Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

hier staat een Tunze streamer met een druppellader, accu en Tunze Safety connect werkt idd super houd dit geloof ik 24 uur vol pas ook 3 uur stroomuitval gehad ivm de bouw van een project in de buurt met weliswaar wel een brief dat de stroom eraf ging .
Leuke test en ook hier geen problemen ondervonden gelukkig.
Wel altijd spannend 🤓

ik denk dat het stiekem wel de angst is van iedereen....gelukkig was je thuis en heb je geen uitval!
Gelukkig goed gegaan tanne.
Mooi dat je stroom kon aftappen.

Groetjes wesley
hier staat een Tunze streamer met een druppellader, accu en Tunze Safety connect werkt idd super houd dit geloof ik 24 uur vol pas ook 3 uur stroomuitval gehad ivm de bouw van een project in de buurt met weliswaar wel een brief dat de stroom eraf ging .
Wel altijd spannend 🤓
Inderdaad heb ik geluk gehad.

Ook nu, enkele dagen later, geen zichtbare negatieve gevolgen.

Op school is het nu examentijd, als de storm daar weer een beetje is gaan liggen, weer eens wat rommelen aan de bak.

Wel altijd spannend 🤓
@mobifix Mag ik vragen hoe groot de capaciteit van de accu is welke je gebruikt?

Laatst bewerkt:
Heel trots op de larvatus. Alweer bijna zeven maanden. Rest is ook mooi gezond. IMG_7442_jpg.jpegIMG_7440_jpg.jpegIMG_7439_jpg.jpegIMG_7441.jpeg

Prachtige foto's Tanne! En fijn dat de stroomuitval zonder gevolgen is gebleven, een goede reminder om de noodvoorziening voor elkaar te maken.

Prachtige foto's Tanne! En fijn dat de stroomuitval zonder gevolgen is gebleven, een goede reminder om de noodvoorziening voor elkaar te maken.
Dank je. Ik deel hier de ups en de downs, dat doe ik voor mezelf maar ook om anderen mee te laten profiteren van bevindingen en ideeën. Als er maar één aquariaan zijn bak redt dankzij dit soort berichten, is mijn doel al behaald :)

Gisteren met Charles Delbeek een rondje gereden. Onder meer Michael en Dreamcorals bezocht. Florin van Dreamcorals vroeg in een gesprekje naar de bak van Charles. Leuk misverstand, Florin dacht dat Charles 800-1000 liter bedoelde, maar het ging om 800.000. Hij is curator van het publiek aquarium van San Francisco. Niet zijn privé-aquarium dus, maar wel de bak onder zijn verantwoording.

Leuke nieuwe ideeën opgedaan en een leuke dag gehad!

Vandaag thuis in de bak gerommeld. Komende week rommel ik verder en kom ik wellicht nog op leuke ideeën voor de bak thuis.

tempImagee1dXNG.png

Schoolbakje… Wat last van Derbesia, draadalg. Ondanks goede waterwaarden kreeg ik het niet blijvend weg. De slakken en heremietjes deden ook te weinig. Redmiddel: Fluconazole, in de handel verkrijgbaar als bijvoorbeeld Reef Flux. 20 mg/l.

Oordeel zelf:

IMG_7434.jpeg
7 juni

IMG_7454.jpeg
13 juni

IMG_7462.jpeg
17 juni

De Gonio op de laatste foto staat normaal overigens niet ingetrokken, alleen net op het moment dat ik de foto maakte. Ik laat de fluconazole nog even in het systeem, volgende week trek ik het er uit met wat actieve kool.

Dag Tanne,

Prachtig resultaat. Kan je dit product ook ergens in Nederland of België verkrijgen? Als ik dit ingeef in google kom ik enkel op buitenlandse websites uit.
Ik zou het zelf ook zeker kunnen gebruiken namelijk.

Dag Tanne,

Prachtig resultaat. Kan je dit product ook ergens in Nederland of België verkrijgen? Als ik dit ingeef in google kom ik enkel op buitenlandse websites uit.
Ik zou het zelf ook zeker kunnen gebruiken namelijk.
Google even op 'Flux RX', je LFS kan het bij De Jong bestellen in verschillende verpakkingsgroottes. Flux RX en Fish Flux RX zijn hetzelfde middel. Succes!

