Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kweek anemoonvissen

van harte beterschap:goed: :goed: :goed:
3 Weken is niet niks,moet precies serieus zijn.


aquaglenn zei:
kleine,


Ik zal 't adres doorsturen, maar zal zelf drie weken ni veel kunnen aanvangen !
moet 3 weken platliggen voor de gezondheid :(
 
mochten jullie eens in de buurt van Leeuwarden komen, maar dat zal zeer waarschijnlijk niet gauw gebeuren vanwege de afstand, is een bezoek aan Ben Engelen zeker een bezoekje waard. Ben is een maat van mij pa en ik kom geregeld bij hem een bezoekje brengen. Hij heeft tevens veel ervaring in de kweek van Zeepaarden en Zeenaalden.

succes met het groot brengen.

Johannes.
 
rode dwergkeizer zei:
mochten jullie eens in de buurt van Leeuwarden komen, maar dat zal zeer waarschijnlijk niet gauw gebeuren vanwege de afstand, ......
succes met het groot brengen.

Johannes.
Idd is een heel eind rijden toch bedankt
 
Begin allemaal eerst eens met het op punt zetten van het voedsel dat u gaat geven aan die jongskes.

Jullie willen een kind adopteren maar hebben geen voedsel in huis !

Sorry, maar jullie wouden toch een goeie tip.

En ook sorry voor de slechte foto's
- ondertussen zijn deze Nemookes al grootouders geworden
 

Bijlagen

  • nemo7.JPG
    nemo7.JPG
    99,4 KB · Weergaven: 54
  • DSC00007b.JPG
    DSC00007b.JPG
    35 KB · Weergaven: 54
Pamela zei:
Begin allemaal eerst eens met het op punt zetten van het voedsel dat u gaat geven aan die jongskes.

Jullie willen een kind adopteren maar hebben geen voedsel in huis !

Sorry, maar jullie wouden toch een goeie tip.

En ook sorry voor de slechte foto's
- ondertussen zijn deze Nemookes al grootouders geworden

Hier is geen speld tussen te krijgen.

Wij deden dat vroeger met euplotes en brachionus.....gewoon een cultuur opzetten in diverse flessen (8 stuks van ieder) voor elke dag 1 en eentje als reserve.

Tip: zet de flessen met euplotus hoger dan de brachionus, een druppel brachionus in de euplotus cultuur betekend het einde van euplotus, dus een kink in de kabel.
 
Pamela zei:
Begin allemaal eerst eens met het op punt zetten van het voedsel dat u gaat geven aan die jongskes.

Jullie willen een kind adopteren maar hebben geen voedsel in huis !

Sorry, maar jullie wouden toch een goeie tip.

En ook sorry voor de slechte foto's
- ondertussen zijn deze Nemookes al grootouders geworden
Daar ben ik het dus ook volledig mee eens en ben dus bezig alle materiaal en voeding te vinden vooraleer ik verder ga. maar ik ben ook niet van plan 100den kilometers te rijden daarvoor. Als ik het niet vind zal er verder niks gebeuren dan enkel kijken hoe ze eitjes leggen.
 
Iemand al succes geboekt met kweek van anemoonvisjes? Mijn visjes beginnen ook te leggen. Maar het voedsel voor deze diertjes is inderdaad een geval apart. Artemia is geen probleem, maar brachionus lukt me niet, zelfs de plankton is niet evident. Zijn ze groot te brengen op enkel artemia, en is er nog ander voedsel voorradig? Pamela, hoe gaat het met uw kweek?
 
Kweek van anemoonvissen en garnalen ligt volledig stil sinds........ wegens tijdsgebrek.

Heb nogthans 4 koppeltjes nemoos die konstant leggen.

Zal der een dezer terug eens mee opstarten.
 
Bovenaan