Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

mooie acro maar nog belangrijker, je bak lijkt er weer frisser uit te zien kan dat kloppen?

Helemaal! Fosfaatgehalte is weer onder controle! De bak fleurt zienderogen op, net als mijn enthousiasme ervoor. En dat is een goede combi!

Vandaag weer wat klein onderhoud gedaan, de foto's heb ik kort daarna gemaakt. Jouw bak is ook rijp voor een uitbreiding van 't visbestand!

(voor de mijne staat één en ander in bestelling! Twee soorten, elk in tweevoud... -geinig)

Nice Tanne!
Mooie stekkenbak die 1e foto... ;)
Maar zonder dollen, je bak ziet erg erg gaaf uit en ben blij hem eens een keer in het eggie te mogen gezien hebben...
Zie je die Apogonnetjes nu vaker?

Ben benieuwd welke vissen je hebt besteld. Een koppeltje van mijn droomvis?

Groet,

Marcel

Die koppel Acreichthys tomentosus gaat dat goed?Die van mij heeft alle spijkerpoliepen op gegeten.Niet dat ik dat erg vond want dat is onkruid.Maar hij eet ook caulastrea op, of het een snoepje is:( Gelukkig heeft hij ook de aanwezige glasannemonen op gegeten(daar was hij voor gekocht)

Mag ik vragen voor wat voor reden heb jij ze gekocht?

Zit al heel wat jaartjes je hobby te volgen. Het ziet er allemaal tiptop uit:goed:

MvrGr Erwin

Die koppel Acreichthys tomentosus gaat dat goed?Die van mij heeft alle spijkerpoliepen op gegeten.Niet dat ik dat erg vond want dat is onkruid.Maar hij eet ook caulastrea op, of het een snoepje is:( Gelukkig heeft hij ook de aanwezige glasannemonen op gegeten(daar was hij voor gekocht)

Mag ik vragen voor wat voor reden heb jij ze gekocht?

Zit al heel wat jaartjes je hobby te volgen. Het ziet er allemaal tiptop uit:goed:

MvrGr Erwin
Al heel wat jaartjes, dank je :)

Ik heb ze gekocht tegen de glasanemonen. En de tweede omdat de eerste alleen maar een losse vis is, ik vind dat een vis, als het enigszins mogelijk is, met minstens twee exemplaren gehouden moet worden. Daarbij is dit, samen met de Jack in the box, de lievelingsvis van mijn vriendin... Gelukkig slopen ze bij mij niks. Dat zal deels te maken hebben met het feit dat ik ze als tweetal houd, deels met goed voeren en deels met geluk.

Jouw bak ziet er zeer veelbelovend uit, zeer strakke techniek en afwerking ook!

Nice Tanne!
Mooie stekkenbak die 1e foto... ;)
Maar zonder dollen, je bak ziet erg erg gaaf uit en ben blij hem eens een keer in het eggie te mogen gezien hebben...
Zie je die Apogonnetjes nu vaker?

Ben benieuwd welke vissen je hebt besteld. Een koppeltje van mijn droomvis?

Groet,

Marcel
Dank je Marcel :)

Als je het over de rode 'Apogons' hebt: heel af en toe zie ik er een als ik er naar zoek :rolleyes: Ik heb inderdaad een koppeltje van jouw droomvis besteld, plus nog een ander koppeltje... Afwachten maar! :biggrin::biggrin::biggrin:

Overigens doen de heremietjes het prima! Hoe is 't met jouw bak? In je huidige dagboek verwijs je wel naar een nieuw toekomstig dagboek, maar... Waar is dat? ;)

Laatst bewerkt:
Eén van de nieuwe aankopen: een mini-Paracentropyge multifasciata van Vanuatu...

Bijlagen

• multifasciatus17.10.09a.JPG
    multifasciatus17.10.09a.JPG
    110,3 KB · Weergaven: 33
  • multifasciatus17.10.09b.JPG
    multifasciatus17.10.09b.JPG
    99,5 KB · Weergaven: 27
  • multifasciatus17.10.09c.jpg
    multifasciatus17.10.09c.jpg
    145,4 KB · Weergaven: 26
Prachtig dier... Hebben ze zoiets niet in een goedkopere variant...... deze zullen wel wat eurotjes gekost hebben zeker?

Eén van de nieuwe aankopen: een mini-Paracentropyge multifasciata van Vanuatu...

Daar gaat ie weer hoor, weer zo'n lastig visje :eek:
Als hij ergens een kans maakt is het bij jou ;)
Succes ermee, het is een mooi diertje :cool:

EEN PLAATJE tanne ik heb er ook een zwemmen
maar wil er nog een bij weet jij of dit mogelijk is???
lobster eggs vinden ze heerlijk
veel succes
gr robert

sweet !!!!
ziet er netjes uit hoor.

nog een jongkie denk.
Hij is denk ik net 3 centimeter... Heeft zelfs nog een beetje van een oogvlek.

