Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

De nieuwe or4 van orphek lijkt me een topled balk, zijn van 0 tot 100% instelbaar. Er is een osix bediening bij te koop. Denkelijk zullen de eerste ziektes van solderen. Er wel uit zijn.
Ik zag de orphek atlantik icon en de orphek natura icon. Deze hebben beide de kinder ziektes van het solderen inderdaad niet meer.

Orphek: zolang ze werken geweldig. Lastig in te stellen en je moet handig zijn met de soldeerbout om ze gaande te houden.
Ik kan dat alleen maar onderschrijven. Ik heb 10 Orphek Atlantik V1 en V2 armaturen en er is altijd wel iets aan de hand met een van de lampen. Natuurlijk deze armaturen zijjn 10 jaar oud en hebben het nodige meegemaakt. Het moet nog blijken hoe bijv. ATI lampen van 10 jaar oud zich gedragen.

Ik zag de orphek atlantik icon en de orphek natura icon. Deze hebben beide de kinder ziektes van het solderen inderdaad niet meer.
Hopelijk is dat zo!

Er beginnen ook eindelijk handelaars te komen die ze verkopen alhoewel ze online net zo goed bij orphek zelf gekocht kunnen worden. Voordeel bij handelaar is natuurlijk garantie.

Persoonlijk ga ikzelf voor de nieuwe versie ATI.
Lijkt me net iets beter afgewerkt

Leeg getrokken, gevuld met osmosewater, zout toegevoegd, wat zand en een stuk rotsformatie. Hij is nog niet vol, maar met de inhoud van de huidige bak erbij is hij vol. Heb er al een stukje sterpoliep en wat slakjes in gezet. Ook zitten de vieze watten uit het bakje er naast nu als watten in het powerfilter in de filterbox om zo alvast een beetje te enten. Als ik een paar uurtjes aan één stuk heb gaat de rest over.

Unknown-4a.jpg

Echt een mooi project, vind het ook heel interessant om te volgen, en ben ook zeer benieuwd als alles uit het oude bakje over is hoe het er uit gaat zien. Keep up the good work 💪💪💪

Leeg getrokken, gevuld met osmosewater, zout toegevoegd, wat zand en een stuk rotsformatie. Hij is nog niet vol, maar met de inhoud van de huidige bak erbij is hij vol. Heb er al een stukje sterpoliep en wat slakjes in gezet. Ook zitten de vieze watten uit het bakje er naast nu als watten in het powerfilter in de filterbox om zo alvast een beetje te enten. Als ik een paar uurtjes aan één stuk heb gaat de rest over.

Bekijk bijlage 644555
Weet niet of er al iets van bij stond maar wat zijn de afmetingen van de grotere aqua?

Weet niet of er al iets van bij stond maar wat zijn de afmetingen van de grotere aqua?
De nieuwe bak is 160 x 40 x 45. Ik wilde wel wat groters, maar het moest werkbaar blijven. Diepte kon niet veel groter vanwege de inrichting van het lokaal.

Echt een mooi project, vind het ook heel interessant om te volgen, en ben ook zeer benieuwd als alles uit het oude bakje over is hoe het er uit gaat zien. Keep up the good work 💪💪💪
Dank je wel. In mijn hoofd heb ik het al helemaal voor me. Tot nu toe gaat alles op de manier zoals het in mijn hoofd zit, hopelijk houden we dat nog even vast ;)

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik merk ook dat het best veel mensen (zowel leerlingen als collega's) opvalt en dat is ook wel grappig.

Dank je wel. In mijn hoofd heb ik het al helemaal voor me. Tot nu toe gaat alles op de manier zoals het in mijn hoofd zit, hopelijk houden we dat nog even vast ;)

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik merk ook dat het best veel mensen (zowel leerlingen als collega's) opvalt en dat is ook wel grappig.
Wel een handige hoogte om het led verbruik binnen de perken te houden. Ben ook aan het letten om een shallow peninsula te bouwen om deze reden, max 45 hoog met waterhoogte 40 en max 60 breed owv lichtspreiding van 1 armatuur. Wel ook een 140 lang omdat ik er een aio van wil maken met toch nog een mooie filter afmeting. Of er moet ergens een mooie waterbox vrijkomen maar de aio filterdelen hiervan zijn vrij klein

Zonder twijfel ga je met deze afmetingen een mooie aqua neerzetten.

