Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Larvatus zwemt inmiddels alweer meer dan 5 maanden hier. Hij is al een beetje gegroeid, blijkbaar krijgt hij genoeg voedsel binnen daarvoor. Sinds de aanschaf voer ik weer dagelijks verse oesters. Inmiddels ben ik dus zo'n 150 oesters verder. :ROFLMAO: De visboer op de markt is blij met me.

De rest van de vissen is aan te zien dat deze oesters bovenop hun oorspronkelijke dieet zijn gekomen; ze zijn allemaal mooi gevuld.

Binnenkort weer eens een foto-update.

Hoi Tanne, uit nieuwsgierigheid. Heb je inmiiddels ook geprobeerd of de Larvatus ook verse mossels eet?
Nee. Jaren geleden wel gedaan. Uiteindelijk wordt dat gepakt, maar ik merkte destijds duidelijk dat als ik een weekje oesters door mossels verving, dat de gezondheid van de larvatus achteruit ging. Uiteindelijk wil ik hem op diepvries-oesters hebben. Ik heb geen haast. Dit is beslist een vis met een heel dikke bewerkelijke gebruiksaanwijzing.

IMG_7360.jpegIMG_7361.jpegIMG_7372.jpegIMG_7375.jpegIMG_7376.jpegIMG_7372.jpegInterrupta is en blijft cameraschuw. Vandaag een kleine poging. Voor mij is en blijft dit een unieke beauty!

Long time no seen, maar blijft er TOP uit zien Tanne :)
Heeeel long time Hill! Leuk hier weer wat van je te horen. Draait het bij jou alweer? Ik meen me te herinneren dat je van plan was een nieuwe bak neer te zetten, draaiend op dsr?

Heeeel long time Hill! Leuk hier weer wat van je te horen. Draait het bij jou alweer? Ik meen me te herinneren dat je van plan was een nieuwe bak neer te zetten, draaiend op dsr?
Nee, is er nooit van gekomen tot op heden maar zoals je weet blijft het kriebelen. Van tijd tot tijd blijf ik het hier wel volgen en ik speel weer met ideeën dus wellicht op korte termijn maar weer eens serieus aanpakken:-)

En nog een paar foto’s. Beetje weinig tijd deze periode, maar op auto pilot met een half uurtje onderhoud per week gaat het best leuk al zeg ik het zelf.

IMG_7354.jpegIMG_7373.jpegIMG_7377.jpegIMG_7374.jpegIMG_7373.jpegIMG_7369.jpegIMG_7368.jpegIMG_7367.jpegIMG_7366.jpegIMG_7365.jpeg

Heftig weekend achter de rug. Wakker geworden met stroomuitval, tussen 3.00 - 4.00 is de stroom er af gegaan. Gek genoeg alleen in ons blokje, de overburen hadden nog wel stroom. Gelukkig met een haspel stroom van de overburen kunnen krijgen, ik denk dat de bak zo'n 3-4 uur stroomloos geweest is. Uiteindelijk stonden er zo'n 10 busjes en twee graafploegen in de straat om het probleem te verhelpen. Ergens onder de grond een kortsluiting in een kabel. Rond 14.30 was de stroom weer terug. Gelukkig geen schade, maar een goede wake-up call.

De dag erna geen internet meer: ook hier iets buitenshuis mis gegaan. Mooie test om te zien wat de smart-spullen in huis doen zonder internetverbinding. Zonder netwerkverbinding kunnen de spullen uiteraard niet anders geprogrammeerd worden, maar alles werkt zoals het zou moeten werken. Als het goed is, komt vanavond een monteur de storing verhelpen.

Geen internet is geen ramp. Een stroomuitval zo langdurig als deze komt maar zelden voor, maar het is wel belangrijk voorbereid te zijn: minstens één pomp op een goede UPS om zo enkele uren uitstel te hebben. Het kan natuurlijk efficiënter, maar voor de meeste hobbyisten is dit een makkelijke oplossing. Een Tunze streamer met een druppellader, accu en Tunze Safety connect is natuurlijk beter. Voor een dergelijk lange stroomuitval is een aggregaat een goede optie, al is dat normaal niet een apparaat dat zelf start en de stroomvoorziening overneemt. Noodstroomvoorzieningen kosten geld, maar de inhoud van de bak is een stuk waardevoller.

Gelukkig was ik thuis en heb ik door snel in te grijpen schade kunnen voorkomen.

Gelukkig goed gegaan tanne.
Mooi dat je stroom kon aftappen.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan