Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

wow prachtige foto!! ja heb dat ook hoor, toevallig ook bij mijn lobo. Heb echt al veel mooiere exemplaren gesignaleerd (of in ieder geval apartere ---> zie bv de levering van seaflower!!) maar mijn gouweouwe groene staat er ook al vanaf dag 1 ongeveer in en gaat daarom ook echt niet weg :rolleyes: Nu ik er over nadenk...is hij, naast de euphyllia, de enige overgeblevene uit vroegere tijden enaccord Nou kijk Annetje, thanks 2 you hou ik nu nog ietsje meer van m!!

Balen van de Lobo, je krijgt toch altijd een betere band met je eerste bewoners, doet meer verdriet als ze dan de geest geven.

wow prachtige foto!! ja heb dat ook hoor, toevallig ook bij mijn lobo. Heb echt al veel mooiere exemplaren gesignaleerd (of in ieder geval apartere ---> zie bv de levering van seaflower!!) maar mijn gouweouwe groene staat er ook al vanaf dag 1 ongeveer in en gaat daarom ook echt niet weg :rolleyes: Nu ik er over nadenk...is hij, naast de euphyllia, de enige overgeblevene uit vroegere tijden enaccord Nou kijk Annetje, thanks 2 you hou ik nu nog ietsje meer van m!!

Dank voor jullie reacties.

Heb ondertussen de bak mildjes verbouwd,
en gezellig een 'troost' aankoop gedaan
(hmmm, dit keer geen chocolade hihi:p).

Je houdt het spannend begrijp ik? :p

Je houdt het spannend begrijp ik? :p

Nou en of, een cliffhanger is nooit weg dacht ik nog,
maar de dag is spannender geëindigd dan me lief is.:(

Na het overlijden van de lobo was ik dus op zoek naar iets wat de bak kon opfleuren.
Het werd tijd voor een huisje voor de anemoonvisjes.:o:o:biggrin:
Dus hop in de auto op weg naar een rode tepelanemoon.
Even later weer hop de auto in met een prachtig dier standvastig op een steen.

De tip die ik had gekregen was om de steen in het zand te zetten.
Anemonen houden er kennelijk niet van om met blote voeten over het zand te lopen.
Zo zou het dwalen voorkomen worden.
Strak plan.:cool:

Anemoon in het zand, en ja hoor.
Binnen de kortste keren zag je dat hij op losse voet ging leven en de omgeving ging verkennen.:o
So far so good.:biggrin:
Naar achteren, naar voren, naar rechts,
telkens bleef hij toch contact met de steen houden.

Maar ineens, in de loop van de dag,
verschrompelde hij tot zielige sliertjes waartussen bruine smurrie weg liep.:(:(:(

Ik schrok me rot, gaat hij nou al hemelen?:confused:

Verontrust ga ik de nacht in.

Wordt vervolgd.

Bijlagen

• IMG_1948.jpg
    IMG_1948.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_1962.jpg
    IMG_1962.jpg
    101,2 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1973.jpg
    IMG_1973.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_2044.jpg
    IMG_2044.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 7
  • IMG_2077.jpg
    IMG_2077.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 13
Mmmmm....

Ik weet dat ze zichzelf behoorlijk terug kunnen trekken tot wel een soort van stuiterbal. Ik weet ook dat het bij mij enige weken geduurd heeft voor de anemoon een steen gevonden had waar hij langdurig op dezelfde plaats is blijven zitten.

De bruine smurrie zegt mij helemaal niets.

Vooralsnog kunnen we niet meer dan alleen maar hopen dat het diertje gezond en wel de nacht doorkomt....

Fingers crossed voor je!

Ramon

Mmmmm....

Ik weet dat ze zichzelf behoorlijk terug kunnen trekken tot wel een soort van stuiterbal. Ik weet ook dat het bij mij enige weken geduurd heeft voor de anemoon een steen gevonden had waar hij langdurig op dezelfde plaats is blijven zitten.

De bruine smurrie zegt mij helemaal niets.

Vooralsnog kunnen we niet meer dan alleen maar hopen dat het diertje gezond en wel de nacht doorkomt....

Fingers crossed voor je!

Ramon

Nou Ramon, dank voor je steun. Had ik wel even nodig.:o

De anemoon is de nacht goed doorgekomen.
Sterker nog, hij staat er op zich best mooi bij.:biggrin:

Nog wat internet speurwerk verricht.
Die bruine smurrie schijn je te moeten zien als poep,
en als ik het zo lees is de anemoon na zo'n actie verschrompeld.:p
Hmmm.
Verder wordt er opgewekt verteld dat het kan duiden op naderende problemen, dat een stervende cq dode anemoon een ware ammoniak bom kan vormen die met gemak een bak van 350 l de vernieling in kan helpen.:(:(
Hmmmm.....woah.
Zal zekerheidshalve extra veel bacteriën toevoegen, just in case.:cool:

Daar waar gisteren met name de juffers zich langdurig verstopten voor het oranje gevaar, gaat de ene na de andere vis het nieuwe wezen onderzoeken.
En met een ware doodsverachting!:(
Deze ontmoetingen doen mij de adem stokken.

