U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Tanne zei:JW: dank je
Roze tafeltje heb ik inderdaad een beetje vrij gemaakt. Dank je voor 't compliment, vind hem ook veel mooier zo. Nu moet hij nog beter op kleur komen.
Tovermiddeltjes van KZ alweer een tijdje niet meer. Ik heb een tijdje gewerkt met eigenlijk alleen maar Balling en verversingen. Qua kleur is dat mijns inziens niet optimaal. Nu heb ik sinds zo'n anderhalve week een lijn op maat gemaakte sporenelementen van Reefcorner in m'n bezit. Ik ben erg benieuwd. Ik zal een aantal koralen als ijkpunt goed in de gaten houden, in elk geval een Superman-monti, een bijna dode Gonio en een aantal Acropora's. Een groene M. capricornis lijkt nu, na zo'n anderhalve week, al wat te verbeteren qua kleur.
Verder nog wat dingetjes veranderd: terug naar Reef Crystals zout en een klein zandzevend zeekomkommertje geplaatst. Toen ik toch aan 't shoppen was, kwam ik ook nog twee mooie Corythoicthys tegen, ik heb er nu dus drie. Schijnen een natuurlijke vijand van 'Red Bugs' te zijn, maar ik vind ze vooral erg grappig.
Bij jou gaat 't ook weer beter zag ik.. In hoeverre schrijf je dat toe aan de zeozym?
Anderen: ook bedankt, nu is het journaal-tijd, later kom ik inhoudelijk overal op terug![]()
Tanne zei:Bij jou gaat 't ook weer beter zag ik.. In hoeverre schrijf je dat toe aan de zeozym?
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen van deze naaldjes, zeker in een gemengd aquarium. Wat voeder je ze? Welke soort heb je? Wat zijn Red Bugs?Tanne zei:Toen ik toch aan 't shoppen was, kwam ik ook nog twee mooie Corythoichthys tegen, ik heb er nu dus drie. Schijnen een natuurlijke vijand van 'Red Bugs' te zijn, maar ik vind ze vooral erg grappig.
De naaldjes doen het nog altijd goed. Ik vermoed dat ik de C. hematopterus heb. Ik voer ze niet gericht bij, maar denk ze wel te zien pikken van lobstereggs. Daarbij natuurlijk de gigantische fauna in de bak: ik heb laatst zo'n 20 ml zand in een potje zeewater meegenomen naar school. Dit heeft meerdere klassen enorm veel lol en fascinatie opgeleverd met het microscopiepracticum. Ook ik zelf was eigenlijk verbaasd hoeveel er in leeft. Red bugs: kleine kreeftachtigen die het leven van sps-koralen zuur kunnen maken. Een paar linkjes: hier, hier voor foto's, hier voor info.Stephan Reyntjens zei:Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen van deze naaldjes, zeker in een gemengd aquarium. Wat voeder je ze? Welke soort heb je? Wat zijn Red Bugs?
Chaetodon burgessi staat ook nog niet in onze database. (alhoewel ik laatst een verkeerd ingestuurde foto had van waarschijnlijk de burgessi, maar vind hem niet meer) Van beide dieren zou een goede foto en wat feedback welkom zijn.
sluit ik me bij aan. prachtig.Wim zei:Tanne,
Overzichtsfoto va je bak![]()
Ziet er mooi uit, toppie :goed:
Tanne zei:Wim en Arjan: bedankt
Luc: ik heb geen koralen onder de microscoop bekeken, alleen wat zand. De leerlingen vonden 't ook erg interessant... In zo'n twee eetlepels zand tig kreeftachtigen, slakjes, wormpjes, zeesterretjes... Ik zag bij één van de leerlingen iets dat eigenlijk niets anders kon zijn dan een bidsprinkhaankreeft van hooguit een millimeter groot onder de microscoop. Erg leuk![]()
...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.