Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mangaan experiment onder DSR gebruikers

staat de goniopora stokesi meer dan ooit open!!!!Zo groot is het nog nooit geweest !!!

Maar is meer poliep extensie dan altijd een goed teken?
Als ik mijn stroming uitzet gaat mijn stokesi ook heel wijd en groot uitstaan, maar of dat goed is?
 
Blijven het volgen
 
Maar is meer poliep extensie dan altijd een goed teken?
Als ik mijn stroming uitzet gaat mijn stokesi ook heel wijd en groot uitstaan, maar of dat goed is?

Dit ziet er zeker goed uit.. het staat mooi en vooral het oogt gezond..
De manier waarop een koraal oogt is vaak al een goede indicatie.

greetings, GlennF
 
De roze gonio die ik overgeplaats heb naar het rif, gaan met enige terughoudendheid open.
Sommige plekken waren al aan het veralgen. Geen moment te vroeg..ik zo vooralsnog geen relatie dan verlichting.

Ook fe trace en mangaan doseren hadden totaal geen effect.. het bleef sinds introductie een week dicht.
uploadfromtaptalk1423568560134.jpg


greetings, GlennF
 
"Nieuwe" verlichtings armatuur voor de stekkenbak opgehaald, dankzij a.romijn en de oplettende Ryan van dreamcorals.

ATI 6×39watt.
Ik ga beginnen met 4 buizen te gebruiken
2x Ati aquablue special en 2x gieseman aquablue+ (1,3,4,6). De andere 2 (2+5)worden pas gebruikt als ik acro's ga inzetten bij testen met kleur manipulatie.

Ik hoop hiermee de stekkenbak oempf te geven, want met de huidige leds is het huilen geblazen.....:(.
Dat worden mijn nieuwe bouwlampen voor de klus in schiedam.

greetings, GlennF
 
Gisten de Ati armatuur uitelkaar gehaald en schoongemaakt, de fan hersteld en de lampen setup aangepast.
Deze waren gegroepeerd in 2-5 1-3 4-6
Dit heb ik aangepast naar 2-5 1-6 3-4.
Tevens een 12v voeding ingegbouwd en een regeling voor de toerental van de fan gemaakt.
Mogelijk als ik zin heb spuit ik de kap een keer over, nu ff net...

greetings, GlennF
 
Oowjoh. Ik dacht dat het een sunpower 6x39 was. Ok ok.. dan is het inderdaad wat knutselwerk.
 
Oowjoh. Ik dacht dat het een sunpower 6x39 was. Ok ok.. dan is het inderdaad wat knutselwerk.

Nee.... joh...ik ben meer van het knutselen.
Ik had deze als besteld en had ze net binnen voor mijn aanstaande project...
uploadfromtaptalk1423916204341.jpg

maar ryan attendeerde mij op de adverentie van arie op het forum,
dat kon ik voor een paar stekken omruilen..2 mensen blij........eigenlijk 3 mensen , want ryan is ook blij dat ik zijn mooie koralen eindelijk onder echte licht kan plaatsen om op te kleuren. Want de huidige led is 3x niks.

Dit is hem ready to go, met een beetje gebruiks sporen, maar uiteindlijk gaat het om wat het doet!


greetings, GlennF
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1423916417071.jpg
    uploadfromtaptalk1423916417071.jpg
    44 KB · Weergaven: 41
Ik was even bezig om te kijken of ik een 12x39 ati powermodule nirt dimbaar kon ombouwen naar een dimbare varriant. Ben er niet mee doorgegaan. Knutselproject zou net zo duur worden als een nieuwe haha. Ik hou het nog maar ff bij de 8x39.
 
Ik was even bezig om te kijken of ik een 12x39 ati powermodule nirt dimbaar kon ombouwen naar een dimbare varriant. Ben er niet mee doorgegaan. Knutselproject zou net zo duur worden als een nieuwe haha. Ik hou het nog maar ff bij de 8x39.

Tjsa... 5x dimbare vsa kosten ook wat....
Verkopen en met opbrengst nieuwe kopen is dan verstandiger.

greetings, GlennF
 
De reden van de wissel:
1- alle stekken verkleurden en zagen en onder de led niet uit... die verziekte alles.
2- goniopora experiment stageneerde omdat ik geen gegarandeerd goede omgeving kon bieden voor succes. Het was eerder een issues wat deed het wel en niet door de lampen die er boven hingen.
Alle mooi aangekochte kleuren waren binnen een week vedwenen als snew voor de zon.
3- de roze goniopora is bijna om zeep geholpen door de led.
Ik heb hem nog net op tijd in mijn rif geplaats ander was het een kostbaar koraaltje RIP.

Dit is de roze gonio in kwestie.
Heel de week Ingetrokken door led
uploadfromtaptalk1423948054590.jpg

Op naar hersteld na bijna het weefsel kwijt te zijn geraakt.
uploadfromtaptalk1423948147986.jpg
Gebleekt , maar tenminste is er weefsel en poliep expansie.

greetings, GlennF

---- update ----

filmpje van de nieuwe bewoners
http://youtu.be/Gq382B9ZySo



---- update ----

De reden van de wissel:
1- alle stekken verkleurden en zagen en onder de led niet uit... die verziekte alles.
2- goniopora experiment stageneerde omdat ik geen gegarandeerd goede omgeving kon bieden voor succes. Het was eerder een issues wat deed het wel en niet door de lampen die er boven hingen.
Alle mooi aangekochte kleuren waren binnen een week vedwenen als snew voor de zon.
3- de roze goniopora is bijna om zeep geholpen door de led.
Ik heb hem nog net op tijd in mijn rif geplaats ander was het een kostbaar koraaltje RIP.

Dit is de roze gonio in kwestie.
Heel de week Ingetrokken door led
uploadfromtaptalk1423948054590.jpg

Op naar hersteld na bijna het weefsel kwijt te zijn geraakt.
uploadfromtaptalk1423948147986.jpg
Gebleekt , maar tenminste is er weefsel en poliep expansie.

greetings, GlennF

---- update ----



die staat ertussen

---- update ----

filmpje van de nieuwe bewoners 7feb2015
http://youtu.be/Gq382B9ZySo

---- update ----


filmpje met Fe trace doseren:
http://youtu.be/suVAMfwJE2Q
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/suVAMfwJE2Q" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Laatst bewerkt:
Justin Credabel heeft erg veel ervaring met Goniopora. De pdf van de presentatie die hij enkele jaren geleden in Sindelfingen gaf, geeft interessante ervaringsinformatie over de behoeften van de verschillende Goniopora's: http://www.korallenriff.de/Sindelfingen2006/Germany-neu2.pdf :)
Hele leuke en interessante presentatie! Leuke humor die ik er soms in voorbij zie komen haha. Dank voor het delen!

Ook interessant dat ijzer en mangaan dus wellicht niet door de goniopora wordt opgenomen, maar dat het de groei van plankton bevorderd en dat de goniopora hier weer van profiteerd.
 
Bovenaan