Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re:Update NIEUWE BAK

Tanne,

Zwaar klote dat er weer een ruitje uit lag.
Nieuwe ruitjes erin plakken en weer verder.
Ik denk dat iedereen zo langzaamaan heeeeel nieuwsgierig begint te worden naar Tanne's Reef part X.

Suc6,
Ivan

Ik begin langzaam te geloven dat een nieuwe bak goedkoper was geweest.

Maar goed Tanne heel veel succes en sterkte toegewenst.

Dave

Hoi Tanne,

Wanneer ga je verhuizen????

groet,

Jan

hoi tanne

al veel problemen gehad zeg hopelijk heb je nu meer geluk en loopt alles goed nu
misschien nog veel werk, maar het zal de moeite lonen

ik ben benieuwd naar het vervolg

groeten sietse

Nu nog de vraag: wie kan er supergoed en supermooi kitten?

De ruiten zijn eruit, de grensvlakken zijn ontvet (tri), dus ik ben er klaar voor..

groetjes
Tanne

Pierre, tof aanbod..

Maar zonder l*llig te willen doen: zou ik het niet beter door 'n profi kunnen laten doen? Met bon, garantie et cetera?

Stel, er gaat wat mis al jij 't doet, kunnen we denk ik wel spreken over 'een probleem'...

groetjes
Tanne

He Tanu

Valt er niks met Aqua compleet te regelen?Hun plakken en jij foto's maken die je dan op het Forum zet?

Groetjes Ronald

Compleet wil wel plakken, maar ik vrees dat ik met andere betaalmiddelen dan foto's aan zal moeten komen zetten ;)

Dat is eigenlijk wel 't plan, ik laat t liever profi doen, dan dat ik nu nog wat uitspaar...

groetjs
Tanne

ik heb goede schilder die verstand van plakken heeft die heeft mijn bak ook toppie gedaan kost wel paar biertjes of cola

??? ???
Heu ?
De eerste keer liep je bak helemaal leeg, omdat er te weinig kit was gebruikt en er nog een hele ruimte tussen je bak en de voorruit zat.
Maar ja slechte ervaring is ook ervaring ;D

[quote author=Tanu link=board=1;threadid=1656;start=15#12330 date=1034186167]

Dat is eigenlijk wel 't plan, ik laat t liever profi doen, dan dat ik nu nog wat uitspaar...

groetjs
Tanne
[/quote]

Ben ik het volkomen met je eens Tanne en als het mis gaat heb je tenminste iemand waar je verhaal kan halen...Ik dacht ook wat uit te sparen met een doe-het-zelver maar uiteindelijk heeft me alleen maar meer gekost...nu weet ik wel beter en laat in het vervolg alles proffecioneel doen...

groetjes
Maya

VOOR
5.jpg

NA
tobmovers.jpg

Al m'n frustraties botgevierd op fotoshop.. 8) 8) 8)

groetjes
Tanne

6.jpg

Gisteren met Pierre en Sylvia (vrouw van Pierre) aan de slag geweest met de nieuwe bak.. De bak wordt érg mooi (optiwhite voorruit..) Enkele interessante punten van gister:
  • Glas is duur, zeker als het strippen zijn
  • Duw niet per ongeluk het ondersteuningsbalkje onder een net geplakte stabilisatorstrip weg
  • Chinese restaurants zitten overal, maar eentje waar je ook wat kunt eten...

't Was een gezellige en productieve dag, Pierre en Sylvia: bedankt!

groetjes
Tanne

Hoi Tanne,

Ziet er alweer uit als een bak.
Mooie achterwand trouwens. (waarvan is die gemaakt)
Ik heb er alle vertrouwen in dat het weer een pracht zal worden.
Je heb in elk geval kosten nog moeite bespaart.
Het kan van nu af aan alleen maar beter....
Succes...

mzzl,

jan

Hoi Tanne,

ziet er inderdaad heel mooi uit, met name die achterwand is prachtig!
en bij nader bekijken van je achterwand moet ik je toch meedelen dat ik toch niet dezelfde achterwand heb.
de mijne is vlak en jouwe heeft van die mooie uitsteekpunten waar je helaas na het vullen met steen niet veel meer zal terug zien vrees ik.
maar al bij al blijft het een mooie bak met een mooie techniek erbij...
veel succes met het verdere verloop (inrichten) van je nieuwe bak!!!

groetjes
Maya

Hoi Tanne,

Het is inderdaad een prachtige achterwand, van wat is dit gemaakt? Is het zelf gemaakt of is dit gekocht in de winkel?

Ben blij voor je dat je bak er weer als nieuw uitziet, sterkte verder!

G.

je neemt een plexiglas plaat met die afmeting van de achterkant kooptstyropur spuit dit vol neem t wat stukken steen douw die er in laat dit vervolgens uitharden een paar dagen in water met keukenzout draaien als dit klaar is kun je het tegen je achterwand aanplakken met bepaalde punt lijming dus hoeft niet hele achterwannd dicht te plakken wel even bewerkelijk maar mooie achterwand

Een paar dagen in keuken zout?? Waarom is dat?

Opzich kan ik het nl. nog steeds doen, ik ben net weer met een nieuw aquarium begonnen en ik draai nu net met wat levend steen....

G.

Opzich trouwens nog een vraagje, waar is styropur tekoop? Kan dit gewoon bij een bouwmarkt of moet ik gewoon naar de aquarium winkel?

G.

Back
Bovenaan