Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Extreem mooi rose gekleurd Tanne :eek: kdenk zal het maar zeggen omdat je zelf wat problemen hebt met kleur :p ook zwemmen ze nog abnormaal recht bij jou :D ;) !!
Tanne zei:
Sinds zaterdag een visje erbij: een Corythoicthys sp naaldje, ik heb er nog geen goede foto van.

Sinds vanmiddag ook twee nieuwe aanwinsten, zie de foto's :cool:

Tanne zei:
Sinds zaterdag een visje erbij: een Corythoicthys sp naaldje, ik heb er nog geen goede foto van.

Sinds vanmiddag ook twee nieuwe aanwinsten, zie de foto's :cool:
MOOI HE:D :D :D Trouwens prachtige foto's

Hoi Tanne, wat leuk dat je weer Borboniussen hebt weten te bemachtigen. Ik hoop dat het deze keer gaat lukken. Ze zien er alleszins erg gezond uit en zwemmen al vrij rond zie ik.
Ik heb er ook nog steeds eentje rondzwemmen en vindt het de meeste mooie anthias. Ik merk dat ze de schaduwrijke plaatsen opzoeken. Het zijn per slot van rekening visjes die in grotten leven en het is belangrijk dat ze zulke plekjes ook vinden in je bak.
Héél veel succes met deze pracht visjes.
Groetjes
Dominique

mooi 'koppeltje'! Als ze gezond zijn en goed met de pot mee-eten zal het deze keer wel lukken. Eigenlijk zijn het best sterke visjes, die hun plaatsje in de bak wel zullen opeisen. Bij mij zwemmen ze constant onder de 250W HQI, enkel tijdens de avond en nacht hangen ze tegen een rots, dus als ze gewend zijn aan de medebewoners zal je ze best veel te zien krijgen. Alvast héél veel succes ermee! Christof

mooi Tanne,ben benieuwd hoe lang ze bij jou blijven leven,zoals je weet zijn mijn twee oudste al etend gestorven,blijkbaar kerngezond maar toch maar een dik jaar oud geworden,succes ermee:)

Techniek

Ha Tanne,

Mooie bak zeg :goed: ! Ik heb zelf ongeveer dezelfde afmetingen qua aquarium en je bent een mooi voorbeeld :D . Waar ik nieuwsgierig naar bent is jouw stromingstechniek.

- Hoeveel stroming heb je nu in de bak?
- Wat is de inrichting van de stromingspompen?

Ook was ik al even op je website geweest maar zag dat er iets mis wat met je "CMS" systeem, klopt dat?

Ik verneem graag van je

Groeten,

Vincent

Re: Techniek

Manuel: dank je. Ze zwemmen eigenlijk nog altijd zo recht, maar de schrikkleuren zijn er inmiddels af. Wat kleuren betreft: tja... Het kan beter! Maar goed, de studiepunten lopen binnen, en dat heeft momenteel prioriteit ;)

Jack: Deze visjes komen niet van mijn hof(f)leverancier, maar ik zag dat ze ze daar inderdaad ook hadden.

vliet038 zei:
Ha Tanne,

Mooie bak zeg :goed: ! Ik heb zelf ongeveer dezelfde afmetingen qua aquarium en je bent een mooi voorbeeld :D .
Dank je :)

De stroming is simpel, net zoals de rest van de bak ;) Opvoer is een RD 10.000 L, dan nog twee streamers: een van 6000 l/h, en een nano van 5500 l/h. Dat efficient gericht en dat is 't :) Website is al jaren niet meer van mij. Een of andere website-kaper heeft er nu zijn eigen draai aan gegeven ;)

Pieter: dank je wel :)

Dominique: ben er ook erg blij mee. Ik zie dat ze nu weer vrij makkelijk te krijgen zijn. De prijzen zijn ook wat gedaald, nu kunnen er meer mensen van genieten. Ze doen het tot nu toe voortreffelijk, ook de eerste dagen was het gedrag veel alerter en levendiger dan dat van de twee die ik eerder had. Ze eten goed en groeien volgens mij ook goed. Ik ben erg benieuwd wanneer het m/v verschil zich zal gaan ontwikkelen.

Christof: dank je :) Hoe lang heb jij de jouwe inmiddels?

Luc: ik weet het, en jouw ervaring heeft me ook erg aan het twijfelen gebracht. Misschien was die eerste zending wat zwakker, ik lees op RC ook berichten van mensen die ze inmiddels duidelijk langer dan een jaar in leven houden. Aan jouw goede zorgen zal 't niet gelegen hebben :)

Hee Tanne,

Ik zat er nog eens over na te denken dat je de bak niet mooi vond op dit moment.
Ik vond hem erg mooi met veel variatie aan kleuren met een mooie opbouw.
Ben je ooit nog eens in de buurt welkom ben je altijd en de koffie staat klaar.
Nog bedankt voor de tips die je me gisteravond hebt gegeven over de overloop mijn vriendin zal het waarderen.
Ben nog tot laat bezig geweest alle stekjes een plaats te geven.

