Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Spannend! Je hebt het eerder gedaan en afbreken is een ramp, maar biedt natuurlijk wel weer nieuwe mogelijkheden :biggrin:.
Ik weet er helaas alles van.. het maken van nieuwe plannen is ook wel weer erg leuk... :cool:
Succes!
Dank je. Inderdaad is 't niet de eerste keer dat ik zoiets doe (als we 'upgrades binnenshuis' overslaan wordt het de derde echte verhuizing van een zeeaquarium) maar toch best spannend. Ik zie het als een project met grote kansen, maar ook met grote uitdagingen...

Gisteren even bij Arie langgewenst. Ik ben er nog niet uit welke maten de nieuwe bak moet gaan krijgen, circa dezelfde maat zou mooi zijn maar een beetje kleiner mag ook. Veel groter hoeft voor mij niet.

Arie liet me de Eheim Incpiria zien. Ik heb meestal niet zoveel met kant en klare aquaria, maar de afwerking hiervan is erg fraai. Als het deze bak wordt, dan waarschijnlijk wel de zoetwaterversie omdat je dan zelf een overloop kunt plaatsen en ik grotere boringen in de overloop wil. Ik denk niet dat de standaard overloop mijn netto 8.000 l/h aan zal kunnen. Wellicht plaats ik de sump en de andere techniek in een andere ruimte, de meegeleverde sump ziet er ok uit, maar is naar mijn mening wat beperkt: teveel tussenschotjes en te weinig ruimte voor een goede afschuimer en de benodigde wervelbedfilters.

Verder vind ik de nieuwe Eheim led-verlichting ook erg mooi om te zien, probleem is alleen dat ze niet dimbaar zijn en ik nog niks weet over het spectrum. Ik heb Eheim dus gemaild met de vraag om meer informatie. Ik ben benieuwd!

Linkje naar een artikeltje over de Eheim leds: http://aquacharts.de/2014/06/interzoo-2014-eheim-powerled-stripes/
Linkje naar de Eheim aquaria: http://reefbuilders.com/2014/05/29/eheim-incpiria-marine/

Niks staat nog vast...

Waarom ga je eigenlijk voor een nieuwe bak als je qua maat hetzelfde blijft?

Waarom ga je eigenlijk voor een nieuwe bak als je qua maat hetzelfde blijft?
De maat niet, de inhoud ongeveer. Ik heb nu 700 liter, voor de nieuwe bak vind ik 500-700 prima. Mijn huidige bak is nu zo'n 8 jaar oud en ziet er nog erg goed uit, maar bak plus inhoud in één keer verhuizen vind ik te riskant. De nieuwe bak wordt sowieso geen doorkijkbak meer.

In de toekomstige bak wil ik enkele zaken net iets anders aanpakken dan ik dat bij de huidige bak gedaan heb. Zoals gezegd, vrijwel alle opties staan nog open... :)

Hoi tanne .
Mooie vooruitzichten .
Een mooie 130 70 70 in optiewhite is dat niks voor je.
En de overloop achter de bak langs .
Kan je de oude verlichting ook mooi boven hangen.
En een mooi handwerk meubel er omheen .
Aangepast naar het interieur van de woning jij blij vriendin blij :rolleyes:

m.v.g henk

Hallo tanne blijf het even volgen met je nieuwe bak ben zeer benieuwd wat je uiteindelijk kiest veel succes gewenst .gr william

Spannend Tanne....weer een mooie uitdaging in het vooruitzicht :) !!

Hoi tanne .
Mooie vooruitzichten .
Een mooie 130 70 70 in optiewhite is dat niks voor je.
En de overloop achter de bak langs .
Kan je de oude verlichting ook mooi boven hangen.
En een mooi handwerk meubel er omheen .
Aangepast naar het interieur van de woning jij blij vriendin blij :rolleyes:

m.v.g henk
Dat is ook geen slecht idee, maar dan misschien toch 80 cm diep...

Hallo tanne blijf het even volgen met je nieuwe bak ben zeer benieuwd wat je uiteindelijk kiest veel succes gewenst .gr william
Dank je. Het is nogal hectisch, maar we vorderen gestaag!

Spannend Tanne....weer een mooie uitdaging in het vooruitzicht :) !!
Als je een paar foto's stuurt via fb zet ik ze wel in je dagboek Manuel, ik ben benieuwd!

Vandaag zijn we weer een stapje verder. Tipje van de sluier:

Bijlagen

• huis.jpg
    huis.jpg
    57,4 KB · Weergaven: 147

Dank je. Het is nogal hectisch, maar we vorderen gestaag!

Als je een paar foto's stuurt via fb zet ik ze wel in je dagboek Manuel, ik ben benieuwd!

