee dat is niet jammer.
Belangrijk bij een zeeaquarium is vooruitplannen... Hier wordt flink vooruit gepland ;)

Laatst bewerkt:
@Luc Vogels dit lijkt vooralsnog goed te gaan:
IMG_2712.jpeg

Bollen van de zijwanden lijkt bij deze bakken van Auer packaging ook vrij beperkt.
Staat wel wat spanning op het middelste tussenschot. Dus nog even zien hoe het zich met verloop van tijd houdt.

Dit ziet er zo in ieder geval al veelbelovend uit! En genoeg plek voor stekken ;-)

Updateje:

De sumps draaien inmiddels alweer anderhalve week met zoutwater en steen uit m’n huidige bakken.
Dus we zijn vertrokken!

In de categorie details waar ik gelukkig van wordt.
IMG_2713.jpeg

Start droge scape
IMG_2716.jpeg

Kwam een pompje voorbij op MP, maar even testen in de huidige bak.
IMG_2718.jpeg

Een andere kans die ik niet kon laten liggen.
IMG_2746.jpeg

Laatst bewerkt:
De bak in Amsterdam pruttelt ondertussen lekker verder. Beetje last van flap op het moment, maar dat waait ook wel weer over.

Voor de verhuis wil ik eigenlijk niet meer snoeien, want ik wil zo groot mogelijke kolonies voor de nieuwe bak. Maar het begint wel kantje boord te worden of dat gaat lukken… Luxe probleem.

IMG_2728.jpeg

De bak in Amsterdam pruttelt ondertussen lekker verder. Beetje last van flap op het moment, maar dat waait ook wel weer over.

Voor de verhuis wil ik eigenlijk niet meer snoeien, want ik wil zo groot mogelijke kolonies voor de nieuwe bak. Maar het begint wel kantje boord te worden of dat gaat lukken… Luxe probleem.

Bekijk bijlage 630418
Prachtige stukken rené , ik zie er 1 waar ik wel weer is een stukje van terug zou willen... 🤩

@Jack R komt goed 😉

Verder:
Gister 25 kg Indo levend steen ontvangen.
IMG_2753.jpeg
IMG_2755.jpeg

Framepje onder het ATO vat gemaakt.
IMG_2756.jpeg

En de overloop gePVCt.
IMG_2754.jpeg
Wat een feest dat dit nu geen geklooi in een onderkast behelst.

Steen dr in
IMG_2760.jpeg

Gietvloer dr in.
IMG_2765.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat is een mooie strakke bodem zeg. Leuk idee, ik vermoedt dat je verder geen bodembedekking gaat gebruiken?

Een andere kans die ik niet kon laten liggen.
IMG_2746.jpeg
Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst. Al een beetje op kleur gekomen😉

Dat is een mooie strakke bodem zeg. Leuk idee, ik vermoedt dat je verder geen bodembedekking gaat gebruiken?
Nee hoor. Komt gewoon zand in. Maar als het dan een keer op een plekje wegwaait, dan ziet dat er niet storend uit.
Bijkomend voordeel, het beschermt de bodem tegen stoten.

Is dat een bodem met hars ?
Klopt. Epoxy giethars.

Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst. Al een beetje op kleur gekomen😉
Kleur is en was al prima. Hele mooie abberante kleuring. Naar de staart toe steeds meer vlekjes gewone scopas.
Was erg schuw de eerste dagen, vanochtend deed ie een voorzichtige eerste poging om mee te eten met alle andere vissen.
Nori snoept ie van alleen als ik niet kijk ;)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan