U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Haha he is dit op de foto dus wel is het een duiker
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Helemaal goed!Haha he is dit op de foto dus wel is het een duiker
Dank je wel! Op dit moment loopt de upload naar de server van de drukker... Geloof me dat dit een hele bevalling was. Niet alleen moest het boekje vertaald worden, maar ook heb ik het herzien waarbij ik onder meer de commentaren op de Nederlandse versie heb verwerkt. Dan nog een zelfstudie naar het ontwerpen van een harde kaft en je bent zó een half jaar verder...En suc6 met je boekje verder en en fijne dagen nog verder .
M.v.g henk
Rechts onder de roze hystrix staat een roze tafel-Acropora, wellicht A. cytherea. Als ik naar de kleur kijk kan ik me voorstellen dat je hem met een Stylophora verwarde, die kunnen inderdaad een vergelijkbare kleur hebben...Oke dan zit ik er naast maar ik doelde op de koraaltje rechts naast de groene monti en rechts onder de hystrix is het dan misschien een pocillopora?
Hahaha, wie niet? De duiker komt voort uit een grap: na een nogal teleurstellende beoordeling bij een huiskeuring (onder meer minpunten omdat ik allerlei vissen in de bak had die volgens de keurmeesters niet houdbaar waren...) heb ik besloten pas weer mee te doen als ik een mooi klein duikertje in de bak zou hebben. Dit soort duikertjes blijken nagenoeg onvindbaar te zijn. Een vriend van me heeft me dit duikertje cadeau gedaan. Nu alleen de vraag of ik nog wel mee wíl doen aan een huiskeuring, als ik destijds al minpunten kreeg voor een pygo en een oranjevlek-vijlvis, zal ik dan nu wellicht op de brandstapel moeten?Echt weer iets voor Tanne, eerst een Boeda, en nu weer een duiker in zijn aquarium...wil je eigenlijk toch een groter aquarium Tanne ?![]()
Henkie: nou moet je niet overdrijven. Ik denk dat het duikertje zou schrikken van die duikboot....Haha :thumbup: tanne je hebt ook van die klijne bestuurbaare duikbootjes is dat niet wat voor je
Tja... Wie weet komen we er achter!Haha super tanne en als die keurmeesters zien hoe gezon uw bak is krijg je juist plus punten:thumbup:
Van mij mag iedereen mijn bak keuren en ik kan genoeg dingen bedenken die me terecht minpunten op zouden leveren... Maar de keuring dat jaar was zó buitengewoon slecht gedaan dat ik de uitspraak over het duikertje heb gedaan. Mocht ik ooit weer lid worden van een aquariumvereniging zien we wel weer. Tot nu toe heb ik die behoefte niet, maar de grap met het duikertje is misschien wel puberaal maar herinnert me er ook aan niet altijd alles even serieus te moeten nemenTja Tanne, wie heeft er nu genoeg kennis en ervaring in zeewater om jouw aquarium te kunnen ver/beoordelen? Maar tja...een duiker er in...
Deze meester geeft je een hele dikke voldoende![]()
Het duikertje is natuurlijk pure onzin, maar inderdaad gaat het om het delicate evenwicht: de bak krijgt alle zorg en aandacht, maar ergens moet je tevreden willen zijn. Ik weet zeker dat ik met nóg meer inspanning nog meer kleurtjes uit de koralen zou weten te persen. Of dan de investering (in tijd en moeite) opweegt tegen de opbrengst (nog fellere kleurtjes) betwijfel ik. Ergens moet je tevreden zijn...Je hebt gelijk wat betreft het 'niet te serieus' nemen. Maar dat geldt voor veel dingen die we toch met zorg en aandacht willen doen. Een delicaat evenwicht vraagt het soms om het leven aangenaam te houden
En Ach, naast de gemiddelde stromingspomp,mis dat duikertje niet eens zo lelijk![]()
Haha, mooiTanne dan ben ik denk ik ook een puber maar ik vind um top
Die staat boven die roze tafel, het is een roze/rode Pocillopora verrucosa. Ik moet binnenkort weer eens aan de slag met de hamer en de schroevendraaier om de groene Montipora die er naast staat wat kleiner te maken anders is binnen een paar maanden de hele Pocillopora overwoekerd...he tanne ik had het over deze, de linker van de 2.
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Mijn nieuwe jaar begon geweldig, maar dat van mijn tinkeri niet: hij eet niet meer en hij heeft stip. Wat nu? Niets doen is geen optie, behandelen dus.
Ik heb geen quarantainebak: mijn woning is daarvoor te klein en ik wil geen ruzie met m'n vriendin, die m'n hobby soms wel een beetje vreemd vindt geloof ik... Arie van Aqua Compleet had een oplossing: hij verhuurt quarantaineaquaria! Ik heb nu dus een bakje van zo'n 50 liter waarin de tinkeri behandeld wordt. Om te beginnen heb ik de vis uitgevangen en hem een zoetwaterbad gegeven. Ik hoop zonder koper (maar met een mengsel van malachietgroen, methyleenblauw en formaline) de vis te kunnen behandelen. Erg sneu om te zien, maar niks doen is nog slechter.
Ik hoop dat ik hem allereerst weer aan het eten krijg en dan weet te genezen...
Goede vraag Glenn. De tinkeri had eerder al stip, de dagen voor en na oud en nieuw was ik niet thuis dus ik kan niet helemaal beoordelen wat er gebeurd was. Ik heb wel via de webcam af en toe even gekeken, alles leek goed te gaan. Ik zie bijna altijd wel een stipje in de bak, maar dat baart me normaal geen zorgen. De tinkeri was ook lang niet altijd 'schoon', maar het weigeren van eten is een ander verhaal...Wat vervelend tanne.
Zal het door de herrie van het vuurwerk komen ?
Ik heb ook voige keer rond deze tijd een stip uitbraak gehad.
Nu zag ik bij mijn huidige vissen sinds het vuurwerk afgesoten werd, ook op sommige vissen wat stip verschijnen.
greetings, GlennF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.