Vandaag zijn we weer een stapje verder. Tipje van de sluier:
Wouw daar hou ik wel van. Erg mooi. Is het monumentaal of dat nog niet.
Wat betreft je bak. Als je besluit om wat kleiner te gaan, Ben je dan ook van plan om je vissen bestand te verkleinen.
ik ben benieuwd wat uiteindelijk je keus gaat worden.
Succes met alles tanne.

Groet brian

Dat is een erg mooi huisje en zo te zien van buitenaf goed onderhouden.
En wat betreft 80 cm diep word die van mij ook en dan een overloop over de volle lengte achter de bak en de lijdingen gaan bij mij onder de vloer door naar de trapkast.
In idergeval suc6 met het huisje en de keuze kwa bak .

m.v.g henk

Prachtig Tanne die jaren 30 stijl!! Heb een paar foto's met m'n telefoon gemaakt maar is niet veel soeps...pik de fatsoenlijkste maar uit :o !!
Suc6 met alles hè...alsk je ergens mee kan helpen laat het maar weet :) !!

Wat betreft je bak. Als je besluit om wat kleiner te gaan, Ben je dan ook van plan om je vissen bestand te verkleinen.
Succes met alles tanne.

Groet brian
Is dus monumentaal.
Heb ff binnen gekeken. verrassende elementen zitten erin. Die plafond hoogte is ook erg mooi.
Ben benieuwd. .

Mooi huis, Tanne!
Dank je wel Bas :)

Succes met alles tanne.

Groet brian
Thanks Brian :) Als ik kleiner ga, zal ik iets aan het visbestand moeten doen... Maar veel kleiner wil ik niet, onder meer omdat ik van een aantal van de grotere vissen beslist geen afscheid wil nemen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Pygo.

Dat is een erg mooi huisje en zo te zien van buitenaf goed onderhouden.
En wat betreft 80 cm diep word die van mij ook en dan een overloop over de volle lengte achter de bak en de lijdingen gaan bij mij onder de vloer door naar de trapkast.
In idergeval suc6 met het huisje en de keuze kwa bak .

m.v.g henk
Bedankt Henk, en van binnen ziet 't er ook erg goed uit... Toch zal 't klussen worden over een paar maanden!

Prachtig Tanne die jaren 30 stijl!! Heb een paar foto's met m'n telefoon gemaakt maar is niet veel soeps...pik de fatsoenlijkste maar uit :o !!
Suc6 met alles hè...alsk je ergens mee kan helpen laat het maar weet :) !!
Dank je wel Manuel. De foto's staan online, silver is terug ;)

Is dus monumentaal.
Heb ff binnen gekeken. verrassende elementen zitten erin. Die plafond hoogte is ook erg mooi.
Ben benieuwd. .
Erg verrassend Brian! M'n appartement is erg leuk, maar ondertussen ben ik 't wel een beetje ontgroeid geloof ik. Next!

Dus een hoge bak gaat ook passen? :rolleyes::cool:
Hahaha! In theorie wel, maar dan zit ik met een aantal zaken, waaronder de vloerbelasting. Daarbij wil ik een aquarium neerzetten dat misschien nog onderhoudsvriendelijker is dan de huidige bak. Inbouw gaat helaas niet in die ruimte, maar ik speel wel met de gedachte 'iets' te doen om de kap dicht te hebben...

Ziet er erg mooi uit tanne het huis ;) Nu nog mooie bak! 130x80x70 is mooie maat en dan overloop achter je aquarium ;) En een meubel in de style van je interieur!

Gr. Jeroen

Het wachten is op een aanvullend bouwkundig onderzoek naar de vloer op de begane grond. Ondertussen onder meer over het aquarium nagedacht. Toen ik het er met naso (Pieter van 't OHC in Vlaardingen) over had, kwam hij met de suggestie het aquarium in de wand te verwerken. Achter de wand waar ik de bak zou willen zetten zit namelijk een bijkeuken. Daar zou dan de bak kunnen staan.

Alle opties staan nog open. Toen ik even google'de zag ik op Reefcentral een foto die me wel aanspreekt, zoiets lijkt me wel wat:

Bijlagen

• IMG_4707.jpg
    IMG_4707.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 120
ja dat is een geweldig gezicht tanne
ben zeer benieuwd

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Dat is zeker mooi een bak in de muur topjes. Ik zou dat zelf ook het liefst willen. Helaas gaat dit niet in het huis waar we nu in wonen. Maar mochten we hier tzt weg gaan en er bestaat een mogelijkheid om dat te doen, dan komt er een "levend schilderij" ofwel een bak in de muur. Ik heb daarvoor al de rvs profielen als omlijsting klaar liggen ;).

Hier is nog een idee voor je;

http://www.oregonreef.com/sub_philosophy.htm

Als je de ruimte vrij kan maken, zou ik het zeker overwegen.
Ik zou er alleen wel ook aan de voorkant bij willen kunnen, ivm voeren en kleine ingrepen.

Back
Bovenaan