JL92
ZeewaterForum lid
Mwoah, deels de vrouw deels coronaHaha, dat is zeker afhankelijk van externe factoren!?
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mwoah, deels de vrouw deels coronaHaha, dat is zeker afhankelijk van externe factoren!?
Gefeliciteerd! Prachtige foto's weer. Wel jammer van de springer, dat is de reden waarom ik toch dit weekend maar ga knutselen tbv een reef net. Mooie plannen ook tav een Reefer 170. Dat geeft behoorlijk wat meer mogelijkheden en als je dit al goed weet te houden moet dat zeker lukken.
Weer een stapje groterZiet er goed uit! Een reefer 170 is denk een mooie bak, in ieder geval al een stukje groter.
Zeker! Ik had jaren geleden een Red sea max 130, toen jaren niks en nu een Red sea reefer 300, 246 liter in het aquarium zelf, dan is elke stap groter echt wel fijn!Weer een stapje groter. Ik wil niet bizar veel groter omdat ik dat niet in de kamer vind passen. Misschien ooit is iets anders maar ik denk dat de stap van een 60 liter naar een 170 liter als een hele mooie is!
Dankjewel!Wat een mooie bak zeg, met plezier je dagboek gelezen!
Mee eens !Wat een prachtige nano, echt heel erg mooi!
Wat een prachtige nano, echt heel erg mooi!
Thanks!Mee eens !

Zijn dat de prijzen voor moreel die je betaald hebtUpdate #22
Niet veel bijzonders gebeurt, dit weekend gaat er weer een ICP test uit (alweer 4 maanden geleden) om te kijken hoe het staat met alle waardes. Ben erg benieuwd want heb het gevoel dat de bak iets tekort schiet, we zullen zien!
Verder is de keuze voor een nieuwe bak gewijzigd van een RSR 170 naar een Waterbox Marine X 60.2 dit lijkt allemaal kwalitatief net ietsje mooier. We gaan het zien! Al wel het e.e.a. aan equipment binnen (skimz 2.0 opvoerpom, extra Tunze 6040, SK3000 en een Radion XR15 G4). Ik heb besloten om de Radion nu al boven de bak te hangen, kan nooit geen kwaad. Dit gebeurt zodra ik de hanging kit binnen heb.
Omdat er nogal wat verschil zit tussen de lampen heb ik besloten een PAR meting te doen. Gelukkig kon ik van iemand een Seneye lenen, dat scheelt weer. Stond wel versteld van de resultaten onder de prime, nooit geweten dat zo'n klein lampje zoveel power zou hebben. Zie hieronder:
Bekijk bijlage 544129
Bekijk bijlage 544131
Heeeel misschien dat ik morgenmiddag nog een mandarijn pitvis ophaal. Deze staat echt al heel erg lang op het verlanglijstje en ik denk dat het er nu toch een keer van gaat komen.
Tot de volgende!
Sorry, maar ik begrijp je reactie niet helemaalZijn dat de prijzen voor moreel die je betaald hebt
De PAR waardes (lichtsterkteNiet beledigend hoor maar wat zijn die cijfers bij de koralen
zullen niet de prijzen zijn hoor... iets ervoor hebben ze het over par waardes en de cijfers zullen de par waardes zijn op de plaats waar gemeten werd... (par is de afkorting voor photosynthetically active radiation en is een meetwaarde voor verlichting die kan gebruikt worden voor photosynthese)Niet beledigend hoor maar wat zijn die cijfers bij de koralen
je was me net voor...;-) mooi bakje, net jou dagboek doorgenomen, het zit volop in de trend van wat ik met mijn nano wil bereiken.De PAR waardes (lichtsterkte). Iig zeker niet wat ik er voor heb betaald
. Zoveel geld heb ik nog niet misschien liggen om eventjes in een klein aquarium te steken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.