Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re: Update NIEUWE BAK

He...had ik even moeten weten, dan had ik een paar flesjes heineken meegegeven en dan had je een nieuwe rotor voor mijn pomp kunne meenemen ; Ben benieuwd naar het artikel.

Goed te horen dat je bak weer op niveau komt :)

MrBojangles zei:
He...had ik even moeten weten, dan had ik een paar flesjes heineken meegegeven en dan had je een nieuwe rotor voor mijn pomp kunne meenemen ; Ben benieuwd naar het artikel.

Goed te horen dat je bak weer op niveau komt :)
He Dennis,
Zo hard heb jij die rotor toch blijkbaar niet nodig, hij ligt al weken op je te wachten. Dus ga nou niet stoer doen hier:D

Hoi Ronald,

Wanneer kunnen jullie die geluiddempers leveren?
Die duivel van mij kan er ook wel een gebruiken.

mzzl,

Jan

PS, voor een kratje bier..:D

Jan_C. zei:
Hoi Ronald,

Wanneer kunnen jullie die geluiddempers leveren?
Die duivel van mij kan er ook wel een gebruiken.

mzzl,

Jan

PS, voor een kratje bier..:D
Dit is voor ons ook een nieuwtje Jan. Ik zal er volgende week is naar vragen hoe of wat.

Ik ben iets duurder Jan ik drink namelijk Whisky.

Hallo ik heb het uitgeprobeert als je de gaatjes van de dop waar hij lucht aanzuigt dicht plakt en er twee open laat dan is hij stil en werkt gewoon als je naar foto kijkt van de nieuwe demper zie je een klein pijpje is het zelfde diameter als de slang dus ook twee gaatjes hij is echt stiller?

Ronald Verbeek zei:
Dit is voor ons ook een nieuwtje Jan. Ik zal er volgende week is naar vragen hoe of wat.

Ik ben iets duurder Jan ik drink namelijk Whisky.

powerboot zei:
Hallo ik heb het uitgeprobeert als je de gaatjes van de dop waar hij lucht aanzuigt dicht plakt en er twee open laat dan is hij stil en werkt gewoon als je naar foto kijkt van de nieuwe demper zie je een klein pijpje is het zelfde diameter als de slang dus ook twee gaatjes hij is echt stiller?

Bijlagen

• BKluchtdemper.jpg
    BKluchtdemper.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 820

Ronald Verbeek zei:
He Dennis,
Zo hard heb jij die rotor toch blijkbaar niet nodig, hij ligt al weken op je te wachten. Dus ga nou niet stoer doen hier:D
Heb je ook weer gelijk in Ronald. Helaas heeft de tijd me wat parten gespeeld.
Ik kom z.s.m. langs....en waarschijnlijk kom ik niet alleen langs...maar ook nog naar binnen ;)

powerboot zei:
Ook ik heb geprobeerd gaatjes dicht te maken, een oude sok om de aanzuiging te binden et cetera... Had allemaal weinig succes.

De nieuwe geluiddemper is VEEL stiller! Je kunt hem ook eenvoudig zelf maken:

Hier foto's van de demper die door RE gemaakt wordt. Foto's geleend van meerwasserforum.com :)

http://www.meeresaquaristik.de/foren/attachment.php?attachmentid=6012&sid=

http://www.meeresaquaristik.de/foren/attachment.php?attachmentid=6013&sid=

http://www.meeresaquaristik.de/foren/attachment.php?attachmentid=6014&sid=

http://www.meeresaquaristik.de/foren/attachment.php?attachmentid=6015&sid=

http://www.meeresaquaristik.de/foren/attachment.php?attachmentid=6035&sid=

Vooral de laatste foto is interessant voor doe-het-zelvers. Een stuk 50 of 63 mm pvc-pijp van iets van 12 cm lang, twee eindkappen, twee stukjes pvc-pijp passend op de aanzuig van de schuimer en klaar. De luxe versie zoals RE die maakt heeft ook nog binnenin extra geluidsisolatie, zie daarvoor de foto's. Zelfs met 1000 l/h lucht (de gemiddelde afschuimer pakt 200-500 l/h lucht!) is vrijwel niets meer te horen... Geweldig :)

Hallo Tanu bedankt voor de linken maar bij mij werken ze niet geen lid van die side kan je ze op een andere manier plaatsen dank u ?

ik heb het nu zo gedaan en is echt hellemaal stil en werkt goed.

Bijlagen

• DSC01484 (Large).JPG
    DSC01484 (Large).JPG
    68,5 KB · Weergaven: 37

Hoi Tanne,

Vervelend te lezen dat het allemaal mis is gelopen met je bak, ook ik denk de kant uit van de dikke bodem in combinatie met de afschuimer, dus denk dat ik ook maar eens aan mijn dikke bodem ga werken om hem er uit te krijgen, ik heb immers de zelfde afschuimer.
Door mijn bouwvakkers ligt mijn bodem wel eens waar noooit langer als een dag op de zelfde plek maar toch.

Ik zit volledig vol met stekken dus als je wat kan gebruiken, je bent altijd welkom.

Andre nee niet uit Spijk :D

André, hartstikke tof! Ik denk dat ik zelfs nu nog wel stekken terug te ruilen heb ;)

De bak doet het steeds beter. Nog niet alle koralen zijn weer op kleur. Onder andere een A. nana (?) van Fiji is nog erg bruin in plaats van creme met groene poliepen en rose punten.

De koralen die wél op kleur zijn, zijn mooier dan ooit. Ik vermoed dat de niveau's voedingsstoffen dankzij de afschuimer en de noodgedwongen 'schoonmaak' dusdanig gedaald zijn, dat daardoor de koralen mooier kleuren. Een aantal Acro's is blauwer dan ooit.

Ik dacht dat er bij de ramp zo'n 8 blauwoogjes dood waren gegaan. Uiteindelijk is het er maar 1. Een aantal is vanzelf weer tevoorschijn gekomen, een paar dagen gelezen zag ik er een in de overloop... Het bleken er totaal vier te zijn.

Nu draait de bak weer heel redelijk. Ik heb inmiddels een aantal stekken geplaatst, 6 maricultuur stukken en 1 wildvang stuk van Aqua Compleet.

Vandaag is mijn pygo trouwens ook jarig: ik heb 'm nu twee jaar :)

Koosje zei:
Fijn dat het weer beter gaat! Succes ermee.
Morgen zul je 't wel zien!

samen jarig dus ;)

Jordy, het is Tanne of Tanu (m'n gebruikersnaam).

Foto's heb ik een uurtje geleden gemaakt, maar ik vermoed dat de USB-poort van mijn laptop langzaam aan het overlijden is. Soms doet hij het, soms niet... Ik wacht dus op een goed moment ;)

Dan maar vanaf een andere pc :)

Hier dus de nieuwste foto. Zoals je ziet zijn er aardig wat stukken weg. Ik heb inmiddels 6 maricultuur Acropora's, 1 wildvang-Acropora en een drietal stekken geplaatst. Alle andere stukken waren er al voor de ramp.

Bijlagen

• IMG_0004.JPG
    IMG_0004.JPG
    124,3 KB · Weergaven: 218

De meeste bakken zien er zonder ramp nog niet zo uit !
Succes met het herstel !

Geef maar een gil als je in de buurt bent Tanne ik heb ook nog wel wat staan voor je.

Back
Bovenaan