Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

Nog steeds kom ik in Max nieuwe dieren tegen die ik er niet bewust heb ingedaan.
Voor mij is het niet duidelijk of ze nog steeds uit het levende steen tevoorschijn komen
of dat ze meekomen met de Noorzee waterwissel.:confused:

Hoe dan ook, boeiend is het wel.:p

Bijgaand een foto van een tweekleppige.
Hij is een cm of 3 lang en 1 cm breed.

Bijlagen

• IMG_6878.jpg
    IMG_6878.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 13
Wel leuk dat je toch nog altijd nieuw leven tegenkomt als verrassing :)

Ja, geweldig dat dat leven op steen zich verder blijft ontwikkelen, fascinerend.
Wat dacht je van onderstaande spons, Clathrina denk ik.
Ik ben er alleen niet goed achter wat die gele rondjes zijn, een onderdeel van de spons of weer iets aparts?:confused:
Ik blijf het maar observeren, hopelijk kom ik er dan achter.:p

Of komen mijn trouwe lezertjes met een suggestie?
;)

Bijlagen

• IMG_6868.jpg
    IMG_6868.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 18
Das de zelfde clavularia die bij mij in de vuilnis bak is beland wegens een overdosis aan glasanamonen.
Hoe stek je die eigenlijk?, kun je die van de steen afschrapen en op een nieuw steen zetten, of zijn ze alleen met een stuk steen er aan vast te verplaatsen?

Bij dit diertje lukt het allebei wel, met of zonder steen. Komt altijd goed.

Max heeft een engeltje op de schouder...:o:p:o
Sinds de komst van de Vlieghende Visch is Max verhuisd naar een achterkamertje.
Desondanks ben ik vandaag de hele dag om hem heen aan het rommelen geweest, water verversen en zo.
Niets bijzonders ontdekt.
Maar met het scheiden van de markt, ik was de afwas aan het doen voor we weer naar Tilburg zouden afreizen even wat wegzetten in zijn kamer, stond de koeler aan. Hmmm, beetje vreemd, de lampen waren al een uur uit, en zo warm is die herfst nu ook weer niet. De koeler sloeg af. Ik weer naar de afwas. Paar minuutjes later moest ik om een andere reden weer in dat achterkamertje zijn, He :eek: ??? Weer was die koeler aan.
Alhoewel we de auto net wilden instappen, toch maar het verwarmingselement eruit gehaald, verdomd dat het warm aanvoelde!
Gelukkig had ik nog een reserve liggen, de koeler is niet meer aangeslagen.
Ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren.:(

Met dank aan het engeltje van Max.
:)

Tijd voor een Profilux3 misschien, kun je lekker vanuit Tilburg de status van je bak bekijken/bedienen via internet, slaap je misschien toch net iets rustiger ;)
Ik ben er zeer tevreden over.

Desondanks ben ik vandaag de hele dag om hem heen aan het rommelen geweest, water verversen en zo.
Maar met het scheiden van de markt, ik was de afwas aan het doen voor we weer naar Tilburg zouden afreizen even wat wegzetten in zijn kamer, stond de koeler aan. Hmmm, beetje vreemd, de lampen waren al een uur uit, en zo warm is die herfst nu ook weer niet. De koeler sloeg af. Ik weer naar de afwas. Paar minuutjes later moest ik om een andere reden weer in dat achterkamertje zijn, He :eek: ??? Weer was die koeler aan.
Alhoewel we de auto net wilden instappen, toch maar het verwarmingselement eruit gehaald, verdomd dat het warm aanvoelde!

Max heeft zeker een engeltje...dat ben JIJ! action

Tijd voor een Profilux3 misschien, kun je lekker vanuit Tilburg de status van je bak bekijken/bedienen via internet, slaap je misschien toch net iets rustiger ;)
Ik ben er zeer tevreden over.

