Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mefisto´s rif

Glasanemonen, deelanemonen, bovenbouw(rif) in de sloop/verbouwing. Hmm, nee geen overzichtsfoto's, sorry. Hopelijk tegen Oudjaar weer eens.

Mooie aankopen! Ik snap je wel wat je foto's betreft, aan de andere kant... Als je foto's post van de situatie nu, wordt het verloop mooier zichtbaar en weet je 't nog meer te waarderen als alles weer draait zoals je wil. Maar ja, ijdelheid... ;)

Ik geef Tanne wel gelijk hoor, nu een misschien niet zo mooi overzicht, maar des te fijner als je straks de verbeteringen kunt laten zien ;).

Glasanemonen, deelanemonen, bovenbouw(rif) in de sloop/verbouwing

Heb je een plan van aanpak tegen de glas- en deelanemonen?

En ga je veranderingen aanbrengen aangezien je spreekt van sloop/verbouwing?

(ps bedankt voor je compliment in mijn dagboek)

Pfffff... stof afblazen.

Een deal die afgelopen zomer (2009) werd gemaakt voor september 2009 is, na een terugval en langere herstelperiode van het stuk, afgelopen januari alsnog afgerond. Een lichtblauwe Trachyphyllia. Het ding lijkt onder actinic wel licht te geven.
Martijn, hij doet het voorbeeldig;)

Bijlagen

• P2140003-1.jpg
    P2140003-1.jpg
    713,6 KB · Weergaven: 42
Pfffff... stof afblazen.

Een deal die afgelopen zomer (2009) werd gemaakt voor september 2009 is, na een terugval en langere herstelperiode van het stuk, afgelopen januari alsnog afgerond. Een lichtblauwe Trachyphyllia. Het ding lijkt onder actinic wel licht te geven.
Martijn, hij doet het voorbeeldig;)

Super Michel! Ziet er inderdaad mooi uit, blij dat hij het in jouw bak goed doet en blij dat we de deal een tijd hebben uitgesteld. Het geduld is duidelijk een schone zaak geweest uitsteeekend

Voer jij hem nog bij trouwens?

Nog niet gedaan. In het algemeen heb ik als vanaf begin dit jaar geen enkele lps meer gericht bijgevoerd. Het wordt tijd dit binnenkort weer eens op te pikken.:biggrin:

Nu ik probeer weer wat bij te lezen op het forum, ben ik natuurlijk ook naar jou dagboek op zoek gegaan. Het was even zoeken, maar dan toch....
ff het stof van dit dagboek afblazzen ;)
Hoe is het met de bak, als ik vragen mag...

Is weer lang geleden en er is alweer veel veranderd, zowel in de bak als met de dieren als prive:p.

Bijgevoegd een kort en saai filmpje. Camera heeft moeite met het hoge blauwaandeel van de verlichting dus kleuren komen helaas wat flets over.

<iframe width="1280" height="720" src="http://www.youtube.com/embed/4Qrs30i_T2A" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

En toch met veel plezier naar het filmpje gekeken. Ik geloof direct dat de kleuren in het echt veel mooier zijn want de groei is ook heel goed dus aan de omstandigheden kan het niet liggen, wél aan de camera.

Gr Jan

Zitten mooi ontwikkelde koralen bij!
Wat betreft de visbezetting, ik heb slechts 2 visjes langs zien komen, is die zo beperkt of zit er meer in en zijn ze wat cameraschuw? :)

Visbestand is afgelopen zomer een zware klap toegebracht. Zal ik later nog wel eens toelichten.
Visbezetting op dit moment: 'koppel' Escenus bicolor, koppel Synchiropus splendidus, 1 Halychoerus chrysus (vrouwtje, mannetje is een week geleden gesprongen).
'Koppel' E. bicolor heeft een rare haat/liefde verhouding. 't Is mij nog niet duidelijk waar dit naar toe gaat.

In de Kerst volgt een uitgebreidere update.

Ah, dat verklaart het. Ik heb inmiddel ook ondervonden dat als je het goed wilt doen met koraal, dat je kan helpen om je qua visbezetting flink te beperken, maar de 2 vissen die zag vond ik wel erggg weinig.

Ah, dat verklaart het. Ik heb inmiddel ook ondervonden dat als je het goed wilt doen met koraal, dat je kan helpen om je qua visbezetting flink te beperken, maar de 2 vissen die zag vond ik wel erggg weinig.

ik heb ondervonden met hele goeie zorg kan je ook veel vis met koraal goed en gezond houden.

benieuwd naar je nieuwe update's:)

gr
sander

Zooooww heb je ook een dag boek :-)
Duurt ff maar heb hem dan ook helemaal uitgespit .
Leuk om te zien zo door de jaren heen .
Groetjes Rob charite

Back
Bovenaan