Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

ja dat is een geweldig gezicht tanne
ben zeer benieuwd

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Dank je Robert. Het afwachten is nu op nog een keuring en dan nog de twijfel tussen een 'gewoon' aquarium en een ingebouwde bak...

Dat is zeker mooi een bak in de muur topjes. Ik zou dat zelf ook het liefst willen. Helaas gaat dit niet in het huis waar we nu in wonen. Maar mochten we hier tzt weg gaan en er bestaat een mogelijkheid om dat te doen, dan komt er een "levend schilderij" ofwel een bak in de muur. Ik heb daarvoor al de rvs profielen als omlijsting klaar liggen ;).

Hier is nog een idee voor je;

http://www.oregonreef.com/sub_philosophy.htm
Thanks Frank, ik kende die site al, maar 't is goed hem weer eens te bekijken. Wat de lijst betreft: heb jij een linkje of iets dergelijks?

Als je de ruimte vrij kan maken, zou ik het zeker overwegen.
Ik zou er alleen wel ook aan de voorkant bij willen kunnen, ivm voeren en kleine ingrepen.
Je hebt helemaal gelijk, toegang aan de voorkant is m.i. een must. Probeer maar eens Valonia te verwijderen of stekken te knippen zonder dat je ziet wat je doet. Nog een leuke: een vis vangen met een vangbakje... Een plexiglas kijker zoals hieronder is leuk, maar m.i. geen voldoende alternatief.

2013-02-07_21_55_13.jpg

Dit is een optie...

Bijlagen

• plattegrond-screenshot.jpg
    plattegrond-screenshot.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 123
En hier de bak 'even' in de wand geplaatst. Was het in werkelijkheid maar zo simpel :p

Bijlagen

• plattegrond-screenshot_inwall.jpg
    plattegrond-screenshot_inwall.jpg
    34 KB · Weergaven: 124
Ik heb het schilderij van dakine in het echt moge bewonderen is wel heel gaaf en die was ook heel hoog.

En hier de bak 'even' in de wand geplaatst. Was het in werkelijkheid maar zo simpel :p
Haha ja was het allemaal maat zo simpel.
Dan had ik het ook gedaan.
Wel handig zo die bak daar. Met keuken om je handen te wassen en de apparatuur schoon te maken enz.
Even over die omlijsting. Ik weet bij iemand die een rvs lijst had die je naar binnen kan klappen.
Zal hem ff opzoeken. De foto er van komt zo.

Op 1 of andere reden krijg ik ze niet zichtbaar hier.
wordt aan gewerkt.
in%20de%20kamer.jpg
harry%20aan%20de%20stapel.jpg
klepbevestiging.jpg

Laatst bewerkt:
Thanks Frank, ik kende die site al, maar 't is goed hem weer eens te bekijken. Wat de lijst betreft: heb jij een linkje of iets dergelijks?

Ik heb die destijds toen ik in dienst zat bij de metaal afdeling laten maken. Koste mij destijds een fles schrobbelaar voor de moeite :). Stelt ook niet zo gek veel voor om dat te laten maken. Paar strippen rvs, 45 graden laten knippen en dan 90 graden laten zetten. Helaas zit ik niet meer in dienst anders zou ik nog wel wat voor je kunnen fixen. Maar als je iemand kent die bij een metaal bedrijf werkt kun je misschien ook wat regelen.

Ik gebruik de omlijsting nu voor onze spiegel;

P1010945.jpg

Ga is een kijkje nemen bij Mark in Wassenaar , zijn bak is ook ingebouwd en toch kan ie ook aan de voorkant er nog in.
Grtz Jack

Ik heb het schilderij van dakine in het echt moge bewonderen is wel heel gaaf en die was ook heel hoog.
Hoogte is ook aantrekkelijk ja...

