Persoonlijk geloof ik meer in marktwerking dan in regels. Als iemand hier duurder is dan een winkel dan zij het zo... ik koop het dan gewoon niet, een ander misschien wel. Het zijn geen eerste levensbehoeften, toch ? Ik eet t zelf in ieder geval niet.
En het argument dat berichten met volume vervelend zijn, deel ik persoonlijk niet zo. Wat pas echt vervelend zou zijn is al je na een week de pagina bezoekt en er staat helemaal niets nieuws op.
Een aanvullend handelaarsmarktplaats hier zou zeker een goed idee kunnen zijn. Maar ik vraag me echt af of handelaren erbij gebaat zullen zijn. De usp s van een handelaar zijn: gunfactor, geografische locatie, uitje waarbij je ogen uitkijkt, waar je contact hebt, waar je graag komt, waar je dieren ziet die je zelf niet kunt hebben, waar je nieuwe dingen kunt ontdekken, advies etc.
Wat je met zon online handelaren marktplaats zou kunnen krijgen is dat je aanbod als winkelierlonderling vooral op prijs vergeleken gaat worden, dat er prijsknaller zich gaat ontplooien (et vanuit een goedkoper land) en daar wordt t voor allen niet beter op. Lijkt me het recept voor zelf de das omdoen en die zelf nog flink hard aantrekken ook.
Ik denk dat het forum as is zeker beter kan voor sponsoren, wat bv mooi zou zijn is een soorten catalogus waarbij direct te zien is wie m te koop heeft. Ik denk dat het nu een mooie balans geeft....ik zou mijn bak nooit hebben kunnen/willen betalen tegen winkelprijzen en zou zonder dit aanbod allang gestopt zijn. Vooral als je ziet hoeveel koraal ik in het verleden heb 'vermoord'. Ik heb hier vooral breed beschikbare en makkelijke koraalsoorten gekocht en/of grote kolonies die in een winkel niet te betalen zouden zijn en vooral niet beschikbaar zijn.
Maar iedere keer als ik een winkel bezoek neem ik behoorlijk wat meer specifieke dieren mee. Het kan m.i. naast elkaar bestaan
Mensen die heel veel adverteren, tja die kun je ook negeren. Persoonlijk vind ik t wel meevallen wat ik zie.....ik heb hele grote kolonies kunnen overnemen hier, als er echt zoveel pseudo handelaren zouden zijn waren ze me vast snel voorgeweest om eea in stekjes te splitsen en los te verkopen... ik heb dat echter nooit waargenomen.
Wat je wel eens ziet is dat mensen die stoppen flinke prijzen vragen. Maar ja dat mag toch?
Als ik iets minder prettig vind aan recente ontwikkelingen is het gemak waarmee levende dieren verzonden worden. Als ik iets koop en naar huis rijd wil zo snel mogelijk thuis zijn. Per post (buiten de invloedsfeer) wordt daar opeens anders gedacht. Ik vind dat ook een grotere bedreiging voor winkels omdat het de eerder genoemde usp s die winkels toedicht omzeilt
Wel goed om aan winkels te denken, hoor. Erg veel mensen zijn ermee gestopt, de kosten nemen toe, de inkoopprijzen stijgen en er wordt door hogere prijzen minder verkocht. En apparatuur en supplies worden vooral al online gekocht op prijs
Verder ben ik t r mee eens dat dit topic niet in deze rubriek thuishoort