U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Qua verzorging zeer vergelijkbaar.Gaaf die vijlvisjes! Beetje vergelijkbaar met Tomentosus of stellen deze andere eisen?
Op één klein steentje op de bodem na, heb je het helemaal mis.Je mangrovebakje is erg mooi René! Heel natuurlijke uitstraling. Begrijp ik goed uit je fotoreportage dat je de decoratie (kunstwortel en stukjes achterwand) in de epoxy hebt gezet?
Ik heb nooit echt succes gehad met de Pervagor janthinosoma. Ze komen vaak slecht binnen en vermageren snel. Mocht ik ooit weer is een gezond exemplaar tegen komen ga ik het zeker proberen.Welke ik ook erg mooi vind: Pervagor janthinosoma.
Misschien straks voor m'n grotere bak een optie. Heb je deze wel eens gehad Michael?
Op één klein steentje op de bodem na, heb je het helemaal mis.
En zoals op de foto's tijdens het maakproces te zien, zit er geen druppel epoxy op de achterwand.
De epoxy is zwart![]()
Mooie foto's van mooie visjes. Helcogramma maldivensis?En ik vond op de camera ook nog wat leuke foto's van een ander geinig visje waar ik sinds een paar weken twee van het zwemmen.
Als je niet weet wat het zijn, veel plezier met speuren!
Bekijk bijlage 625269Bekijk bijlage 625270
Hmm, ja, jammer dat ze zo lastig zijn.Ik heb nooit echt succes gehad met de Pervagor janthinosoma. Ze komen vaak slecht binnen en vermageren snel. Mocht ik ooit weer is een gezond exemplaar tegen komen ga ik het zeker proberen.
Staat ook nergens dat ze ongeschikt zijn voor zeewater. Ze zijn gewoon gemaakt van epoxyhars. Zou een Super Fish schepnet ongeschikt zijn voor zoutwatervissen omdat het een zoetwater merk is???Dat is zo'n mangrovewortel van Superfish toch? Ik wist niet dat je die onbehandeld in zeewater kon gebruiken!
Leuk om te weten.
En welke achterwandjes/kunstrotsen heb je precies gebruikt?
Helemaal goed! Erg grappige visjes. Dikke aanrader.Mooie foto's van mooie visjes. Helcogramma maldivensis?
Is het een bewuste keuze de draadalg zo te laten groeien in die bak?
Op zich een goed idee, al zou ik zelf bang zijn voor een 'besmetting' naar de hoofdbak. AL heb je daar waarschijnlijk voldoende grazers. En zolang het geen Bryopsis is, is het risico ook wel beperkt. Helcogramma zijn inderdaad erg leuke visjes!Helemaal goed! Erg grappige visjes. Dikke aanrader.
Ja, geheel bewust. Mooi oerwoud voor copepoden e.d. om tussen te leven. Een keer per week pluk ik de grootste plukken even weg. Toch een beetje nutriënten export.
Al heb ik er eergister samen met de vijlvisjes ook twee mini tank bred Mespillia egeltjes ingezet. Even afwachten hoe snel die alles weggemaaid hebben...
Dit bakje draait apart van de hoofdbak.Op zich een goed idee, al zou ik zelf bang zijn voor een 'besmetting' naar de hoofdbak. AL heb je daar waarschijnlijk voldoende grazers. En zolang het geen Bryopsis is, is het risico ook wel beperkt. Helcogramma zijn inderdaad erg leuke visjes!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.