U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ziet er goed uit.Waren weer een productieve paar dagen.
Overloop erop, framepje voor de verlichting opgehangen, plankdragersysteem opgehangen en de sumps zijn van de nodige onderlinge PVC leidingen voorzien.
Bekijk bijlage 629474
Bekijk bijlage 629475
Zie post 1321.Ziet er allemaal zeer goed en uitgedacht uit.
Wel even een vraag mss opmerking.
Met wat heb je de schotten gemaakt in de paletbox en zijn deze met silicone of gelijmt mss?
Heb hier ook een filter gebouwd met een palet box en plexi plaat.
Maar met vullen buigde de plaat en als resultaat kwam de silicone los.
Dat begrijp je goed.Ongetwijfeld gaat dit een fraaie bak worden. Maar begrijp ik het goed dat je de bak alleen kunt bekijken in de 'aquariumkamer', of heb ik iets over het hoofd gezien?
Gebrek aan planning en visie kan je absoluut niet verweten worden haha! Echt een heel mooi project om zo te volgen, zelfs zonder water is het al zeer boeiendBelangrijk bij een zeeaquarium is vooruitplannen... Hier wordt flink vooruit gepland![]()

Gele scopas?Updateje:
De sumps draaien inmiddels alweer anderhalve week met steen uit m’n huidige bakken. Dus we zijn vertrokken!
In de categorie details waar ik gelukkig van wordt.
Bekijk bijlage 630406
Start droge scape
Bekijk bijlage 630407
Kwam een pompje voorbij op MP, maar even testen in de huidige bak.
Bekijk bijlage 630408
Een andere kans die ik niet kon laten liggen.
Bekijk bijlage 630409
Si.Gele scopas?
Prachtige stukken rené , ik zie er 1 waar ik wel weer is een stukje van terug zou willen...De bak in Amsterdam pruttelt ondertussen lekker verder. Beetje last van flap op het moment, maar dat waait ook wel weer over.
Voor de verhuis wil ik eigenlijk niet meer snoeien, want ik wil zo groot mogelijke kolonies voor de nieuwe bak. Maar het begint wel kantje boord te worden of dat gaat lukken… Luxe probleem.
Bekijk bijlage 630418
Is dat een bodem met hars ?
Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst. Al een beetje op kleur gekomenEen andere kans die ik niet kon laten liggen.
![]()
Nee hoor. Komt gewoon zand in. Maar als het dan een keer op een plekje wegwaait, dan ziet dat er niet storend uit.Dat is een mooie strakke bodem zeg. Leuk idee, ik vermoedt dat je verder geen bodembedekking gaat gebruiken?
Klopt. Epoxy giethars.Is dat een bodem met hars ?
Kleur is en was al prima. Hele mooie abberante kleuring. Naar de staart toe steeds meer vlekjes gewone scopas.Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst. Al een beetje op kleur gekomen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.