U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dank jeleucomelas zei:Die Rhizotrochus heeft zeker een mooi plekje. En de kleur is heel gaaf.
Welke temperatuur hou jij de bak nu op, want dacht dat deze koralen toch iets lagere temperaturen nodig hebben??
Ik had twee A. macneilli, en zelfs in dat kleine bakje zag je ze mss een keer in de twee weken, maar als ze zich lieten zien, des te leuker.
Ik ben inmiddels het huis uit, en het mooie bakje is afgebroken. De inhoud zit nu in een tijdelijke bak. Alleen van de week peperstip en wat verliezen geleden.Terwijl er niets aan de bak veranderd is...
Ben ondertussen bezig met het opstarten van een nieuwe grote(re) bak. Met voor jou wsl bekende maten van 130x70x65 met optiwhite voor- en zijruit. Als je tegen die tijd nog wat stekken hebt.
![]()
Groeten,
Tim
Dank je Christofclownfish zei:Hoi Tanne,
mooie nieuwe aanwinsten! Wat verwacht je van de groei van de Rhizotrochus? Wordt dit een reuzenpoliep of zal deze gaan vertakken en bossig worden cfr Duncanopsammia? Wat zijn je ervaringen met je koraalvlinder tot nu toe?
Christof
Er zit nu veel leidingwater in. Volgende week vrij, dus staat voor dan op de planning. (mag ook wel na die maanden.Dank je
Wanneer gaat het water die bak in?Stekken heb ik geregeld... Laat tzt maar weten wat je wil hebben. En... Waar blijven de foto's in je dagboek? ;-) Balen van de tegenslagen, wat ben je kwijt?
De bak is momenteel rond de 23-24 graden, maar dit zal in de zomer wat oplopen. Ik heb begrepen dat de Rhizo's een vrij ruime tolerantie hebben qua temperatuur. Ik denk dat vooral het vele voer dat je hem moet geven lastig is. Als je daaraan voldoet, ben je een eind. Bijvoeren is tot nu toe makkelijker dan bijv. het voeren van een aardbeikoraal: voer wordt heel makkelijk opgenomen en je hoeft maar één poliep te voeren.
Dank je wel Arjen en ook Theun en Honeybee. Blauwoogjes zijn ook erg gaafarjen_D zei:Tanne een heel mooi Aquarium en een mooi overzichtje
Heb ween een nieuwe bureaublad achtergrond
Ik vind die blauw oogjes ook prachtig hoe ze bij elkaar zwemmen:goed:
Hallo Theo, het was inderdaad schrikken! Welke testsets raad je aan? Ik weet dat jullie testen met de set van Merck, zijn er eventueel goede alternatieven?Reef-Corner zei:Hallo Tanne
Goed te lezen dat je de waterwaarden weer wat onder controle hebt want het was toch even schrikken nadat we gemeten hadden. Je zult nu ook wat meer plezier gaan beleven aan de sporenmix.
Ik zag dat je geen meting doet met betrekking tot het fosfaatgehalte in combinatie met de fosfaatverwijderaar, mijn advies, toch doen want het kan ook weer ineens doorschieten naar de andere kant en de koralen moeten ook de tijd krijgen om zich aan te passen.
Groetjes Theo
Het ging me inderdaad wel aan het hart, maar zoals 't was kon het echt niet langer. In elk geval ziet 't er nu weer schoon en fris uit, ik ga er ook vanuit dat ik met het verse steen de bak een flinke boost gegeven heb. Graag kom ik over een tijdje, als alles gaat zoals 't zou moeten, stekjes shoppen bij jejawsee zei:het is niet makkelijk Tanne om zulke grote stukken te verwijderen waar je jarenlang plezier aan hebt gehad maar je kan niet anders als ze grotendeels dood zijn,is dit gebeurd door je slechtere waarden een tijdje geleden,je bak was al luchtig en zal dit nu nog meer zijn,het is te hopen dat de bak nu echt vertrokken is voor je![]()
Thanx Tim. Hij zit er preventief in, maar ik vind 't ook best een mooi visjeleucomelas zei:Dat is een pot speedglue die goed besteedt is![]()
Die lipvis in het midden van de foto, Biochoerus cosmetus?
Heb je die er preventief ingezet tegen evt. acro-etende platwormen, of gewoon omdat ie mooi is?
Gr. Tim
Thanx... Ik moet er nog flink aan wennen!Steve zei:Nieuwe inrichting vind ik persoonlijk beter! veel zwemruimte en zo springen de aparte stukken er mooier uit!
Nu nog ff wachten totdat alles weer op volle kleur staat!
Gr Steve
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.