Nu de anemoonvisjes nog!

Wordt vervolgd.

Anne.

Bijlagen

• IMG_2078.jpg
    IMG_2078.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 10
  • IMG_1952.jpg
    IMG_1952.jpg
    172 KB · Weergaven: 32
  • IMG_2080.jpg
    IMG_2080.jpg
    115,1 KB · Weergaven: 16
No worries, die anemoon pompt zich eens in de zoveel tijd leeg en dan verschrompelt ie inderdaad volledig, om daarna weer in volle glorie open te gaan staan ;) Deed de mijne ook altijd en die heeft me heel wat "baby"anemoontjes bezorgt! Wel opletten dat ie niet te dicht bij de streamer komt te zitten (of er op kan wandelen via een rots ofzo!!) want dan heb je gemalen anemoon en dat wil je echt niet.

No worries, die anemoon pompt zich eens in de zoveel tijd leeg en dan verschrompelt ie inderdaad volledig, om daarna weer in volle glorie open te gaan staan ;) Deed de mijne ook altijd en die heeft me heel wat "baby"anemoontjes bezorgt! Wel opletten dat ie niet te dicht bij de streamer komt te zitten (of er op kan wandelen via een rots ofzo!!) want dan heb je gemalen anemoon en dat wil je echt niet.

Nou, dat is een hele geruststelling!:o:o:o

De anemoon heeft zich vandaag inderdaad verder keurig gedragen en zag er prachtig uit.

Maar dat dat poepen zo'n toestand is bij zo'n dier zeg.:p:p:p
Hij perste het letterlijk uit de puntjes van zijn tentakeltjes.
Ben ik daar als beginner even ingestonken, hihi.:rolleyes:

Ben benieuwd hoe hij er komende week bijstaat.:eek:

Weet je Anne,

Wordt het niet eens tijd dat je een eenvoudige, doch goede 'internet' camera/webcam installeert? Dan kan je een beetje op afstand de boel in de gaten houden/genieten.

Goed nieuws van je anemoon trouwens!

Groetjes,
Ramon

Goed plan Raymond die live stream webcam. Jij deed toch ook iets met computers. Wel handig voor als je weg bent en hem de hele tijd kan checken..

Haha, ja heb ook een tijdje zitten denken om een webcam te plaatsen..maar denk dat het men werk niet ten goede komt :p
Blij te horen dat de anemoon het toch weer is gaan doen, merkte het bij mijn anemoon ook gister...even lekker over z'n "nek" gegaan en paar uur later stond hij weer in volle glorie.

Hoe gebruik jij trouwens de schuif op de achterkant nog om het waterniveau te regelen? Die is helemaal vol gegroeit bij jou :)

Weet je Anne,

Wordt het niet eens tijd dat je een eenvoudige, doch goede 'internet' camera/webcam installeert? Dan kan je een beetje op afstand de boel in de gaten houden/genieten.

Goed nieuws van je anemoon trouwens!

Groetjes,
Ramon

Goed plan Raymond die live stream webcam. Jij deed toch ook iets met computers. Wel handig voor als je weg bent en hem de hele tijd kan checken..
Hey Ramon en Dennis,

Dank voor jullie suggesties.
In theorie klinkt het allemaal goed maar ik zie niet zo 1,2,3 hoe ik dit in de praktijk moet vorm geven. :confused::confused::confused:
En jeetje zeg, als ik dan zie dat er een koraaltje is omgevallen wordt ik helemaal zenuwachtig.
OM NOG MAAR TE ZWIJGEN OVER DE POEPENDE ANEMOON!!!!:p:p:p

Haha, ja heb ook een tijdje zitten denken om een webcam te plaatsen..maar denk dat het men werk niet ten goede komt :p
Blij te horen dat de anemoon het toch weer is gaan doen, merkte het bij mijn anemoon ook gister...even lekker over z'n "nek" gegaan en paar uur later stond hij weer in volle glorie.