Op 1 of andere reden krijg ik ze niet zichtbaar hier.
wordt aan gewerkt.
Ik ben benieuwd Brian, alvast bedankt! :)

Ik heb die destijds toen ik in dienst zat bij de metaal afdeling laten maken. Koste mij destijds een fles schrobbelaar voor de moeite :). Stelt ook niet zo gek veel voor om dat te laten maken. Paar strippen rvs, 45 graden laten knippen en dan 90 graden laten zetten. Helaas zit ik niet meer in dienst anders zou ik nog wel wat voor je kunnen fixen. Maar als je iemand kent die bij een metaal bedrijf werkt kun je misschien ook wat regelen.

Ik gebruik de omlijsting nu voor onze spiegel;

Bekijk bijlage 404479
Thanks Frank! Dit is een goed idee, ik denk dat dit erg fraai zou staan. Ik ken wel wat mensen die beroepsmatig met metaal werken. Eerst me eens buigen over het volgende:

Nu ik aan het schuiven ben op de plattegrond op Funda, zie ik een nieuw probleem ontstaan met het inwall-aquarium: er moet niet alleen voldoende ruimte blijven om de bijkeuken in en uit te kunnen, maar ook voldoende ruimte om, als dat ooit nodig mocht zijn, een wasmachine of droger de ruimte in of uit te krijgen.

Als alles volgens plan gaat ben ik donderdag weer in de woning, ik ga dan de bijkeuken nameten om zeker te zijn dat ik mezelf niet heel veel ellende op de hals haal...

Ik heb ze erop staan Tanne,
Ze staan bij mijn eerdere post.
Komen uit het Dagboek van Hans van Velzen.
Is erg mooi om te zien

En zoiets Tanne lijkt je dat niet wat,makkelijk en je kunt overal bij!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 003 [].jpg
    003 [].jpg
    19 KB · Weergaven: 112
Tanne waarom laat je de bak niet 20 cm uit de wand steken,dus zwevend in de kamerzijde een bovenbak van pakweg 40 cm op 50 cm.
hoog in de kleur van de muur...
Dan gebruik je de draagmuur als basis voor de draging,het voordeel is dat wat je ook doet aan de vloer het aquarium zal nooit meer van zijn plaats af hoeven.
Dat betekend 20 cm uitsteken in kamer schat de draagmuur 20 cm. en in de achterruimte maar 30 of 40 cm diepte....
Op die manier hou je de ruimte er achter veel begaanbaarder.....
En het lijkt me erg mooi.

Alleen in dat geval zou ik het luik ergens achter bij de wenteltrap laten maken en niet zo pontificaal bij de entree....

Geniaal Pieter, niet of in de kamer of in de bijkeuken...maar allebei [emoji1]
En dan niet zo bescheiden, meteen een bak van minstens 80 diep!
Als je ziet hoe ver de bak van Dennis (dizz, zwevende zee) de kamer in komt...er is veel mogelijk.

Ik zeg weer, doen!

Ik heb ze erop staan Tanne,
Ze staan bij mijn eerdere post.
Komen uit het Dagboek van Hans van Velzen.
Is erg mooi om te zien
Dank je Brian, dat ziet er goed uit!

Ik zeg doen [emoji1]
:biggrin:

En zoiets Tanne lijkt je dat niet wat,makkelijk en je kunt overal bij!!

Gr,

Martin.
Ziet er goed uit Martin. Ik had dit ook al bedacht, maar vriendin vindt 't wel een heel massief iets in de huiskamer, ook omdat je, als je binnenkomt, dan recht tegen de zijkant aanloopt/aankijkt...

Tanne waarom laat je de bak niet 20 cm uit de wand steken,dus zwevend in de kamerzijde een bovenbak van pakweg 40 cm op 50 cm.
hoog in de kleur van de muur...
Dan gebruik je de draagmuur als basis voor de draging,het voordeel is dat wat je ook doet aan de vloer het aquarium zal nooit meer van zijn plaats af hoeven.
Dat betekend 20 cm uitsteken in kamer schat de draagmuur 20 cm. en in de achterruimte maar 30 of 40 cm diepte....
Op die manier hou je de ruimte er achter veel begaanbaarder.....
En het lijkt me erg mooi.

