Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re:Update NIEUWE BAK

Hoi Tanne,

PERFECT!!!! Meer kan ik daar ni op zeggen.

(Heb er gewoon geen woorden voor)

overz15.jpg

Nieuwste foto, zoals je ziet weer wat dingetjes erbij. Het blaasjeskoraal heb ik tijdelijk verplaatst. Omdat ik de stroming veranderd heb, stond hij er op de oude plek niet meer goed bij, ik moet nu dus een nieuw plekje voor hem zoeken. Linksonder is ook te zien dat vrijwel alles van de bodem is weggespoeld, op die plek komt ook grover koraalgrind, zodat ik niet tegen de glazen bodem aan hoef te kijken.

groetjes
Tanne

Tanne, zag ik vandaag in Den Haag, dat je een Navarchus op het oog hebt? Als dat zo is, hou ons dan op de hoogte hoe dat juweeltje het doet in jouw bak....Ik stond trouwens weer oog in oog met meerdere P. Paru's! Kon me wel inhouden...maar ik blijf er een zwak voor houden!

Nico,

Zit er dan weer een andere navarchus in dat bakje? Ze hebben de tekst er blijkbaar op laten staan...

Ondertussen zwemt er inderdaad eentje rond bij me, maar de periode (vanaf dinsdag) is nog véél te kort om er ook maar iets zinnigs over te zeggen. Hij lijkt 't goed te doen.

P. paru zou ik persoonlijk nooit kopen: groeien verschrikkelijk snel, worden bijna 'n halve meter groot en 2,5 kilo zwaar. En dat wil je níet in je bak, hoe leuk ze er ook uit zagen, ik heb ze ook zien zitten...

groetjes
Tanne

Tanne, ik ga ook geen P.Paru bij nemen hoor! Ik ben wel erg weg van grote keizersvissen, maar het is me echt al van alle kanten afgeraden! Afgelopen zaterdag ook weer, want ze zouden van koraal knabbelen, aggressief worden en het water erg zwaar belasten, doordat ze veel voedsel nodig hebben. Juist daarom ben ik erg benieuw hoe jouw nieuwe aanwinst het gaat doen. In ieder geval; Veel succes!!

Weer 'n paar nieuwe plaatjes. Veranderingen:
  • Het blaasjeskoraal lag er op de vorige foto wat verloren bij, heb er een plekje voor gezocht.
  • Een Lobophyton verplaatst naar linksvoor
  • Grof grind gestort linksvoor.

overz16.jpg

overz17.jpg

groetjes
Tanne

Tanne, hoe gedragen de Loricula's zich tegenover de Navarchus, of misschien wel andersom? Ik kan me zo voorstellen, dat keizers en dwergkeizers niet al te vriendelijk kunnen zijn tegen elkaar!

Mijn ervaringen met dwergkeizers en een navarchus zijn perfect, af en toe wat gekibbel maar dmv brute kracht wint navarchus op punten. ;D
Ik heb een koppeltje Loricula en een aurantia in de bak zitten, naast wat grotere keizers zoals navarchus, duboulay en melanosoma.

De navarchus is maar ongeveer 1 cm groter dan de grootste loricula. Uiteindelijk zal brute kracht 't wel winnen, maar tot nu toe is de loricula duidelijk in 't voordeel. De navarchus eet gelukkig wel 'gewoon', en de beschadigingen door de gevechten met de loricula genezen.

Rene: hoe zijn jouw ervaringen met de duboulayi en de melanosoma? Wat voor koralen houd je er verder bij, en hoe groot is het systeem?

groetjes
Tanne

Tanne,

mijn bak is 165x60x50 met een bioloog met inhoud van 100 liter tevens halve sump.
Omdat ik een nogal zware visbezetting heb gebruik ik een oversized
afschuimer van 1.20 mtr hoog, gebruik ozon, 3 uv lampen, een biologisch (aqua medic met bioballen) en een chemisch (zwavelkorrels) nitrietfilter, wierenfilter en koolfilter
Ik heb geen steenkoralen wel leders, doopvonten, anemonen, oren etc..
Mijn ervaringen met duboulay zijn nog vers, is +/- 5 cm groot en zit er nu 2 maanden in, de melanosoma is een slagje groter, pikt wel aan stenen ed. (nog) niet aan lagere dieren.
De navarchus en pygoplites (reeds 2 jaar in bezit uit bestaande bak)kijken echt nergens naar om.