Gr Dennis

Re: Techniek

Ha Tanne,

Hartelijk dank voor het gezellige ontvangst en de mooie stekken. Alles staat erin en doet het goed ;). Laten we contact houden (zeker na de kerstvakantie ;) ) en de volegden keer neem ik mijn vriendin mee

Dakine, leuk je ontmoet te hebben en ben erg benieuwd naar jouw bak... wellicht een keer leuk om af te spreken

Fijne dag verder

Groeten,

Vincent

Tussen de kerstactiviteiten door ook tijd voor het aquarium gevonden. Score: een gele granulosa, een mooie T. maxima en een Fungia. En een emmertje vis :D

Twee vrouwelijke latussen voor het mannetje dat ik nog had, twee poetsgrondels en een 'wat ander visje' in het midden: Chaetodon burgessi :)

Bijlagen

• emmervis.JPG
    emmervis.JPG
    78,5 KB · Weergaven: 68
Tanne zei:
Tussen de kerstactiviteiten door ook tijd voor het aquarium gevonden. Score: een gele granulosa, een mooie T. maxima en een Fungia. En een emmertje vis :D

Twee vrouwelijke latussen voor het mannetje dat ik nog had, twee poetsgrondels en een 'wat ander visje' in het midden: Chaetodon burgessi :)

Wat sommige mensen al niet doen om de kerstdagen een beetje op te vrolijken :p
'Niks' voor jou om zo'n C. burgessi alleen te laten zwemmen :confused: Was zeker de enige die ze hadden :rolleyes:

Tanne zei:

Mooi man! Heb je al nieuwe overzichtsfoto's gemaakt van je "kerstvakantie-pimpproject" aquarium ;) ?

Groeten,

Vincent

Bas Arentz zei:
gaaf vlindertje!
Best wel. Hij gedraagt zich tot nu toe heel redelijk :) Hoe is 't met jouw bak?

Frode zei:
Wat sommige mensen al niet doen om de kerstdagen een beetje op te vrolijken :p
'Niks' voor jou om zo'n C. burgessi alleen te laten zwemmen :confused: Was zeker de enige die ze hadden :rolleyes:
't Is weer eens wat anders dan een kerstman-outfit of gourmetten ;) Het is idd de enige die ik kon vinden. Daarbij ben ik er nog niet achter wat het zichtbare geslachtsverschil is. En ook was (is) het een beetje een gok: eerst moet nog blijken hoe 'reefsafe' deze vissen zijn. Als het over een paar maanden nog steeds zo gaat als nu, ga ik me inzetten hem een partner te geven :)

vliet038 zei:
Mooi man! Heb je al nieuwe overzichtsfoto's gemaakt van je "kerstvakantie-pimpproject" aquarium ;) ?

Groeten,

Vincent
Nog niet... Een dezer dagen vast wel tijd voor. Het is nog niet 'af', maar begint al wel vorm te krijgen :) Kleurtjes worden langzamerhand al wat beter, maar wat een meer opvallend verschil is is dat ik het (vanaf de voorkant gezien) linker deel van het rif voor een groot deel opnieuw heb opgebouwd :) Koralen hebben wat meer ruimte, en vanaf het bureau oogt het ook beter dan eerst.

Happy newyear trouwens voor iedereen :)

Vandaag twee foto's voor het nieuwe jaar. Een close-up van een van de borboniussen, een slechte close-up van de burgessi en een overzicht. Een betere foto maken van de burgessi is lastig, het is een erg drukke zwemmer.

Bijlagen

• borb_4.1.09a.JPG
    borb_4.1.09a.JPG
    49,8 KB · Weergaven: 28
  • burgessi_4.1.09.JPG
    burgessi_4.1.09.JPG
    22,5 KB · Weergaven: 23
  • overz69.JPG
    overz69.JPG
    129,6 KB · Weergaven: 358
en dan zegt hij tegen mij het ziet er nu niet zo geweldig uit want ik ben wat aan het verbouwen :p

ik vind het er nog steeds wonderlijk uitzien!

wat is de volledige naam van dat eerste visje met die vlekjes? is dat een anthias soort?

Odontanthias borbonius

haha stond gewoon in de database, helemaal gemist. maar daar staat deze naam bij:

Holanthias borbonius

hmm er staat dat ze niet warmer dan 22 graden kunnen hebben.

hoe ga je dit oplossen?:)

Laatst bewerkt:
Hé Tanne,

mooie viskes en de bak staat er weer prachtig bij. Kun je eens een voor- en nafoto plaatsen, zodat de veranderingen beter zichtbaar zijn?

Gr. Roy

Tanne zei:
Vandaag twee foto's voor het nieuwe jaar. Een close-up van een van de borboniussen, een slechte close-up van de burgessi en een overzicht. Een betere foto maken van de burgessi is lastig, het is een erg drukke zwemmer.
Ziet er goed uit, Tanne!!!

Groeten,

Vincent

Back
Bovenaan