Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

achterkant van ruimte na tegelen

IMG_20161126_WA0003.jpg

Lekker bezig! Wordt een mooi project :)

Wel jammer dat je je tegels niet uitgelijnd hebt evenredig...zonde van dat smalle strookje tegels (links)

Dat is nog eens een superruimte zo!
Zit ik onder mijn aquarium op de grond te werken als ik bij de sump moet zijn...Wat een verschil!

Hele nette ruimte geworden. Ik zie mogelijkheden
Bedankt!

Luc's stekkenshopke
Nee dat gaat er nooit komen.. veel te veel gedoe... Ruimte blijft puur voor de hobby (en op zijn hoogst wat onderzoek)

Dat zier er strak uit[emoji1362]

Nou, in dat geval kan ik denk ik al raden wat de verlichting wordt. :biggrin:
;):)

Heel mooi Luc, daar ga je echt van genieten en profiteren.
Jazeker!

Mooi, dat zal je veel gebruiksgemak opleveren...
Dat is het hele doel van de ruimte... Onderhoud moet minder tijd en rompslomp gaan kosten.

DIY LED's denk ik.;)
exact Zelfbouw ;)

Lekker bezig! Wordt een mooi project :)

Wel jammer dat je je tegels niet uitgelijnd hebt evenredig...zonde van dat smalle strookje tegels (links)
Nog nooit over nagedacht, maar je hebt helemaal gelijk... dat zou nog netter zijn.

Dat is nog eens een superruimte zo!
Zit ik onder mijn aquarium op de grond te werken als ik bij de sump moet zijn...Wat een verschil!
Nou... zo heb ik zelf ook jaren gewerkt... gaat prima. Dit zal wel iets handiger worden.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Ja sorry komt door mijn werk :)

Ik hoop niet dat ik je op iets gewezen hebt waar je nu constant op gaat letten ;)
Voor een werkruimte is het prima zo:)!
Maar goed om over na te denken voor het tegelen van de woonkamer!

Ondertussen verloopt de verbouwing traag maar gestaag :)

Hierbij een korte update van een aantal lopende werkzaamheden.

(let op, de foto's zijn momentopnamen tijdens het werken..ofwel het is nog niet netjes afgewerkt)

Na het leggen van de vloer ben ik gestart met het herbedraden van de elektra, en het plaatsen van algemene verlichting.
Ik heb in de meterkast een aparte groep aangelegd (inclusief aardlek afzekering) die voor de aquarium techniek gebruikt gaat worden.

Als algemene verlichting heb ik 6 60Watt LED tegels geplaatst (kleurtemperatuur = 4000k).
Deze zijn stuurbaar via een 0-10V interface welke ik aan mijn Hue verlichting systeem heb gekoppeld.
Hierdoor is het systeem dimbaar en kan het via bewegingsmelders aan/uit geschakeld worden.

IMG_20161227_WA0022.jpg

IMG_20161227_WA0024.jpg

Na het plaatsen van de verlichting ben ik begonnen met het het skelet van de tussenwand.
Deze is gemaakt met vuren 75x45 balken en heb ik bekleed met 18mm watervaste multiplex platen.
Op deze manier kan ik de zeer solide wand ook gebruiken om bijvoorbeeld iets aan te monteren.
De ruimte tussen de balken is ge-isoleert met wol.

IMG_20170102_WA0003.jpg

IMG_20170104_140248.jpg

IMG_20170106_WA0012.jpg

Laatst bewerkt:
Na het plaatsen van de wand zijn we gestart aan het plaatsen van de keuken.
Dit is de oude keuken van mijn ouders en past ideaal in de garage.
Mijn schoonvader heeft me geholpen met het leggen van de water/afvoer leidingen.

IMG_20170103_WA0003.jpg

IMG_20170106_WA0010.jpg

Het enige wat we nieuw hebben gekocht is de kraan.
Deze heeft een uittrekbare kop... handig voor het schoonmaken van de afschuimer :)

IMG_20170104_WA0000.jpg

Als laatste update wil ik de voortgang van de aquarium constructie met jullie delen!

De stekkenbak (maten 220x75x40) komt op een tafel te staan.
Deze tafel is gemaakt van 75x45 vuren balken en met stevige bouten in de muur verankerd.
Het geheel is met watervaste 18mm betonplex bedekt.
Onder de tafel komen de twee orginele sumps van het woonkamer aquarium te staan (100x60x30 + 120x60x30).
Eventueel ga ik van een van beide bakken een refugium maken.

IMG_20170105_163314.jpg

IMG_20170106_WA0003.jpg

IMG_20170106_165721.jpg

IMG_20170106_WA0006.jpg

Ook wil ik Twan Peeters heel erg bedanken aangezien hij mij zeer vakkundig heeft geholpen met het bouwen van de constructies!!!

Binnen een paar weken probeer ik een volgende update te plaatsen!

Dat ziet er al bijzonder goed uit luc!!! topjes

Groet frank

Goed bezig

Meer dan goed bezig Luc !! Die garage wordt een paleisje voor een aquariaan. Ik denk dat je niet veel gebruik meer gaat maken van de rest van het huis ;)

Ziet er heel goed uit Luc.

Prachtig Luc! Ik ben jaloers :biggrin:

Goed werk Luc. Je bent wel erg ordelijk moet ik zeggen. Bij mij zou gans de ruimte vol materiaal en gereedschap liggen;)

Back
Bovenaan