Prachtig dier... Hebben ze zoiets niet in een goedkopere variant...... deze zullen wel wat eurotjes gekost hebben zeker?
Heel duur was hij niet. Deze visjes zijn uit Indonesie (dan hebben ze minder/geen geel) goedkoper, maar VEEL slechter houdbaar. Beter dus doorsparen voor een uit Vanuatu als je interesse hebt. Maar ook die zijn niet de makkelijkste...

Daar gaat ie weer hoor, weer zo'n lastig visje :eek:
Als hij ergens een kans maakt is het bij jou ;)
Succes ermee, het is een mooi diertje :cool:
Dank je...

Erg mooi visje Tanne,hij ziet er erg fris en gezond uit:goed:hoe gedragen de andere vissen zich?Succes ermee
Eigenlijk heeft hij van de andere vissen nauwelijks last: door zijn afmeting is meteen duidelijk hoe de verhoudingen liggen. Alleen de loricula zit soms achter hem aan, net als de vrouwelijke ocellaris. Maar omdat 'ie zo klein is, kan hij relatief makkelijk ontkomen. Tot nu toe nog geen scheurtje in de vinnen :)

EEN PLAATJE tanne ik heb er ook een zwemmen
maar wil er nog een bij weet jij of dit mogelijk is???
lobster eggs vinden ze heerlijk
veel succes
gr robert
Mooi he? ;) Ik denk dat dit mogelijk moet zijn, de jouwe is welkom! :biggrin:

Vanmiddag zal ik proberen foto's te maken van de andere aankopen... photopic

Vanmiddag zal ik proberen foto's te maken van de andere aankopen... photopic
Raad de plaat ;)

Ze mogen zelf beslissen wanneer ze de emmer uit zwemmen, tot nu toe maken ze geen haast :)

Bijlagen

• IMG_5207.JPG
    IMG_5207.JPG
    137,2 KB · Weergaven: 70
Raad de plaat ;)

Ze mogen zelf beslissen wanneer ze de emmer uit zwemmen, tot nu toe maken ze geen haast :)
Nou Tanne,flink in de beurs getast:biggrin:wel errrrrrrrrrrg mooi natuurlijk:)de mooiste vis in Anja haar nano zonder twijfel

Haha, eindelijk de L. carmabi's...die stonden al jaren op je verlanglijstje! Je bak ziet er weer fris uit. Je vissenbestand is nu echt adembenemend! Ik zou graag weer eens langskomen maar de centen en de studie laten het de komende tijd helaas niet toe.

Luc: misschien zijn 't voor mij wel de allermooiste visjes die sowieso bestaan... OOIT had ik er één, toen ik 'm bij Anja weer zag stond hij meteen op 't verlanglijstje ;)

Arjen: eindelijk inderdaad, en dank je :). En de bak zelf begint er ook weer op te lijken. Ik krijg er weer lol in. Komende week naar Royal Exclusiv, kleine reparatie aan de schuimer. Je bent natuurlijk welkom, Bas wilde binnenkort ook langskomen, wellicht kan je carpoolen?

Zojuist maakte ik nog een foto van de kop van één van de twee. Jammer van het stukje Pavona ervoor, maar toch... Als je bedenkt dat de kop van 't visje net een centimeter groot is... :)

Bijlagen

• carmabi-kop_klein.jpg
    carmabi-kop_klein.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
In je huidige dagboek verwijs je wel naar een nieuw toekomstig dagboek, maar... Waar is dat? ;)

Ik ben vaker liever lui dan moe... ;)
Nee, als AquaCompleet fiji steen binnen heeft dan kan ik opstarten en zal ik ook automatisch een nieuw dagboek maken... Moet alleen nog koelertje aansluiten realiseer ik me nu...

Erg gave visjes, maar dat wist je al, het zijn ook mijn favoriete visjes... Leuke van deze vis in jouw bak is dat je moet gaan "speuren" denk ik om ze te zien?
Zou een bak met alleen HQI te licht voor ze zijn?

Groet,

Marcel

Tanne, allergisch voor "normale" vissen? Je hebt gelijk ze zijn super!

@Arjen: maak je niet DIK, jij spijbelt, en ik rijd?

Zojuist maakte ik nog een foto van de kop van één van de twee. Jammer van het stukje Pavona ervoor, maar toch... Als je bedenkt dat de kop van 't visje net een centimeter groot is... :)

Ondanks het stukje Pavona, toch een prachtige foto van een adembenemend mooi visje... De kleuren van het beestje spatten van het scherm af! :goed:

Marcel: alleen hqi zegt niks... 70 watt op 5000 liter... Maar ik denk dat mijn bak al aan de lichte kant is voor ze :) Het is nu al speuren, zelfs al weet ik waar ze ongeveer zitten. Ik ben benieuwd hoe hun schuwheid zal verminderen.

Bas: thanx!

Vanvelzen: dank je wel... Ik heb de foto gebruikt als bureaubladafbeelding ;)

Frode: zou ook wel wat voor jouw bak zijn? Je bak is er rustig genoeg voor :)

Bijlagen

• bureaublad.jpg
    bureaublad.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 44
Back
Bovenaan