Hoe gebruik jij trouwens de schuif op de achterkant nog om het waterniveau te regelen? Die is helemaal vol gegroeit bij jou :)
Het is fijn te horen dat er meerdere aquarianen zijn met anemonen die dit soort streken uithalen, je weet de eerste keer niet wat je meemaakt.:o:o

Wat betreft de schuif heb je helemaal gelijk, deze is begroeid met van alles en nog wat (zie foto). Ik heb hem in een vaste stand staan en dat bevalt me prima.
Mocht Maxje ooit in de verkoop gaan dan ligt er een enorme uitdaging!:biggrin:

Bijlagen

• IMG_1398.jpg
    IMG_1398.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 11
Mocht Maxje ooit in de verkoop gaan dan ligt er een enorme uitdaging!:biggrin:

Speaking of which.....

Enige tijd geleden heb je laten doorschemeren een eventuele ontrouw aan Max te overwegen.

Dat was nogal een schok moet ik zeggen.

Anderzijds, iedereen is maar mens dus ik begrijp het wel... :biggrin:

Maar zeg eens, hoe is jouw gevoel nu over het eventueel groter gaan?

En denk je dan richting custom of misschien zelfs wel richting een eventuele RSM500?

Excuses als ik te confronterend ben :p

Ramon

Speaking of which.....

Enige tijd geleden heb je laten doorschemeren een eventuele ontrouw aan Max te overwegen.

Dat was nogal een schok moet ik zeggen.

Anderzijds, iedereen is maar mens dus ik begrijp het wel... :biggrin:

Maar zeg eens, hoe is jouw gevoel nu over het eventueel groter gaan?

En denk je dan richting custom of misschien zelfs wel richting een eventuele RSM500?

Excuses als ik te confronterend ben :p

Ramon

"... een eventuele ontrouw aan Max te overwegen.", wat een prachtige zin. :o

En als ik hem zo lees voel ik dat ik Max niet zomaar in de steek kan laten.
Toegegeven, t 'is maar wat glas en plastic,
maar Max is zo langzamerhand een eigen persoonlijkheid geworden.

Toch ben ik af en toe, enkel in gedachten natuurlijk:o:o:o, ontrouw aan Max.
Zijn diepte is wat magertjes en kon er nou toch maar eens een echt super afschuimertje in die je gemakkelijk kon bereiken!

Ik mijmer wel eens over plexi, wat heeft dat materiaal een prachtige eigenschappen!:biggrin:
En dan lees ik ook nog dat die prachtige showbak van Mare Nostrum te koop staat, wauw wat verleidelijk.
Die vind ik zooo prachtig, met de subtiele wijze waarom het licht gesteund wordt, op die smaakvolle onderbouw.
Ja, dan kom je in de verleiding.

"Gelukkig" hij is toch te groot (750 l) en de binnengekomen energierekening voor Max relativeert ook het verlangen naar groter.

Ik blijf voorlopig nog af en toe even dromen,
van Max, en vooral van zijn grote broer, MAX 500.
Die lijkt mee ook zoooo mooi.
Ik hou wel van plug & play, het is een wonder dat ik nog geen Ipad heb:biggrin:
Eerst eens kijken wat de ervaringen zijn, of er LED opkomt, en als er dan enthousiaste reacties zijn...dan weet ik niet of ik dan nog trouw blijf.:p:cool:

erg mooi maar toch teveel vlees noch vis :)
Grappige uitdrukking in dit verband.

Maar Taroen, vertel eens, als je nou niet gescheiden was, en je kon kiezen tussen de RSM 500 of een custom system zoals je nu hebt, hoe had je er nu dan in gestaan?

:confused::confused::confused:

Na de rsm250 wist ik dat ik nooit (of niet snel meer) zou kiezen voor een plug-n-play systeem. De (relatieve) eenhoud was handig bij het opstarten (veel minder uitzoekwerk etc) maar het corset ging vrij snel knellen.

Daarnaast is de prijs-kwaliteit verhouding toch maar zo-zo. Als ik de nieuwe rsm500 zie ga ik 'bijna' twijfelen maar als ik de sump + afschuimer v/d rsm500 zie weet ik het gelijk weer: Nooit meer :)
Ik vind hem er niet zo betrouwbaar uitzien en de sump oogt dermate klein dat lang niet alle afschuimers erin zullen passen vrees ik.

'But I will never be your stepping stone' (Duffy).

Hmmm,
de anemoon bleek toch meer lef te hebben dan ik voor mogelijk had gehouden.
Het verlangen naar hogerop bleek sterk.
Hij was uitgekeken op zijn 'stepping stone'.
Manmoedig schuifelde hij over het zand, en daar, halverwege het rif,
wappert hij nu heerlijk in de stroming, een sexy shrimp in zijn armen.

Bijlagen

• IMG_2095.jpg
    IMG_2095.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_2101.jpg
    IMG_2101.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 13
  • IMG_2109.jpg
    IMG_2109.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Back