Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Jammer ...jammer ... jammer...!
Ik denk gewoon dat je een heel ander koraal heb gehad.
De foto's zijn een dag en een nacht verschil op z'n zachts uitgedrukt.
Lampen en camera's kunnen wat uitmaken, maar niet dit verschil.

Ik heb hier 2 verklaringen voor
Foto schoppen en/of je krijg niet wat ze je beloven.

greetings, GlennF

Ik zou zeggen, geef het een weekje en maak dan een foto van het koraal van bovenaf en vergelijk dan.

Maar kan me voorstellen dat je schrikt. Persoonlijk zou ik het, gebaseerd op jouw foto, niet eens beschouwen als een apart koraal maar gewoon een simpele Euphyllia.

Ik zou zeggen, geef het een weekje en maak dan een foto van het koraal van bovenaf en vergelijk dan.

Maar kan me voorstellen dat je schrikt. Persoonlijk zou ik het, gebaseerd op jouw foto, niet eens beschouwen als een apart koraal maar gewoon een simpele Euphyllia.
Het meest bijzondere aan dit koraal is de prijs: voor hetzelfde geld koop je makkelijk vijf (bijna) vergelijkbare Euphyllia's. Ik ben hier nog niet klaar mee.

Ik heb ondertussen het aanbod gekregen het op mijn kosten op mijn risico terug te zenden. Dat is niet het juiste aanbod bij een verkoop waarbij niet het bestelde geleverd wordt.

K..te zo Tanne bah...ik zag het koraal oranje hammertje begin van het jaar en wou het ook bestellen en ja hij kost wel 4 keer zo veel...vind het erg op deze manier!!

ik heb blasto,acant,button's,caulestrea..gekregen wat ik bestelde..DSC_0341.jpg voorbeeldje

weet wel dat een koraaltje minder deed kon ik me herinneren..me vriendin half duitse, aan de foon..al en al konden we het vergeten..vind dit een rotstreek als dit met een lamp is lekker gemaakt en een dure koraal heb gekocht vanwege het licht!!

hoop dat alles goed komt veel geluk Tanne!

gr
sander

Ik heb het zelfde meegemaakt bij whitecorals.
maar gelukkig was mijn leergeld niet zo veel geld.
Kleuren zijn anders en verwachte afmetingen zijn anders.
Je verwacht een heel stuk en je krijgt een stukje mini koraal.

Ik koop dus ook niet meer online.
Live anders niet ;-)

Hoi Tanne
Is echt photoshop koraal, in de auto en naar die gasten toe gaan, en ze vriendelijk even de waarheid zeggen het zijn oplichters

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tanne,

zijn ze ondertussen tot inkeer gekomen?
Heb gisteren bij de lokale visboer enkele ultra golden hamertjes zien liggen. Gezien zijn onwetendheid heb ik hem meegedeeld er volop royal blue's boven te hangen en een '1' voor het bedrag te schrijven. Je zou een rennietje kunnen gebruiken als je de prijs wist. :confused:

Tanne,

zijn ze ondertussen tot inkeer gekomen?
Heb gisteren bij de lokale visboer enkele ultra golden hamertjes zien liggen. Gezien zijn onwetendheid heb ik hem meegedeeld er volop royal blue's boven te hangen en een '1' voor het bedrag te schrijven. Je zou een rennietje kunnen gebruiken als je de prijs wist. :confused:
Maak van die 1 maar een 2 Bart...

Pfff. Jullie willen niet weten hoe lang ik m'n geduld kan bewaren en hoe lang ik beleefd ben gebleven. Inmiddels heb ik niks meer van ze gehoord, dit citaat uit hun email zegt genoeg: 'We are sorry that we can not guarantee for colours, as it is depending on so many facts, like the light-options of your monitor etc. We are so sorry but with our light the colors of the coral looked like on the picture'. Dat samen met de verlichting die van 100% blauw ineens naar 50-50 ging spreekt boekdelen. Ze vragen een meerprijs vanwege unieke kleuren die ze vervolgens niet kunnen garanderen. Ben ik nou gek?

Ik heb best een aardig koraal gekocht, 60 euro zou ik er wel voor over hebben gehad, niet bijna vijf keer zoveel.

Wordt vervolgd...

....., 60 euro zou ik er wel voor over hebben gehad, niet bijna vijf keer zoveel. .....

Tja, ik snap dat je voor een dergelijk bedrag wel wat bijzonders verwacht.

knip plak
Het lijkt wel een vrijbrief van de winkels om direct naar je verlichting te wijzen, of je pc-scherm instelling.

Tja, maar waar is de grens tussen oplichten en eerlijk wat verkopen:rolleyes:.

groetjes
twan

He Tanne, zo als ik het lees uit hun citaat kan je daar alle kante mee op in hun voordeel, het is en blijft een grote gok als je het zo koopt via online op zich is het een mooi stuk maar niet wat je verwacht had.
Dat ze niet meer reageren zeg al genoeg, maar wens je veel succes hiermee en blijf het volgen.

