Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re:Update Nieuwe Bak

Tanne,

Het is echt een plaatje van een bak.
Ik hou de foto's erbij als ik mijn nieuwe bak ga in richten.(sorry)
Vooral de opbouw van het levend steen ziet er erg mooi uit.
Dan heb ik het er nog niet eens over hoe de levende have erbij staat.
Echt een plaatje.

groet, Jan

Hoi Jan,

Dankjewel. Houd me even op de hoogte wanneer de nieuwe bak ingericht gaat worden. Wie weet kan ik 'n handje meehelpen :)

Gister ben ik samen met Pierre en Sylvia in Duitsland een aantal winkels langsgeweest. Van m'n aankopen volgen binnenkort foto's zodra ze goed open staan. Omdat ik pas vannacht om 1 uur thuis was, heb ik vanmorgen de twee nieuwkomers geplaatst..

Tot die tijd een onscherpe foto van één van de twee argi's die ik onlangs gekocht heb. Voor wie heel goed kijkt, ze staan er beide op! Onder de roze hystrix is een paars-achtige vlek te zien... Da's nummer twee! ;)

Ze zijn een groot deel van de tijd samen. De grootste loriculus jaagt wel eens op één van de twee exemplaren. Er is niets ernstigs gebeurd na het inzetten van deze twee mooie dwergkeizertjes!

argi2.jpg

Mooi zo´n koppeltje en dat aanbod voor hulp en advies bij de inrichting daar hou ik je aan. Groet, Jan

Zoals beloofd... Betere foto's!

argi3.jpg

Hier beide argi's, nu wat beter op de foto.

maxima23.5.04.jpg

Een doopvontschelpje van de Marshall-eilanden. Hij staat nog niet perfect open.

alveo23.5.04.jpg

Een vertakte Alveopora sp. Ik verwacht dat hij over een dag of wat prima open staat!

[quote author=Raymond. link=board=76;threadid=8180;start=180#msg78283 date=1085380704]
Hoi Tanne,

Wat is de volledige naam van die 2 paarse visjes?
[/quote]

Van die dwergkeizertjes op één van de laatste foto's? Centropyge argi, komen uit 't Caribisch gebied, worden 6 cm groot en zijn redelijk reefsafe :)

Het zijn dwergkeizertjes dus 100% kun je ze nooit vertrouwen. Ze zijn uitstekend houdbaar, makkelijk aan 't eten te krijgen, eten ook algen, leuk als paartje en... Niet duur! Bijna 'n ideaal visje dus :)

Waanzinnig mooie bak heb je, moet ook wel met zoveel ervaring!
ga zo door! mooi forum, erg leuk nu ik weet wat er zoal te zien en te leren valt hier!
groetjes
jeroen
ook uit rotterdam

Inderdaad bali-poliepen. Zand spoelt weg op die plek, en ik houd er niet van om tegen een glazen bodem aan te kijken.. Ik heb er dus wat grof grind met balipoliepen gestrooid, zoals je ziet werkt dat uitstekend! Ze groeien zelfs langs de ruiten omhoog als ik er niets aan doe!

Binnenkort foto's van de Alveopora en van de nieuwe doopvont. Ze staan alweer geruime tijd mooi open, maar 't is er niet van gekomen foto's te maken :)

Juist alle fototjes in deze thread nogmaals bekeken... weerom verbaasd...
Prachtig gewoon...

Een vraagje: Welk fototoestel gebruik je? Ik vind dat jouw kleuren prachtig tot hun recht komen. En heb je speciale instellingen ( wit-balans, fluo, etc...)

???

Morf,

Een ouderwetse (de eerste?) Canon Digital Ixus. Gewoon standaard instellingen, voor sommige detailfoto's flits, geen bewerking. Alleen het formaat is bewerkt.

Hier nog maar weer wat foto's...

Allereerst mijn nieuwste doopvontschelp. Hij schrok van het geklooi met de stroming, staat hier niet perfect open. Je snapt waarom ik vond dat 'ie niet in Duitsland kon blijven ;)
maxima1.6.04.jpg

Een andere T. maxima
maxima1.6.04a.jpg

Tridacna crocea
crocea1.6.04.jpg

De nieuwe Alveopora. Op de foto lijkt de standplaats donkerder dan hij in het echt staat.
alveo1.6.04.jpg

Een Acro door het wateroppervlak
acro1.6.04.jpg

Hallo,
In Belgie zeggen wij " wreed baksken " Heel mooi ( maar dat wist je al zeker ? )
Groeten,
Luc

Bedankt Luc en Marinus, ik geniet er ook erg van :)

Vandaag een nieuwe accu voor de digi gekocht, zo kan ik weer wat meer foto's maken :)

Allereerst gewoon mooi: een Acropora

acro3.6.04.jpg

Dan een Australische Montipora, stekje heb ik destijds van Franky gekregen.

monti3.6.04.jpg

Als laatste iets bijzonders: niet goed te zien, maar wel goed te voelen: het blaasjeskoraal maakt IN zijn weefsel een nieuw skelet, wat langzaam naar beneden zakt. Uiteindelijk zal dit afscheuren en een nieuwe kolonie vormen. Overdag staat dit koraal veel verder uit, dan is dit absoluut onzichtbaar! Het stukje nieuw skelet lijkt ondertussen een formaat van meerdere kubieke centimeters te hebben!

plerogyra3.6.04.jpg

Ziet er nog steeds erg strak uit.

Jan

Kon laatst met de Nikon D70 van 'n vriend een serie foto's maken van parende mandarijnvisjes...

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg