U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
lorre zei:Nog maar eens een kleine update :
- De nano doet het weer een pak beter, bijna alle cyano is weg. Ik weet echter niet goed wat er voor gezorgd heeft. Ik vermoed dat het ofwel gekomen is door de extra stroming door de Tunze Nanostream 6025 die er nu in hangt, ofwel door de lagere temperaturen nu tov de hitte gedurende de periode van de problemen.
- Ik merk na 2 à 3 weken filteren over kool nog niet veel verschil op, het water is verre van kristalhelder. Ik doe zo'n 2 kopjes actief kool in een filter die aangesloten is op een bypass van de opvoerpomp. de doorstroomsnelheid heb ik nog niet gemeten, maar die is matig.
- Door problemen met de opvoerpomp heb ik de start van de ballingmethode nog even uitgesteld. Mijn opvoerpomp blokkeert wanneer ik ze uitschakel en dan moet ik telkens heel dat spul uit elkaar halen. Handig is andersHet komt door slijtage van 1 van de onderdelen, dit is in bestelling.
Tot hier deze korte nieuwsflash![]()
Het is dat die hoge temperaturen hier meestal toch geen al te lange periode aanhouden, want anders zou ik overwegen te investeren in een koeler. Nu lukt het nog wel met ventilators op het wateroppervlak en bevrozen flessen in de sump (voor de grote bak dan) op de piekmomenten.Johnny zei:Hier ook wel wat last van cyano alg. Denk dat de temperatuur er wel een grote rol in speelt. Want ook wij krijgen de temperatuur maar amper omlaag hier in de bak.
Groetjes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.