Hey Jack,
Bedankt voor je idee.
Ik kom bij jou nog eens kijken naar al die techniek en hoe dat in zijn werk gaat. :rolleyes:

Heb een prachtig klein fototoestelletje gekregen, even uit proberen.:o
Wat Zeeuwse taferelen, zoals deze meeuw die zich schijnbaar moeiteloos staande houd bovenop de vlaggenmast.
Onze haven, prachtig weer vandaag, ondanks de harde wind.
Rechts zie je onze boot aankomen varen, het einde van het vaarseizoen, hij gaat voor de winter het droge op.

En natuurlijk wat portretjes van de bewoners van dierbare Max.
Wordt er enigszins weemoedig van, het afsluiten van het ene seizoen, de komst van het volgende. En Maxje die op kamers gaat...
Met hem nog een maandje te gaan, dan gaat hij een nieuw leven tegemoet.
Een nieuwe eigenaar is er al bijna zeker, dat geeft een goed gevoel.:biggrin:
Ehhhh, camera mag blijven, goed van macro tot groothoek tot tele...en dan in een dingetje dat niet groter is dan een pakje sigaretten!

Bijlagen

• P1000166.jpg
    P1000166.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 10
  • P1000169.jpg
    P1000169.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 10
  • P1000170.jpg
    P1000170.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 12
  • P1000110.jpg
    P1000110.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 12
  • P1000113.jpg
    P1000113.jpg
    82 KB · Weergaven: 12
Ehhhh, camera mag blijven, goed van macro tot groothoek tot tele...en dan in een dingetje dat niet groter is dan een pakje sigaretten!
Hele mooie foto's Anne, wat is het voor cameraatje; een Ixus? Ik had zo'n toestelletje en mis het eigenlijk nog steeds sinds de kinderen het uit hun handen hebben laten vallen). Met name voor wat betreft de Macro opnamen; daar kan mijn "dure" Nikon D90 echt niet aan tippen.

Hele mooie foto's Anne, wat is het voor cameraatje; een Ixus? Ik had zo'n toestelletje en mis het eigenlijk nog steeds sinds de kinderen het uit hun handen hebben laten vallen). Met name voor wat betreft de Macro opnamen; daar kan mijn "dure" Nikon D90 echt niet aan tippen.

Hey Hans, het betreft een Panasonic Lumix DMC - TZ 20. :p

The inwoners van Max hebben geen idee dat hen een verhuizing boven het hoofd hangt. :rolleyes:
En om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken heb ik ter voorbereiding het SG van Max de laatste paar weken geleidelijk verlaagd van 1.025 naar 1.024 (Vlieghende Visch). :cool::cool::cool:

Heb er zinnnnn in! :)

Vandaag een enerverende dag voor Maxje en eigenlijk ook wel voor mijzelf.
Alhoewel ik het plan goed had doordacht moet je in de praktijk ook maar zien of het wel werkt. :rolleyes:
Drie grote teilen had ik aangeschaft en volgens plan eerst gevuld met het levende steen.
Fantastisch om te zien hoeveel leven er te zien is, nogal wat mossel-achtigen en ook enkele borstelwormen. ;)
Vervolgens de teilen gevuld met water uit Max zodat het steen lekker onderwater stond.
Gewapend met vangklok en diverse netjes toen de jacht geopend op de achterblijvers.:cool:
Ik had tevoren een lijstje samengesteld van de diertjes zodat we niemand zouden vergeten.
Dat uitvangen was best een avontuur waarbij de pijlvis zijn sprongkracht ongevraagd demonstreerde. :eek:
Al met al heeft de hele operatie een uur of anderhalf geduurd, iedereen is veilig overgegaan.
Steen weer in Max, water weer terug, pompen aan en draaien maar, wachten op je nieuwe baasje Max. :p

En nog met dank aan mijn tolerante familie die echt overal en in elke kamer aquariumspullen aantreft.
:eek:

Bijlagen

• P1000250.jpg
    P1000250.jpg
    113,7 KB · Weergaven: 21
  • P1000252.jpg
    P1000252.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 16
  • P1000253.jpg
    P1000253.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 26
  • P1000257.jpg