Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Marc's Reefer 250

Dat staat er heel netjes bij! 👍🏼👍🏼

Alles groeit gestaag verder, ga binnenkort ook weer een icp test de deur uit sturen, en verder heb ik afgelopen maand een nieuwe aanwinst binnen, deze gonio, en per abuis de cyphastrea meteor shower weer teruggekregen die ik vroeger ook had :D

IMG_7327 (1).jpg
B7939291-7C25-4A32-AF9A-B2FB18E8C94E.jpgIMG_7329.jpg

Verder ben ik niet helemaal tevreden over mijn scape en zit ik te overwegen om de hele linker en midden deel aan te pakken en iets nieuws te maken.

Ik ken dat gevoel;) als het maar eens begonnen kribbelen....... dat laat je nooit meer los😅 in ieder geval uit mijn persoonlijk ervaring. Als ik naar de foto's kijk dan zie ik niks mis met jouw scape maar jij had jouw visie in jouw hoofd al langer verder gezien denk ik. Ik wens dan veel inspiratie en succes en ben erg benieuwd

Alles groeit gestaag verder, ga binnenkort ook weer een icp test de deur uit sturen, en verder heb ik afgelopen maand een nieuwe aanwinst binnen, deze gonio, en per abuis de cyphastrea meteor shower weer teruggekregen die ik vroeger ook had :D

Bekijk bijlage 640759
Bekijk bijlage 640758Bekijk bijlage 640760

Verder ben ik niet helemaal tevreden over mijn scape en zit ik te overwegen om de hele linker en midden deel aan te pakken en iets nieuws te maken.
Je bak ziet er prima uit.

Ik ken dat gevoel;) als het maar eens begonnen kribbelen....... dat laat je nooit meer los😅 in ieder geval uit mijn persoonlijk ervaring. Als ik naar de foto's kijk dan zie ik niks mis met jouw scape maar jij had jouw visie in jouw hoofd al langer verder gezien denk ik. Ik wens dan veel inspiratie en succes en ben erg benieuwd

Precies dit 😅 Ik zit er al een tijdje mee dus ga het waarschijnlijk niet loslaten tot ik het probeer.

Die twee eilanden zien er op foto's leuk uit, maar stiekem zijn ze onhandig om koralen goed te plaatsen en ze zorgen er ook voor dat ik niet overal met mijn hand makkelijk bij kan om schoon te maken of iets van de bodem te pakken. Het is al meer dan eens gebeurd dat ik per ongeluk een koraal omstoot.

Ik ben gisteren maar meteen aan de slag gegaan, alsof ik opnieuw aan de tekentafel stond. Ik heb bijna alle koralen in bakjes gestopt en op temperatuur gehouden in de hoofdbak, en de te grote stukken gelaten. Verder heb ik het steen die ik weg heb gehaald nat gehouden met een spuitbus vol van mijn eigen aquariumwater terwijl ik aan het werk was.
DDC12B69-C9BF-4034-BBE2-5E95F0B86958.jpg25B9D43E-DE78-472B-9179-1C03F267CF0C.jpgA0A900F9-038F-4F22-9717-4CC20A128AFF.jpg

10 uur later had ik dit:
C3B0AA4C-25D7-4887-AAD2-9343F7EEE0FA.jpg

Vanavond heb ik die steun emmer weggehaald en alle koralen geplaatst en nu ziet het er zo uit. Het water is een beetje troebel nog van de epoxy. Ik denk dat alles snel wel weer vol open gaat staan en zal herstellen. Voorlopig ziet het er zo uit.

943BA62C-9428-4A63-8558-4D9CB571D81B.jpg2789FC29-F700-4283-BEC0-919285A9011C.jpgF320D1E6-3321-49BF-BBF5-73C0CA56311B.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er gaaf uit man! Mooie bak. Ben benieuwd hoe het nu is na je wijzigingen in de bak.

Ziet er gaaf uit man! Mooie bak. Ben benieuwd hoe het nu is na je wijzigingen in de bak.
Thanks!
Niet iedereen is fan van zo'n overhang, maar ik ben wel blij dat ik het eens heb geprobeerd en vind het wel leuk geworden :)
Ook nog een paar koralen per ongeluk gestekt (gaat nu wel echt minder vaak gebeuren met deze scape) maar de meesten zijn er wel snel bovenop gekomen. Voor de Acropora is het wel erg voorbarig om er nu al conclusies uit te trekken iig.

Zo ziet het er nu 5 dagen later uit:

IMG_7539.jpgIMG_7527.jpgIMG_7523.jpgIMG_7519.jpgIMG_7514.jpgIMG_7509.jpgIMG_7501.jpgIMG_7497.jpg

Nog meer plek voor koraal 😆
Haha gelukkig/helaas wel xD
Ik heb nog wel een paar chalices en de cyphastrea meteor shower die ik nog een plekje moet geven 😇

Ook vanmiddag een metingrondje gedaan:
Zoutgehalte: 34
temp: 24.6
KH: 8.7
Ca: 420
Mg: 1290
NO3: 8.1
PO4: 0.16

Ik heb de dosering aangepast zodat kh niet hoger wordt, magnesium toevoegen, en rowaphos verversen zodat fosfaat weer lager wordt.

Bijlagen

• IMG_7542.jpg
    IMG_7542.jpg
    202,5 KB · Weergaven: 36
  • IMG_7540.jpg
    IMG_7540.jpg
    213 KB · Weergaven: 36

Bekijk bijlage 640759
Bekijk bijlage 640758Bekijk bijlage 640760

Wat een mooie goniopora heb je gekocht, waar komt deze vandaan? Je hebt sowieso een mooie gonio collectie

Mooi geworden, complimenten. Alleen je zand oogt wat bruin/vies. Ik denk dat als je de bodem een keer vervangt met nieuw wit zand dat alles er dan nog mooier uitspringt.

Mooi geworden, complimenten. Alleen je zand oogt wat bruin/vies. Ik denk dat als je de bodem een keer vervangt met nieuw wit zand dat alles er dan nog mooier uitspringt.
Thanks! :)
Ja het zand kan wel een opknapbeurt gebruiken inderdaad, maar dat doe ik wel pas over een paar maanden als alles weer een beetje stabiel is

Back
Bovenaan