overz18.jpg

overz19.jpg

hoi tanne,

hij word steeds mooier en hij staat ook al aardig vol.
word het weer niet eens tijd voor een andere bak ;D ;D ;D

groetjes raymond,

Wow...mooie bak zeg al lijkt het erg vol te staan zo op de foto.

In het echt is het altijd nog mooier en ziet het geheel er altijd heel anders uit.

Keep up the good work :D

hallo tanne die diacanthus houd die zich goed en vecht die niet met uw narvchus%.
gr francis

Re:Update Nieuwe Bak

Hoi Francis,

De pygo is ondertussen 'derdehands', is absoluut aan aquaria gewend. Ik denk dat dit een van de weinige exemplaren is, die het wennen van zee naar het aquarium goed heeft doorstaan. Hij is iets groter dan de navarchus, en is dus ondertussen duidelijk de baas over de keizers. Ook door de rest wordt hij niet gepest.

Maandag heb ik er twee Ps. fridmani bij gezet, een mannetje en een vrouwtje. Ze zijn nog erg klein en laten zich nog weinig zien, maar dat zal wel goedkomen.

Ik heb in verband met netelen enkele stukken koraal moeten verplaatsen.
Hier een foto van de bak, vanmiddag gemaakt, dus met nogal wat reflectie in de ruit :(

overz20.jpg

hoiiiiiiiiiiiii tanne
jou bakkie word steeds mooier en mooier :-*
ik word gek als ik die pigo zie :D
het doed mij goed , zo'n mooie bakken te zien,
ook buldog heeft een pracht van een bak,
en er zullen er nog veel meer zijn,
gr, franky

Hoi Tanne,
Ik kan alleen maar huilen als ik die mooie foto's zie. Mijn bak word met de dag een groter drama. De firma V. haalt mij overal onderuit zelfs in het Divebo vakblad en verspreid daar het verhaal dat hij alles heeft vervangen wat hij heeft moeten doen en het is beslist NIET zo.
Morgen ga ik bellen met een groothandel in Lelystad of zij er een oplossing voor zien zo niet dan is het voor mij jammer genoeg einde verhaal. Dit kost me niet alleen aan energie het nodige maar vooral aan Euro's, maar lid blijven doe ik hier zeker.
Groeten ANTON KORF

Franky: Dank je voor je complimenten, tot nu toe gedraagt de Pygo zich voorbeeldig.

Patrick: kijk even hier: http://www.zeewaterforum.net/forums/index.php?board=24;action=display;threadid=3215;start=0, 't is een Pygoplites diacanthus ofwel Pauwkeizer. Het is een vis die ik niemand aan zal raden, omdat de meeste in no-time dood gaan omdat ze zich heel moeilijk aan aquariumomstandigheden kunnen aanpassen. Sommige exemplaren doen het wonderwel uitstekend, zoals de mijne. Ik heb 'm via via te pakken gekregen. Eerst heeft hij langere (onbekend) tijd in het systeem van 'n koralenkweker in de buurt van Nijmegen gezeten, daarna 8-9 maanden bij 'n mede-liefhebber in Rotterdam. Van laatstgenoemde heb ik de vis over kunnen nemen.

Anton: dank je voor je complimenten. Wellicht 'n idee om jouw 'sores' in 'n ander onderwerp te bespreken. Waarom schakel je de consumentenbond niet in, of maak je er geen 'echte' rechtzaak van?

overz21.jpg

Grootste deel van de stekken op de bodem (vorige foto) in het 'rif' geplaatst'. Een paar staan er nog/weer omdat ze niet wilden blijven staan. Het gorgoon is er vannacht af gekieperd, daar zoek ik dus nog 'n betere plek voor.

Alles doet 't uitstekend!

Back
Bovenaan