Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koraal problemen

Scottjansen

New member
goedendag
Ik 4 weken geleden een zeeaquarium gestart. En nou heb ik vorige week me water laten testen bij een zeeaquarium winkel en alles was goed voor vissen en koralen dus heb ik een koraal gekocht maar hij zit al een week lang dicht. Hoe kan dit? En wat kan ik er aan doen?image.jpg

Hi scot, als je waarden zo goed zijn kun je ze dan ook even vermelden? Ik denk niet dat er veel zijn hier op het forum met een glazenbol. Ziet eruit als ster poliep, een sterk koraal maar best picky met de water waarden. Mijn glazenbol zegt iets over te weinig nitraat of fosfaat.

Na 4 weken opstart koraal ed er in is best wel pittig snel , en dan denk ik ook niet dat je bak al stabiel met goede waardes draait

Laatst bewerkt:
Hi scot, als je waarden zo goed zijn kun je ze dan ook even vermelden? Ik denk niet dat er veel zijn hier op het forum met een glazenbol. Ziet eruit als ster poliep, een sterk koraal maar best picky met de water waarden. Mijn glazenbol zegt iets over te weinig nitraat of fosfaat.
Ik weet de water waardes niet die heb ik niet mee gekregen van die zaak. Maar hun zeiden dat ik er koraal en vissen in kon stoppen.

Oké bedankt. Dus nog langer wachten met meer koraal toevoegen
Dat is een goed plan , zorg dat alles mooi stabiel blijft en rustig de boel aankijken.

Ook heb je zelf iets van test setjes?
Want deze ga je echt wel nodig hebben.

Dit inderdaad. En een hoop geduld hebben. Veel winkels zeggen al snel dat er makkelijk vis en koraal bij kan.

Probeer een paar weken een schema met de belangrijkste waardes bij te houden en dan kun je zelf zien of het allemaal stabiel is.

Dit inderdaad. En een hoop geduld hebben. Veel winkels zeggen al snel dat er makkelijk vis en koraal bij kan.

Probeer een paar weken een schema met de belangrijkste waardes bij te houden en dan kun je zelf zien of het allemaal stabiel is.
Ok bedankt. Wat zijn dan de waterwaardes die ik het best kan kopen voor test setjes?

Ff gezocht voor je op “welke test kopen”…

Et voila, niet geheel onverwacht ben je niet de eerste:

De aanschaf van deel 1 van de boeken van Tanne Hoff in jouw fase van de hobby is een zeer belangrijke aanvulling.
"Praktische handleiding voor het zeeaquarium 1: Basis, opzet, verzorging, probleemoplossing"
Woont er ook niet toevallig een zeeaquariaan bij jou in de buurt om daar dan te gaan kijken en kletsen?

Ff gezocht voor je op “welke test kopen”…

Et voila, niet geheel onverwacht ben je niet de eerste:
Oké dankjewel ga ik daar eens goed kijken

De aanschaf van deel 1 van de boeken van Tanne Hoff in jouw fase van de hobby is een zeer belangrijke aanvulling.
"Praktische handleiding voor het zeeaquarium 1: Basis, opzet, verzorging, probleemoplossing"
Woont er ook niet toevallig een zeeaquariaan bij jou in de buurt om daar dan te gaan kijken en kletsen?
Oké bedankt voor de tip. Nee nog niet dat ik heb gehoord.

Nee nog niet dat ik heb gehoord
Als je jouw profiel gegevens van het forum aanvult, kunnen anderen oa zien waar je woont / welke regio.
Of plaats een advertentie in particulieren zoeken; "Hobby maatje regio ......"

Zo jammer dat na de gegeven adviezen @Scottjansen niet meer reageert / online is geweest.

Aquarium al weer de deur uit??

Back
Bovenaan