Gr. Karel

Echt schandalig . Hier in de vlaanders zijn het toch eerlijke mensen . Zoals India al zei , zo een stuk van een vuist kost 63€ . Troost je, dit blijft niet lang duren.
grtj JP

Wat ... Zo'n bedrag had ik niet aan gedacht...dat je dat durft te bestellen online ... En dat ze daar dan zo'n misbruik van durfen maken...misschien even dreigen met een berichtje op reefbuilders en het Duitse forum? Dan zijn de zaken snel klaar voor ze, als dat niet al zo is...

Wat ... Zo'n bedrag had ik niet aan gedacht...dat je dat durft te bestellen online ... En dat ze daar dan zo'n misbruik van durfen maken...misschien even dreigen met een berichtje op reefbuilders en het Duitse forum? Dan zijn de zaken snel klaar voor ze, als dat niet al zo is...
Deze situatie heeft me inderdaad geïnspireerd een opinie-artikel te schrijven over het vertrouwen dat je in een winkelier moet hebben als je iets online aan de hand van een foto koopt. Ik vind het natuurlijk erg zuur voor mezelf dat het 'kerstcadeau' dat ik mezelf heb gedaan niet is wat ik had kunnen verwachten, maar uit de reacties die ik in mijn dagboek lees, concludeer ik dat ik niet de enige ben. Om anderen te waarschuwen én eerlijke handelaren een zetje in de rug te geven heb ik een artikel geschreven. Uiteraard heb ik dit gedaan zonder de naam Whitecorals te noemen. Ik kan er niks aan doen dat hun naam en logo op de foto uit hun webshop staan... :p

Had ik hetzelfde geld bij welke echte (offline!) winkelier dan ook besteed, had ik veel meer moois kunnen kopen dan bij BrownCorals.

Balen Tanne,

Ik heb zelf ook een keer wat bij DreamCorals besteld dat qua kleur niet overeenkwam met de foto (terwijl de AI Nano en Sol toch niet veel verschillen) maar ik doe het ook niet meer, hoe aantrekkelijk de aangeboden koralen van dit soort webwinkels ook zijn...

Zou tijdens de Kerstvakantie graag de bak weer eens komen bekijken als dat je uitkomt?

Groet,

Marcel

Zo zie je maar....kan je er toch je voordeel mee doen tanne.
maar het blijft zuur.
Deze situatie heeft me inderdaad geïnspireerd een opinie-artikel te schrijven over het vertrouwen dat je in een winkelier moet hebben als je iets online aan de hand van een foto koopt. Ik vind het natuurlijk erg zuur voor mezelf dat het 'kerstcadeau' dat ik mezelf heb gedaan niet is wat ik had kunnen verwachten, maar uit de reacties die ik in mijn dagboek lees, concludeer ik dat ik niet de enige ben. Om anderen te waarschuwen én eerlijke handelaren een zetje in de rug te geven heb ik een artikel geschreven. Uiteraard heb ik dit gedaan zonder de naam Whitecorals te noemen. Ik kan er niks aan doen dat hun naam en logo op de foto uit hun webshop staan... :p

Had ik hetzelfde geld bij welke echte (offline!) winkelier dan ook besteed, had ik veel meer moois kunnen kopen dan bij BrownCorals.

Ik moest vandaag aan jou denken, want ik was in een aquariumzaak en wat denk je zie ik precies zo een zelfde als op de foto van White corals met gouden randen. Dit koraal stond onder Hydra led verlichting en zag er exact zo uit als op de foto bij Whitecorals. Maar prijs was wel heel anders.
Achteraf gezien had ik voor de gein even een foto moeten maken. Wat WhiteCorals hier doet is gewoon oplichting al zeg ik het zelf.
Misschien jammer voor jou maar aan deze ervaring hebben anderen en ikzelf wel wat.

Laatst bewerkt:

Na de reacties van de winkel vind ik het niet meer dan normaal dat je zo'n artikel schrijft, en tjah.......dat je iets meer aanzien hebt dan de gemiddelde aquariaan is toch wel een domper voor hun :D helaas pindakaas voor ze zou ik dan maar zeggen.
Zouden ze dit netjes oplossen zou dit ook hier gezegd worden dus in mijn ogen hebben ze het geheel in eigen hand gehad.
Op de Nederlandse fora zullen er niet bepaald veel mensen meer zijn die bij hun bestellen denk ik, en er zijn in ons kleine landje toch nog een berg mensen die iets bij ze zouden willen halen.

Het is gewoon lullig dat ze het zo makkelijk afdoen met het is je licht.
Je koop toch ook geen Ferrari en rijd met een fiat naar buiten.
Erg rot zeg hopen dat het opgelost wordt.
Voor de rest is het wel een mooi koraal maar wat je aangaf voor een normale prijs.
Benieuwd naar het artikel.

Groetjes wesley
Succes ;-)

Back
Bovenaan