Update….

In het kleine bakje twee nieuwe visjes. Een Cryptocentrus cinctus en een Gramma dejongi. De dejongi gaat uiteindelijk naar de grote bak, maar moet eerst nog wat groeien. Nu nog schuw, maar dat komt vast goed.

De grote bak staat er prima bij, in de vakantie weer wat snoeien. Rechtsboven groeit helemaal dicht.

IMG_7488.jpegIMG_7487.jpegIMG_7490.jpegIMG_7492.jpeg

En natuurlijk ook wat leuks nieuws voor het schoolbakje: Meiacanthus kamoharai, nakweek. Leuk visje en hij wordt, wellicht vanwege het ontzag voor zijn giftanden, door de andere vissen met rust gelaten.

IMG_7485.jpeg

En natuurlijk ook wat leuks nieuws voor het schoolbakje: Meiacanthus kamoharai, nakweek. Leuk visje en hij wordt, wellicht vanwege het ontzag voor zijn giftanden, door de andere vissen met rust gelaten.

Bekijk bijlage 636842
Leuke blenny je ziet ze niet zo vaak probleemloos visje idd

Update….

In het kleine bakje twee nieuwe visjes. Een Cryptocentrus cinctus en een Gramma dejongi. De dejongi gaat uiteindelijk naar de grote bak, maar moet eerst nog wat groeien. Nu nog schuw, maar dat komt vast goed.

De grote bak staat er prima bij, in de vakantie weer wat snoeien. Rechtsboven groeit helemaal dicht.

Bekijk bijlage 636755Bekijk bijlage 636756Bekijk bijlage 636757Bekijk bijlage 636758
Het Tanne, is dat jouw tweede dejongi? Of is de andere in de hoofdvak niet meer onder ons?

Mvg Peter

Het Tanne, is dat jouw tweede dejongi? Of is de andere in de hoofdvak niet meer onder ons?

Mvg Peter
Degene die ik had is een tijd geleden verdwenen helaas. De nieuwe moet even groeien voor hij de hoofdbak in gaat.

Google even op 'Flux RX', je LFS kan het bij De Jong bestellen in verschillende verpakkingsgroottes. Flux RX en Fish Flux RX zijn hetzelfde middel. Succes!
Hey Tanne,
Heb het product zelf ook gebruikt een jaartje geleden, tegen bryopsis meerbepaald.
Hoewel het prima gewerkt heeft tegen de alg, zou ik het nooit meer opnieuw doen.
Ik had voordien een grote diversiteit aan microfauna, copepoden, amphipods, mini garnaaltjes, etc...
Nadien zijn deze allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. Zelfs na enkele maanden en enkele porties kool zijn deze kleine gewenste diertjes niet terug gekeerd.
Ik zal deze dus opnieuw moeten proberen introduceren.
Of ze verdwenen zijn door gebrek aan voeding omdat ook al micro algen niet meer konden groeien, of rechtstreeks door het actieve bestanddeel, dat durf ik niet zeggen. Wat denk jij? Zie jij hetzelfde in het schoolbakje?

Hi Maikel,

Helaas kan ik het .json-bestand niet delen. Ik heb dus twee RF Pro model large. Hieronder een screenshot van waar ik nu mee draai.

Ik ben erg benieuwd hoe jij de lamp vindt als je hem hebt :)

Bekijk bijlage 629247
Hi Tanne,

Even een vraagje n.a.v. een post van jou een tijdje terug. Gebruik jij dit schema nog steeds op de reef flares en hoe zijn jouw ervaringen?
Ik zie bv dat je een van de blauwe kanalen vrij laag hebt staan (die paars blauwe die vlakbij rood ligt qua intensiteit), heeft dat geen negatieve impact verder?
De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf ook Reef Flares heb en ik na meerdere schema’s proberen, jouw schema uit bovenstaande post optisch gezien erg mooi vind uitkomen op mijn bak.

Back
Bovenaan