U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Voor wat betreft het toevoegen van mangaan: hoe lang denk je dat het duurt voor alle mangaan is opgebruikt, ervan uitgaand dat je start met de natuurlijke concentratie?
Thanks. Maar, hoeveel dagen denk jij dat het duurt voor de volledige voorraad mangaan is opgebruikt? Dus van de aanbevolen 2.00 μg/l naar 0.00 μg/l? Ik zie in bijna alle resultaten van de Tritontests die ik online vind een waarde van 0.00 μg/l aangetoond.Hoi tanne, het is een experiment waarbij ik ervan uitgaat dat mangaan net als ijzer snel uit het waterkolom verdwijnt.
Diverse mensen hebben uit triton metingen data, dat deze niet meetbaar blijft alhoewel er dagelijks gedoseerd wordt.
Klopt. Niet gebonden mangaan is zeer gevoelig voor oxidatie en is met een paar uur verdwenen. Zit nl ook heel veel mangaan in het meeste vis en koraal voer. Dit meet men bij mijn weten nooit terug tijdens een triton testVan ijzer weet ik dat het met 6 uren nog maar een luttele 5-10% over blijft.
Ik vermoed een soorgelijke reactie voor mangaan
Ik dacht dat chisb mangaan dags na het doseren met een triton op nul uitkwam
greetings, GlennF
Thanks. Maar, hoeveel dagen denk jij dat het duurt voor de volledige voorraad mangaan is opgebruikt? Dus van de aanbevolen 2.00 μg/l naar 0.00 μg/l? Ik zie in bijna alle resultaten van de Tritontests die ik online vind een waarde van 0.00 μg/l aangetoond.
klopt. was niet meetbaar.Van ijzer weet ik dat het met 6 uren nog maar een luttele 5-10% over blijft.
Ik vermoed een soorgelijke reactie voor mangaan
Ik dacht dat chisb mangaan dags na het doseren met een triton op nul uitkwam
greetings, GlennF
Waarom zou je over gaan op enkel mangaan toevoegen? Naar mijn ervaringen zit de kracht hem juist in de combinatie.
Glenn, denk je dat het goed zou gaan als ijzer te vervallen komt en volledig over gaat op mangaan?
en waarom wel/niet?
helaas heb ik hier al een ruime tijd geen van beide kunnen toevoegen dus kan er zelf niet mee aan de slag..
Dat gaat niet gebeuren Ben... ijzer is de basis van alle succes die ik met mijn bak heb.. zonder ijzer doseren was dit NOOIT BEREIKT!
greetings, GlennF
maar heb ik het dan zo fout dat mangaan eigenlijk de zelfde eigenschappen heeft en een beetje de zelfde werking?
gelukkig heb ik nog een 2de bakje waar ik wel wat kan testen
ik ben idd ook van mening dat ijzer een zeer grote bijdrage levert aan het hele systeem, maar als ik alles zo een terug evalueer kwam het bij mij over dat het de zelfde werking had.
mangaan komt toch uit calciet?of misschien is het wel calciet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.