Wel een handige hoogte om het led verbruik binnen de perken te houden. Ben ook aan het letten om een shallow peninsula te bouwen om deze reden, max 45 hoog met waterhoogte 40 en max 60 breed owv lichtspreiding van 1 armatuur. Wel ook een 140 lang omdat ik er een aio van wil maken met toch nog een mooie filter afmeting. Of er moet ergens een mooie waterbox vrijkomen maar de aio filterdelen hiervan zijn vrij klein

Zonder twijfel ga je met deze afmetingen een mooie aqua neerzetten.
Ik ga kijken hoever ik kom met één AI Blade met één DSR color balkje er naast. Ik wilde ook niet hoger omdat ik geen zin heb om hier in school zonder shirt voorover in de bak te hangen voor onderhoud :ROFLMAO:

En voor wat betreft AIO: met wat creativiteit kom je heel ver met een Juwel Filterbox. De mijne komt van Marktplaats.

Erg leuk om te lezen hoe jij met de hobby bezig bent en deze uitdraagt! Ik kan alleen maar met bewondering kijken hoe je de meest moeilijke vissen gezond houdt en het ook nog voor elkaar krijgt om er een leuke hoeveelheid koraal bij te hebben staan. Ook complimenten voor je nieuwe boek, ik heb er al veel aan gehad.

Ik ga kijken hoever ik kom met één AI Blade met één DSR color balkje er naast. Ik wilde ook niet hoger omdat ik geen zin heb om hier in school zonder shirt voorover in de bak te hangen voor onderhoud :ROFLMAO:

En voor wat betreft AIO: met wat creativiteit kom je heel ver met een Juwel Filterbox. De mijne komt van Marktplaats.
Daarvoor hebben ze dit uitgevonden ;)
1733833745851.png

Maar heel leuk schoolproject en gezien jou expertise gaat dit zeker lukken.

Erg leuk om te lezen hoe jij met de hobby bezig bent en deze uitdraagt! Ik kan alleen maar met bewondering kijken hoe je de meest moeilijke vissen gezond houdt en het ook nog voor elkaar krijgt om er een leuke hoeveelheid koraal bij te hebben staan. Ook complimenten voor je nieuwe boek, ik heb er al veel aan gehad.
Dank je wel. Ik doe m'n best. Ik beleef nog altijd veel plezier aan de hobby en probeer anderen te helpen ook (nog) meer succes met en plezier aan hun aquarium te beleven. Vanuit dat idee zijn de 'boekjes' ooit uit een hobby-idee ontstaan. Bedankt voor de complimenten over het nieuwe boek :)

Daarvoor hebben ze dit uitgevonden ;)
Bekijk bijlage 644591

Maar heel leuk schoolproject en gezien jou expertise gaat dit zeker lukken.
Haha, ik zie mezelf al lopen ;)

Schoolbakje gaat leuk. Ik kan niet wachten de inhoud over te zetten, dan zijn we echt weer een paar flinke stappen verder.

Haha, ik zie mezelf al lopen ;)

Schoolbakje gaat leuk. Ik kan niet wachten de inhoud over te zetten, dan zijn we echt weer een paar flinke stappen verder.
Wil je de grotere bak ook zonder afschuimer gaan draaien ?.

Wil je de grotere bak ook zonder afschuimer gaan draaien ?.
Ja. Precies hetzelfde concept als het kleine bakje. Alleen netter en strakker. Daarom de techniek in de Juwel filterbox, dat oogt beter dan wanneer de techniek zichtbaar in de bak hangt.

Ja. Precies hetzelfde concept als het kleine bakje. Alleen netter en strakker. Daarom de techniek in de Juwel filterbox, dat oogt beter dan wanneer de techniek zichtbaar in de bak hangt.
ben benieuwd met welke bezetting je gaat draaien , het draaien zonder schuimer en andere hulpmiddelen word modern 😊

En… We hebben koralen. Ik heb wat overgezet van de kleine naar de grote bak. Meteen alvast wat vies zand verplaatst om te enten. Alleen de grote constructies met koralen moeten nog over, samen met de vissen en het resterende water en zand.

IMG_8693.jpeg

Zou me niet kunnen inbeelden hoe het eruit ziet en wat je er buiten de verwarming insteekt

Back
Bovenaan