Alleen in dat geval zou ik het luik ergens achter bij de wenteltrap laten maken en niet zo pontificaal bij de entree....
Pieter, goed idee! Zou jij, als de bak uitsteekt, de stukjes zijruit open laten?

Het gat zit al in de vloer. Ik heb het nog niet gezien, maar ze belden of ik even wilde komen kijken gisteren. Volgens hen ziet het er goed uit onder de vloer. Ik vermoed dat hun makelaar hen heeft ingefluisterd te proberen mij over te halen even te gaan kijken en dan meteen te tekenen. Ik vertrouw bij dit soort dingen meer op de expertise van een expert dan op m'n eigen lekenblik.

Ja Tanne,de zijruitjes zichtbaar laten dat geeft een heel apart effect zeker ook als je vanuit het voorportaal de woonkamer inkomt lijkt me het heel mooi en het ruimtelijk effect in je kamer blijf je behouden.
Hiermee kan je in achterhok ruimte winnen en dat is daar wel noodzakelijk.

Inderdaad even een onafhankelijke expert naar laten kijken die extra kosten moet je maar nemen want bij vervanging praat je over heel geld.....

Pieter

.............en meet gelijk even op hoe dik die draagmuur is............even meten bij de deurpost en de dikte van de opdeklijsten terug meten.

Ja Tanne,de zijruitjes zichtbaar laten dat geeft een heel apart effect zeker ook als je vanuit het voorportaal de woonkamer inkomt lijkt me het heel mooi en het ruimtelijk effect in je kamer blijf je behouden.
Hiermee kan je in achterhok ruimte winnen en dat is daar wel noodzakelijk.

Inderdaad even een onafhankelijke expert naar laten kijken die extra kosten moet je maar nemen want bij vervanging praat je over heel geld.....

Pieter
Bedoel je zoiets Pieter? Dit kan zonder 'omlijsting', afdekking kan eventueel met glazen strips aan de voorkant, zo kun je er van voren ook nog bij. Heb je alleen nog het effect van het strooilicht, dat zie je op de foto hieronder niet goed. Alternatief zou een dunne omlijsting om de onder- en bovenkant natuurlijk ook kunnen.

Wall-aquarium-design.jpg

.............en meet gelijk even op hoe dik die draagmuur is............even meten bij de deurpost en de dikte van de opdeklijsten terug meten.
Zal ik doen, donderdag weet ik meer. Onafhankelijke expert: jij hebt veel meer contacten in de bouw dan ik, ik neem aan dat je een bouwkundig adviesbureau bedoelt. Kan je iemand aanraden?

Bedoel je zoiets Pieter? Dit kan zonder 'omlijsting', afdekking kan eventueel met glazen strips aan de voorkant, zo kun je er van voren ook nog bij. Heb je alleen nog het effect van het strooilicht, dat zie je op de foto hieronder niet goed. Alternatief zou een dunne omlijsting om de onder- en bovenkant natuurlijk ook kunnen.

Wall-aquarium-design.jpg

Zal ik doen, donderdag weet ik meer. Onafhankelijke expert: jij hebt veel meer contacten in de bouw dan ik, ik neem aan dat je een bouwkundig adviesbureau bedoelt. Kan je iemand aanraden?
Nee Tanne dit gaat bij jou niet lukken,als je goed kijkt zie je boven de bak twee naden en dat is een hele dunne plaat,in jou geval zit je met de dikte van de
draagmuur en dat betekend dat de draagbint pakweg 45 cm hoger moeten komen in de muur anders kan je nooit je verlichting ophangen,dan moet er een bovenbouw op van pakweg 40 cm met opklapbare kleppen aan beide zijde komen en dat steekt ook die 20 cm uit net je bak overlappend en aan de onderzijde zal een lijst van pakweg 10 cm moeten komen omdat ook het draaggedeelte van de bak moet uitsteken om het gewicht op te vangen maar dat kan best wel een fraai geheel worden.
Dit is trouwens een persplex bak en gaat het waarschijnlijk bij jou niet worden

Wat het andere betreft stuur ik morgen wel een pb toe.

Pieter

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan